בחירות

בחורה עם מחשב נייד

כמה בחירות יש לנו במהלך היום? אנחנו אפילו לא מודעים לכמות הבחירות. הן כל כך שגרתיות שאנחנו לא עוצרים לחשוב לגביהן.

כך גם לילדינו. 

יש להם אפשרות לבחור במגוון תחומים במהלך היום שלעיתים בלי לשים לב אנחנו בוחרים עבורם.

מה ללבוש? מה לאכול? לאיזה חוג להרשם? איזה חבר להזמין? באיזה משחק נשחק.

כשהילד בוחר לעצמו – הוא מרגיש כוח, מסוגלות, הוא מרגיש חזק, כי הוא החליט לבד מה יהיה הצעד הבא שלו. הבחירה תואמת גיל אך כבר מגילאים צעירים סביב גילאי השנה וחצי אפשר להתחיל לתת לקטנטנים לבחור בעצמם ולעצמם.

 היום אירחנו 5 ילדים במסגרת פרוייקט "בית מארח". בקצרה, המטרה של הפרוייקט היא לגבש את ילדי הגן (גן חובה), לפי שיבוץ שהגננת מחליטה עליו מראש.

במסגרת הבית המארח, הכנו מספר מגוון של פעילויות עם הילדים. הילדים היו מתוקים והיה ממש כיף לראות ולחוות את הדינמיקה שלהם, את השיחה והאינטראקציה.

 אחד הילדים העדיף באחת הפעילויות לא להשתתף והלך לשחק בחדר המשחקים. הילדים קראו לו, עוד שני מבוגרים שנכחו פה קראו לו להצטרף והוא בחר להשאר בחדר המשחקים ולשחק.

 כשניגשתי אליו, אמרתי לו שהוא חסר לנו במשחק ושהוא יכול לבחור להצטרף מתי שירצה. כשהסתובבתי לצאת מחדר המשחקים אותו ילד התלווה אליי והצטרף למשחק.

אז למה הוא הצטרף בדיוק עכשיו? כי הוא הבין שהבחירה בידיו, זה נתן לו את הכוח להחליט שהוא רוצה להיות חלק מהקבוצה ולא כי אמרו לו שעכשיו משחקים במשחק הספציפי הזה, אלא כי הוא בוחר לשחק בו.

אני אוהבת לתת לבנות שלי לבחור בעצמן. גם אם החולצה לא תמיד מתאימה למכנסיים או למזג האוויר, או שלא ממש מתחשק לי חלקי משחק מסויים מפוזרים בכל הבית, הן בוחרות לעצמן את הלבוש, בוחרות באיזה משחק לשחק ומה לאכול (מאופציות שאני מציעה להן…) זה מחזק ומעצים אותן ולא דורש ממני כל מאמץ 🙂

אז תנסו את זה בבית 🙂

עדי ולטר
אימא של עמית, אלונה ואריאל. יועצת שינה ומדריכת הורים. מומחית לבעיות שינה מגיל לידה עד גיל 9 (שנים). מלמדת את נושא השינה במכללת Tenafly Therapy Group‎ במסגרת לימודי הדרכת הורים.www.goodnights.co.il