ארלו פינץ' בעמק האש – פנטזיה חדשה לילדים ונוער

.ספר פנטזיה חדש יצא לשוק, ארלן פינץ' בעמק האש/ג'ון אוגוסט הוצאת דני ספרים. 

אני חובבת ספרי פנטזיה ולכן היה ברור שאת הספר הזה אני קוראת.  העלילה בקצרה: ארלו פינץ' ביחד עם אמו ואחותו הגדולה מגיעים לעיירה קטנה בקולרדו. וחוזרים לגור בבית ילדותה של אמו בכפיפה אחת עם הדוד המוזר שלו. די מהר הוא מבין כי יש עוד הרבה דברים מוזרים בעיירה הנידחת הזו, בעודו מצטרף לתנועת הנוער היחידה בעיירה במטרה להיות "שומר יער" הוא מגלה כי התפקיד כולל הרבה יותר מהקמת אוהל שדה והדלגת מדורה.   הוא צריך לרכוש יכולות כמו הבזקות, הרעמות וזיהוי של יצורים על טבעיים.  וכמו תמיד בספר פנטזיה טוב, ארלו מגלה כי יצורים מהממלכה המקבילה – "מהיער הארוך" מנסים להרוג אותו גם אם הוא לא מבין בדיוק למה. 

הספר נחמד מאוד, מסוג הפנטזיה שאני אוהבת, כאשר העולם שלנו והעולם שמעבר לו מתנגשים ומתגלים. העלילה נעה יפה ובמהירות, יצורים קסומים, גילויים מרעישים, ילדים שנעלמים ואור מנצנץ המנסה להוביל אותו אל מותו.  קראתי את הספר בכמה שעות, נהניתי בהחלט מהספר אך אם ישנו ספרי פנטזיה שהם ללא הגבלת גיל, מבוגרים וילדים כאחד, הספר הזה בהחלט מכוון לילדים צעירים ונוער צעיר ואולי לנוער בוגר שמאוד אוהבים את הז'אנר הזה, מבוגרים פחות. זו אינה רק קביעה שלי, במקביל אלי קרא את הספר נער בכיתה ז', מעריץ הז'אנר בדיוק כמוני וניהלנו על זה כמה שיחות עומק בנושא, גם הוא מסכים איתי לגבי זה העובדה כי הספר מכוון ומתאים לגילאים הצעירים יותר, אך הוא גם ציין שהספר כתוב טוב, העלילה נעה במהירות ומסקרנת אותו מאוד. שותפי לקריאה גם הוסיף שמהכריכה עצמה אפשר ללמוד כי זה מכוון לצעירים, והיא דרך אגב יפיפייה! אחת היפות שיצא לי לראות בז'אנר הזה בשנים האחרונות.  והוציא ממני הבטחה שכשאר יצאו ההמשכים אני ארכוש אותם לספרייה.

אני אוהבת בספר את העובדה שיש לו – התחלה, אמצע וסוף סגור של העליל, למרות שברור גם מהסוף כי יהיו ספרי המשך ומאוד יכול להיות שאני גם אחפש אותם בעצמי על המדף.

 מתאים לגילאי 10-16.

ארלו-פינץ-1-מאת-גון-אוגוסט-1000x1548 (1)

ספריית כבר תבור
בואו להכיר את הספרייה הכי יפה בארץ (אולי אני קצת משוחדת). את העשייה, את הצוות ואת האהבה למילה הכתובה ולקהילה שלנו.