ארוחת השף הירושלמית שלי

גל מגיע לירושלים לחויית גורמה


2edef14b-6a50-40d4-9aac-f6a0c0d568c6
חבר שהתמזל מזלו והצליח לשריין מקום חודשיים מראש לאחת מארוחות הטעימות האקסקלוסיביות שנמצאות כל כך באופנה עכשיו – שלח לי בווטסאפ תמונות של המנות בשידור חי, בליווי של תיאורי מנות מגרים כמו ״פרפה דבש ואבקה של אורגנו״ – ועשה אותי ירוק מקנאה.

מה יכול להיות מרגש יותר מלהצטרף לשף מוכשר לארוחה מיוחדת בה הוא משקיע את כל מרצו ויצירתיותו? פנטזיה וויאריסטית קולינרית אולטימטיבית. זה הרי ממש כמו להציץ לו לתוך הראש, ולראות איך גלגלי המוח שלו עבדו –  מה הוא חשב ותכנן בשביל לנסות לרגש ולהפתיע, להצליח ליצור עבורך חווית אוכל ייחודית. כל מה שנדרש ממך זה להזיז את הכיסא אחורה, להשתחרר ולהנות מהנסיעה. רצוי עם יין טוב בבקשה, שמישהו אחר ינהג היום. בא לי!

הגורל שלי הוא קצת כמוני. כי כשהוא רוצה משהו הוא לא יושב ושואל אותי שאלות מיותרות אלא פשוט מבצע. על כן רצה הגורל (תודה!) וקיבלתי כבר למחרת הצעה שאי אפשר לסרב לה – להיות שפן ניסיונות בארוחת ערב אינטימית עם השף קובי קטני בירושלים. למה שפן ניסיונות? כי זאת הפעם הראשונה שהשף עושה ארוחה בסגנון של ארוחת טעימות, ואותי הזמינו לארוחה הראשונה בהחלט. נכון מרגש? ולא רק זה, ההתרגשות היא כפולה עבורי מכיוון אני בכלל ירושלמי במקור (טוב לא ממש ירושלמי, אלא ילד רוסי מבית שמש ששלחו אותו לפנימיה למחוננים), אז כל נסיעה לירושלים מרגישה לי מיוחדת כאילו אני חוזר הביתה.

כשמגיעים לאזור של כיכר המוסיקה בו שוכנת מסעדת השף "כינור בכיכר" שבה מתקיימת הארוחה – ישר רואים שמשהו טוב קורה בעיר. ירושלים של עכשיו היא לא ירושלים של ימי הפנימיה שלי. היא הרבה יותר נקייה ומצוחצחת, ואפילו הייתי משתמש במילה ״מגניבה״ – כן כן, עם סצנת אוכל מפתיעה ומסקרנת! את מקומם של הנרקומנים והזונות של כיכר החתולות תפסו ברים מעוצבים ומסעדות. באנדלוסיה בר שנמצא צמוד למסעדה שלנו – יושבים להם ברב-קיום מפתיע סטודנטים היפסטרים, דתיים ודתיות, גייז וזוגות צעירים – ושותים להם קוקטיילים מפונפנים שלא היו מביישים את האימפריאל בר ואת הבל-בוי בתל אביב. היה לי קשה להסתיר את הבעת פניי המופתעות – ״הלו, זה ירושלים פה, הכיבוי האורות היה כבר מזמן, מה אתם עושים מחוץ למיטה?״ הכי עשה לי חשק להצטרף. התבאסתי שלא יכולתי להישאר ללילה – בכל זאת בן אדם עובד, קם מחר בחמש ורבע וכו׳ – אבל רשמתי לי לחזור לשם בהזדמנות הראשונה שאשאר בירושלים overnight כדי לטעום את הקוקטיילים המרהיבים ולעשות השלמת פערים עם הברמן.

אז איך הייתה ארוחת השף? אני לא אלאה אתכם בפרטים ואתן לתמונות של המנות היפהפיות לדבר בעד עצמן – רק אציין שזאת הפעם השניה בחיי בלבד שאכלתי ארוחה כשרה (למהדרין!) ולא הרגשתי חסך לא בחמאה, לא בחלב ולא בשמנת. היה סופר טעים, עשוי היטב, מעוצב למופת והטאץ' המיוחד של השף הורגש בכל מנה. סימפוניה של טעם טוב, שבמקרה היא גם כשרה. תענוג! ממה שנאמר לי גם הבנתי שהתמחור הולך להיות מאוד ידידותי, במחיר "ירושלמי" הוגן. כי בתל אביב על ארוחה כזאת משלמים 500 ש"ח לאדם, אפילו יותר. אז חבריי שומרי הכשרות – אתם יכולים להפסיק להתבאס עליי, הנה לכם המלצה שאתם יכולים לקחת. אולי גם תזמינו אותי לבוא אתכם כי בא לי לאכול שוב את מנת הסלמון הקונפי המושלמת. 🙂

ארוחת השף תתקיים אחת לחודש, בכל יום שלישי הראשון בחודש, (הארוחה הקרובה בתאריך: 5.3.19), והיא כוללת את המנות הבאות-
ראשונות: סלמון קונפי – סורבה סלק אצות מנגולד גינה ירוקה, פילה בר ים – ולוטה כרישה ופרנו תפוח אדמה פריך, תה דגים ארומתי
עיקריות: טרין לשון בקר מעושן – כרוב ושזיפים אלמוג חרדל, פילה בקר וחזה ברווז קרוקט פטריות שימג'י וקציפת שקדים, תבשיל לחי בקר, בירה לתת קלויה, דבש, קרם כרובית וצ'יפס כרובית
קינוחים: אי צף – כדור מרנג ופירות יער אנגלז מעושן, מוס שוקלד קפוא – גאנש שוקולד ואורגנו פראי סאבלה שמן זית.

לפרטים – מסעדת "כינור בכיכר" 02-9944902

073a0672

073a0649 IMG_3308 IMG_3309 IMG_3310 IMG_3311 IMG_3313 IMG_3314 IMG_3315 IMG_3316 073a0683 073a0712

צילום ועיצוב גרפי: יריב אפשטין