ארונות מטבח עשויים סיבית לעומת ארונות מטבח עשויים דיקט

בחורה עם מחשב נייד

ארונות מטבח עשויים סיבית לעומת ארונות מטבח עשויים דיקט

ארונות מטבחים מעוצבים עשויים ממגוון רחב של חומרים, מלוחות עץ לבוד, לוחות MDF, עץ מלא וסיבית. לכל אחד מסוגים אלה של לוחות העץ יש מאפיינים שונים מאוד, יתרונות וחסרונות. חשוב כי בעת תכנון עיצוב המטבח שלך תשקול את מכלול היתרונות והחסרונות של כל סוגי החומרים אשר השוק מציע. רוב היצרנים עדיין מעדיפים להשתמש בעץ מלא כגון אדר, דובדבן, או אלון, עבור גוף המטבח חלקי הפנים והדלתות. עם זאת, השימוש בעץ מלא הוא לא חסכוני או יותר נכון למען האמת במצב רגיל לא נהוג להשתמש בעץ מלא לייצור ארונן המטבח כולו, ולכן יצרני המטבחים בדרך כלל נוטים להשתמש בעץ חלופי פשוט יותר עבור גוף הארונות ולגב הארון הם משתמשים בדיקט שהוא החומר הזול והפשוט ביותר. בדרך כלל, לוחות סיבית או לוחות דיקט משמשים יחד ליצור דלתות עץ. כדי לשמור על עלויות יצור נמוכות וכתוצאה מכך לגרום גם למוצר המוגמר להיות בעל עלות סבירה לטובת המכירה לצרכן. חשוב לך ולטובתך להקפיד לבחור בלוח סיבית לעומת השימוש בלוח דיקט כאשר אתה משפץ או מזמין ארונות מטבח מעוצבים חדשים.

שימוש בלוח סיבית בארונות מטבחים מעוצבים

סיבית משמשת בדרך כלל ליצור את הצדדים ואת הגב של ארונות מטבח זולים, ארונות באיכות נמוכה יותר מהסטנדרט. זה אומנם עשוי לחסוך כסף בטווח הקצר בעלות הכוללת של המטבח, אבל זה לא מכפר על העובדה כי דיקט נוטה להישבר במהלך השימוש הרגיל היום יומי. לוח סיבית בעצם מורכב משבבי עץ זעירים, נסורת עץ, מעורבבים עם חומר דבק ודחוסים בלחץ. לוח הסיבית בדרך כלל נוטה להתנפח כאשר הוא נחשף למים, סיבית זולה מהסיבה הזו שבעצם הוא לא מיוצר מ – 100% עץ הוא מיוצר מדבק באיכות נמוכה ביותר, והוא מלכתחילה לא מיועד להחזיק מעמד לאורך זמן. עם זאת, חלק קטן מלוחות הסיבית מיוצרות מדבק תעשייתי באיכות גבוהה כדי לשמור על חוזקו של הלוח. סיבה נפוצה לבחירת לוחות סיבית ליצור ארונות מטבח מעוצבים, מלבד העלות, היא כי קל לעבד את החומר הזה. יצרנים מסוימים ישתמשו בלוחות סיבית באיכות גבוהה עבור מדפי הארון מאחר וקל יותר להשיג דיוק בחיתוך מאשר בעבודה עם לוחות דיקט.

שימוש בלוח דיקט בארונות מטבח מעוצבים

לוח דיקט הוא החומר המועדף בדרך כלל על ידי יצרני המטבחים המעוניינים להציע ארון בעל רמת גימור גבוהה אך לעומת זאת במחיר עדיין זול לצרכנים. לוח הדיקט חזק יותר ועמיד יותר מלוח סיבית. כמו כן, יש לו תכונות טובות יותר כאשר מדברים על עמידות בפני מים. בניגוד ללוח הסיבית המורכב משבבי עץ, לוח דיקט מורכב גיליונות עץ המודבקים יחד ואז נדחסים . היתרון העיקרי של לוח דיקט על פני לוח סיבית היא שהרבה יותר קל לקדוח בו או להבריג לתוכו בורג מאשר סיבית, באחרון יש נטייה להתפוררות, בסופו של דבר תכונה זו הופכת את ההרכבה לקלה ואת ההתקנה לפשוטה.