בוביק – מאת דליה ערן

בחורה עם מחשב נייד

בהמלצת מכון אדלר

בוביק

 

 

מאת: דליה ערן

עריכה: יחיעם פדן

איורים: יונת קציר

הוצאת אוריון

* * * * * *  

לא ממוספר, 49 ₪

גיל יעד: 3-6

"לסבתא שם מיוחד בשבילי,

היא קוראת לי "אהוביק" ותמיד אומרת את אותו הדבר:

"כל כך הרבה שמחה הבאת לעולם!

ומפני שאתה שלנו, אנחנו אוהבים אותך יותר מכולם"

 

"בוביק" מספר על התמודדות של ילד חמוד (כמובן), עם השאלה מה נעים לו ומה לא, ובעיקר עם אחת השאלות הראשונות בחיינו: איך קוראים לי? מי צריך לקרוא בשמי – ולמי מותר להשתמש בשם החיבה שלי?

"בוביק" נולד מתוך חוויותיה של דליה ערן עם נכדותיה ומתוך עבודתה הטיפולית עם הורים וגננות, והוא עוסק בהתייחסות של ילד לפניותיהם של הקרובים אליו והסובבים אותו בתקופה מוקדמת ומשמעותית זו של חייו.

המלצת מכון אדלר:

"הספר מציג את עולמו של הילד תוך התייחסות לשגרת יומו ומפגשיו השונים במהלך היום. מדובר על הורים הרגישים לילד ולחוויותיו היומיומיות. הם מפנקים וגם מציגים גבולות. הם מלמדים את בנם וגם מעודדים אותו. הילד מוקף ואהוב.

הסיפור נוגע בשלוש דמויות סמכות משמעותיות בחייו: ההורים- כדמות מחנכת ומעודדת, הסבתא-כדמות מפנקת והגננת-כדמות מלמדת ומכוונת."

ועדת תו תוכן, מכון אדלר

 

 

דליה ערן , פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מנחת קבוצות ומאמנת בהכשרתה, תחום התמחותה הוא אינטליגנציה רגשית יישומית. במהלך השנים פיתחה מודלים יישומיים להטמעת תהליכים בחיי היום-יום במערכות היחסים המלווים אותנו במעגלי החיים השונים . תחום ההורות תופס באופן טבעי חלק חשוב.

בראשית שנות ה-2000, עברה את אחד ממסלולי הלימודים הראשונים בארץ באינטליגנציה רגשית והנחיית קבוצות. מאז ועד היום משלבת תחום זה במסלולי ההנחיה והטיפול .

בשנת 2007 הוסמכה מטעם מכון אדלר כמאמנת, ושם גם סיימה לימודי פסיכותרפיה. בין לבין, עשתה קורס ממושך בטיפול זוגי ובמהלך השנים העבירה מאות סדנאות בעיריות, במכללות ובסקטור הפרטי והציבורי.

בצעירותה עבדה עם ילדים בגילאי פעוטון ואח"כ גילאי גנים ולמדה ייעוץ חינוכי במכללת עמק הירדן. חייה שילבו עבודה במשק חקלאי, גידול ילדים, עבודה ולימודים.

הייתה חלק מצוות ההקמה של מפעל "פרי ניר" שהוקם לטובת חקלאי האזור.

ב-1985 נסעה עם משפחתה לשליחות, לדרום אפריקה, שם התוודעה לעולם חיות הבר המוגנות ולאנשים מיוחדים שחייהם נסבו  סביב עולם זה.

עם שובה לארץ, הפך הקשר לפרויקט יוצא דופן. היא עסקה בהעברת בעלי חיים (אריות, קרנפים והיפופוטמים) לשמורות טבע בחו"ל. זו הייתה תקופה מסעירה ומרגשת, עם חוויות יוצאות דופן ולימוד מעמיק על עולם הטבע הפראי.

סמוך לתקופה זו למדה ניהול וכלכלה בבר אילן .

מאוחר יותר עסקה, במשך מספר שנים, בהדרכה ברשת מלונות, מה שהוביל אותה  ללימודי מדעי החברה והרוח באוניברסיטה הפתוחה.

דליה ערן, בשנות ה-60 לחייה, ילידת תל אביב, גדלה וחייתה כ-20 שנה בגבעתיים וכ-35 שנה במושב רמות ברמת הגולן. כיום מתגוררת ברשפון.

אם לשלושה ילדים בוגרים וסבתא לחמש נכדות.