באה מאהבה

דייט אחד, ועוד אחד, אתרי היכרויות. נכנסת בודקת הודעות יוצאת. משהו לא מסתדר לי שם. אז החלטתי לעשות מעשה. פעם בשבוע אני משתתפת בסדנה תהליכית ליצירת זוגיות בנקודותיים. בכל יום שישי אפרסם את החוויות שלי מהמפגש השבועי. אני מזמינה אותכם ללוות אותי בתהליך. פוסט פותח ובו יסופר על המפגש הראשון.

בחורה עם מחשב נייד

זה כבר כמה זמן שחיפשתי שינוי. זה נכון שכשמשהו לא הולך קל יותר להאשים את העולם, וגם לי יש את הנטייה למשפטים שמתחילים בכל הגברים האלה, בעיקר אחרי דייט גרוע במיוחד כמו שסיפרתי לכם כאן, וכאלו לצערי לא חסרו לי. אז החלטתי שאני רוצה שינוי. לא רוצה יותר להיות לבד. חיפשתי מקום בו אני אוכל להביא את המקומות שלי, הפחדים, הרצונות, הרגשות. שיבינו אותי, שידברו באותה השפה. הגעתי לנקודותיים.

אז מה זה בכלל נקודותיים?

את המדריכות של הסדנא, עדי וחמוטל, פגשתי במקרה. מיד היה בינינו קליק, והחלטנו להמשיך לדייט שני. הפעם בבית. בית נקודותיים הוא מקום קסום בפינה נסתרת בתל אביב. נדמה שעל כל דבר חשבו פה: גינה פורחת, כורסאות מבית סבתא, ואפילו קופסאות טישיו מנוקדות. חמוטל ועדי חלמו את נקודותיים במטרה להקל מעט את תהליך יצירת הזוגיות. החלום התגשם, ובנקודתיים מתרחשים אימון אישי או קבוצתי, נשימה מעגלית, אימון זוגי ועוד.

מה זה בכלל סדנא ליצירת זוגיות?

ישבתי עם ידיד מול הים. אין לי כוח כבר לדייטים….למה לי זה כל כך קשה?
הוא צחק, הנשוי באושר הזה. חושבת שיש מישהו שנהנה מזה? לכולם זה קשה.
אני תמיד אומרת שכל אחד צריך לדעת במה הוא טוב. אני טובה בלבקש עזרה. אז הגעתי לסדנא שתעזור לי בכל העניין הזה. בסדנא ליצירת זוגיות 8 מפגשים – היום היה המפגש הראשון. הסדנא תתמקד בתהליך, שיאפשר לי להבין יותר טוב את עצמי: לדעת מה אני רוצה, להבין מה גורם לי לשכוח את זה לעיתים.  המדריכות יתנו לי כלים מעשיים לזהות את החסמים, הפחדים, וההרגלים שמונעים ממני ליצור קשר. המטרה היא להבין מה הדברים שאני יכולה לעשות ואיפה אני צריכה לשנות כדי ליצור זוגיות.

שיעור ראשון

על השולחן ערימת מחברות. מתרגשת, לבשתי שמלה שחורה והצטיידתי באופטימיות זהירה. בחרתי לי מחברת חומה, והתחלתי לכתוב. אנחנו לומדות דרך תרגול עד כמה חשוב הרושם הראשוני. חמוטל מסבירה שכדי שמשהו ישתנה בחיים צריך לאמץ את עיקרון הפתיחות, ולהבין למה כששואלים אותנו כולנו נורא רוצים ללמוד ולהתפתח, אבל בפועל כשנתקלים במשהו חדש אנחנו נוטים להשתבלל בפינה שלנו. אני באמת מאוד רוצה זוגיות! אני מדברת על זה בפירוט ובתנועות ידיים רחבות, אבל דווקא כשאני פוגשת מישהו חמוד אני נאלמת דום. למה? זה החלק של אמונות שמלוות אותי. זה לא מקדם אותי, אני יודעת, אבל בכל זאת זה שם.

שיעורי הבית שלי

קיבלתי הרבה שיעורי בית. תקשיבו, אני תמיד הייתי מאלו שעושים את כל – אבל את כל – שעורי הבית ונותנים לכולם להעתיק – אז הנה לכם:
מה המטרה שלי?
זוגיות טובה, אהבה גדולה, מקום של ביטחון בביחד.
הגישה שלי – מה מנהל אותי?
מפחדת לאהוב, להתמסר, חוששת מלתת את הכל ולשכוח את עצמי שם. שומרת על עצמי כדי שלא אפגע שוב. קשה לי לעיתים להאמין שאוכל להיות בזוגיות טובה.
בפועל – מה אני בעצם עושה כדי למצוא זוגיות?
יש לי כרטיס בשלושה אתרי היכרויות (כרגע אני מתמקדת באחד). אני יוצאת לדייטים, אומרת לחברים שיכירו לי. לפעמים  יוצאת לדייט רק בשביל לא להיזכר פתאום שכבר חודש לא יצאתי עם אף אחד ועכשיו יהיה לי קשה לחזור לזה.
להצטדק – מה התירוץ שלי לכך שאני לא בזוגיות?
פחדים, הגנות, אלה שאני רוצה לא רוצים אותי ולהיפך.
לצמוח – מה אני צריכה לעשות כדי לשנות?
לשחרר, להרפות, להבין שזה אפשרי – זוגיות טובה ומתאימה. לדעת שאפשר לאהוב נורא גם בלי להיפגע. לדעת שאפשר שיאהבו אותי ככה כמו שאני.