בדיקתNIPT -מה היא ולמה כדאי לעשות באופן פרטי ?

מימין לשמאל: אודי בן דוד, מורן טחן בן אריה וגיא לואל. צילום שמחה ברבירו

בדיקת NIPT היא אחת הבדיקות החשובות ביותר שכל אישה במהלך הריונה חייבת לעבור במיוחד בטרם הכניסה להריון או בשלבי ההיריון הראשונים. בבדיקה זאת עומדים את הסיכוי לתסמונת דאון בעובר עצמו בטרם הלידה עצמה. את הבדיקה רצוי לבצע באופן פרטי על מנת לקבל תוצאות מהימנות ומדויקות יותר.

קצת על בדיקת NIPT

בדיקת NIPT היא בדיקה להערכת הסיכוי לתסמונת דאון בעובר באמצעות בדיקת דם. בדיקה זאת חשובה ביותר על מנת למנוע מקרים של עוברים עם תסמונת דאון. בדיקה זאת מומלצת לאנשים אשר יש להם במשפחה אנשים בעלי תסמונת דאון, או שמדובר על אחד מבני הזוג שהינו בעל תסמונת דאון. הודות לבדיקת NIPT ניתן לקבל תוצאות חד משמעיות לגבי הסיכוי המדויק לגבי עובר עם תסמונת דאון.

ייעוץ גנטי פרטי הייעוץ שאסור לוותר

אם אתם רוצים לדעת בוודאות אם העובר שלכם ייוולד עם תסמונת דאון, אתם חייבים לבצע בדיקת NIPT ולדעת את הסיכויים לילד עם תסמונת דאון. באמצעות ה- NIPT אשר מתבצעת באופן פרטי ניתן לקבל תוצאות מדויקות ואמינות לגבי סיכוי זה וכן לבצע בדיקות נוספות במידת הצורך. דבר זה חשוב ביותר במיוחד שמדובר על אחד מבני הזוג או מישהו מהמשפחה המורחבת שנושא את גן זה. הודות לייעוץ גנטי ובדיקת NIPT, ניתן למנוע מצבים של עוברים עם תסמונת דאון.

חשיבות בדיקת NIPT  באופן פרטי

אם אתם רוצים להיות וודאים לגבי העובר שלכם ולדעת את הסיכויים המדויקים לתסמונת דאון, אתם חייבים לעבור בדיקת  NIPT באופן פרטי על מנת לקבל את הסיכויים המדויקים לתסמונת דאון. בדיקה זאת חשובה ביותר כחלק מבדיקות ההיריון השגרתיות שיש לעשות במיוחד שיש מקרים במשפחה של תסמונת דאון או כאשר אחד מבני הזוג נושאים אותה. את הבדיקה יש לבצע בטרם הכניסה להריון או בשלבי ההיריון הראשוניים. באמצעות בדיקה זאת תקבלו תוצאות מדויקות ומהימנות לעומת בדיקה בקופת חולים.

liatmizrachy
בת 41 נשואה אמא ל 2 בנות מתגוררת ברמת גן בלוגרית ותיקה לעינייני הייטק, עסקים, סטארט אפ