אפשרי בהחלט – שתפו את הילדים בהכנות לחג

המלצות למתנות חג לילדים ושיתוף הילדים בקישוט השולחן ובהכנת צ'ופרים מתוקים לאורחים

אני אוהבת לארח ולהרגיש את אווירת החג. גם הפעם ארוחת החג תהיה אצלנו. חלק מאווירת החג קשורה להכנות שלפני : מתנות לכל המוזמנים, אגרות שנה טובה לבני המשפחה וכמובן הבישולים וסידור שולחן החג. הכיף אצלנו בבית, שכולם עוזרים בהכנות, גם הבנות ואפילו במטבח.
במקום שהבנות יהפכו למטרד במהלך ההכנות לחג, אני אוהבת לשתף אותן בתהליך. ככה כל הצדדים מרוצים. אני נותנת להן משימות כיפיות, הן לא מתלוננות שמשעמם להן ואני מורידה מעצמי משימות. הן הופכות לשותפות פעילות ומאוד גאות לספר לאורחים מה הן הכינו. ככה אווירת החג המשפחתית מתחילה כבר בהכנות. אם אתם מגדלים בבית מאסטר שף קטן, תוכלו להעזר בהם גם לקילוף, לקיצוץ ולערבוב. כשהכל מוכן, הבנות עוזרות גם בעריכת השולחן.

הכנות לחג עם הילדים

בימים שלפני החג, הן מכינות אגרות של שנה טובה לבני המשפחה, שישבו איתנו סביב השולחן. רוצים להכין גם ? בתמונה יש דוגמא לברכות שהבנות הכינו השנה ויש גם רעיונות נוספים, שהכנו בשנים קודמות.

אנחנו תמיד מאחלים לכולם שתהיה להם שנה מתוקה וכדי שלא יהיו ספקות, אנחנו מצרפים לכל אגרת ברכה משהו מתוק מעשה ידנו : שקית צלופן עם לבבות משוקולד או שוקולד על מקל

או עוגיות פריכות בצורות שונות, שאפשר לקשט עם ג’ל לכתיבה עם נצנצים (ג’ל לציור על עוגיות / עוגות) או בשוקולד מומס ולכתוב עליהן שנה טובה.

לחילופין אפשר להכין עוגיות דבש, שנמצאות אצלנו כל שנה על השולחן.

תמיד הבנות עוזרות בסידור השולחן ובקישוטו וגם במטבח. בארוחת ראש השנה כל אחד מקבל כרטיסיה מצויירת עם אחת מברכות החג ומקריא בתורו את הברכה ולאחריה טועמים מהמנה.
אני אוהבת לערוך את השולחן ולקשט אותו עם סממני החג ומה מתאים יותר מתפוח בדבש. הקטנה קיבלה לא מזמן ספר בישול לילדים, "אני רוצה לבשל לחברים שלי", מאת מרטין קמיליירי. בספר יש מתכונים, שמתאימים לחגים ואחד מהם, סירות מפרש לראש השנה. כבר כשקיבלה את הספר היא הצהירה, שהיא רוצה להכין אתהמנה לראש השנה. כמובן שהסכמתי. על השולחן הערוך, נשים על כל צלחת סירת מפרש, שתהיה הספתח לברכה הראשונה.

צילום : מרטין קמיליירי

מתנות חג לילדים כבר קניתם ? אם לא, תמצאו כאן שפע רעיונות