אסירה / סקיי וורן & אניקה מרטין

סטודנטית לספרות נשלחת לבית כלו כדי להעביר פרוייקט כתיבה ושם נפגשת עם האסיר שישנה את חייה.

בחורה עם מחשב נייד

prisoner_master

 

ז'אנר: רומן פשע

344 עמודים | הוצאה: ספרות שנוגעת | תרגום: דורון דנסקי | שנת הוצאה בארץ 2018
*** ספר ראשון מתוך דואט אסירה, השני בשם "בת ערובה"

וסוף סוף סיפור שונה עם דמויות שונות. אין את הגבר העשיר, המפונק, הסנוב ושכולן נופלות שדודות לרגליו. ואין את האישה היפה, המנסה למצוא את עצמה בעולם ולהוכיח את עצמה שאישה עצמאית וחזקה, אה וכזו שנמנעת מאהבה. לא, יש פה משהו שונה וזה מרענן מאוד בנוף.

אז אחרי ההקדמה הזו, הגיבורה שלנו היא סטודנטית לספרות. במסגרת הלימודים, היא מתבקשת להגיע לבית כליאה קינגמן ולהעביר פרוייקט כתיבה עם האסירים. את התוצרים היא אמורה לפרסם באינטרנט.

באנטרנט! הדבר הכי טריוויאלי ונגיש עבור כולנו, לא? לא כך עבור האסירים במתקן הזה. אין שום דרך מותרת עבורם ליצור קשר עם העולם החיצון. האינטרנט הוא פנטזיה.

הפנטזיה הזו היא הפרצה שחיכה לה גרייסון קיין ההורס!!!
הוא שמע על כיתת הכתיבה של מיז וינסלו מחברו לתא והוא יודע מיידית מה עליו לעשות. הוא. ייכנס. לכיתה. הזו. ויהי. מה!

את מיז וינסלו הוא פגש בחטף ביום הראשון שבו הגיעה למתקן. נשבעת לכם חטפתי צמרמורת מתיאור החשמל שעבר ביניהם באותה סצנה! באותו יום היא הביטה בו וידעה! אליו אסור להתקרב! וכה שמחה שאינו מבין תלמידיה בפרוייקט.

טעות!

הוא הסתנן ועוד איך לקבוצה שלה וזה ערער אותה. היא ניסתה להיאחז בדמות הסמכותית של המורה (מי כמוני יודע!) וניסתה להסתתר מאוחרי שלוש שכבות מגן: משקפיה, ספריה ושולחנה בכיתה. השולחן הוא העוגן עבור כל מורה מתחיל כי הוא מציב אותו בנקודה שבה לכאורה השליטה בידיו (מניסיון).

אביגייל וינסלו-
סבלה מילדות נוראית! לא היו לה דמויות חיוביות בחייה שמהן תשאב השראה לחיים טובים יותר, אבל יחד עם זאת, היא סיגלה לעצמה מציאות אחרת. היא החליטה שחייה יהיו טובים יותר ולכן, הכי חשוב לא לעשות משהו מנוגד לחוק. את זכרונותיה היא מדחיקה ובכך היא מתמודדת איתם. מה מעט ידעה שהפרוייקט שלה, משימותיה שלה, יגרמו לה להתמודד עם כל השדים שלה.

גרייסון קיין-
נסכים מההתחלה שהוא הורס! אבל ההורס הזה נמצא בכלא אז זה גורם לנו לחשוב שהוא לא איש טוב. גרייסון הוא קומבינציה של כמה דברים, מרביתם איומים. הוא אומנם אסיר, אך על לא עוול בכפו. האמת? כאב לי עליו כל כך שמתחשק להיכנס לספר ולחבק אותו ולהגיד לו אל תדאג, הכל יהיה בסדר. מזל שבשביל הנחמה הזו יש לו את חבריו שהיו שותפיו לילדות שנגזלה ובצורה הבזויה והאכזרית שיש. ליבי נכמר עליהם. חבריו שהם אחיו, מחכים לו בחוץ כדי לנקום באשמים.

מה עברה אביגייל שבגינו החליטה להיצמד לחוק? מה היא מדחיקה? מה גרייסון עבר בילדות? איך פגש את אחיו החדשים? במי הוא רוצה לנקום? האם יצליח? ומעל לכל, האם האהבה תניא אותו מהחלטתו לנקום? איזה תפקיד תשחק אביגייל בתוכנית שלו?

שאלות אלה בדרך כלל אני מעלה בסקירותיי למותחנים ולא ספרים מהז'אנר הרומנטי על שלל תת סוגותיו. עצם העובדה שאני מעלה אותן פה, אמורה לזעוק לכם: רוצו לקרוא! ספר מיוחד ושונה! זו השורה התחתונה שאני בוחרת להכניס אותה פה, אבל תהיו בטוחים שתקבלו אותה בסוף גם.

הסיפור מסופר בגוף ראשון מנקודת מבטם של אביגייל וגרייסון לסירוגין. הכתיבה מדהימה וקולחת. לרגע לא הרגשתי שמדובר בשתי סופרות (עובדה זו בכלל נשכחה ממני מרגע שהתחלתי לקרוא). הכימיה בין אביגייל וגרייסון מדהימה והחיבור ביניהם פשוט מרתק! הייתה סצנה אחת שגרמה לי אי נוחות בין שניהם אבל דילגתי רק בגלל שמדובר בסיפור.

אציין שאהבתי את דמויות המשנה כי הן עוצמתיות ורמו רבות לעיבוי העלילה! לא רוויתי מהן!

בתום הקריאה הלב שלי היה במצב טכיקרדיה (דפיקות לב מואצות). אך היה חסר לי משהו, הרגשתי שישנו נושא שלא קיבל את הסגירה ההולמת. אז דיברתי עם ענבל אלמוזנינו ושטחתי את תחושותיי. כיאה לה אמרה לי: מותק, אל דאגה, בבת ערובה תקבלי את מה שאת רוצה. יש לכן את זה ביותר מפתה להמשיך לספר הבא?

לסיכום, ספר מרתק, שונה, מיוחד, מרגש, מטריף חושים וכן, מאוד מותח! ובתור מורעלת מותחנים, לא הייתה מאושרת ממני. התרגום הנפלא כמובן שרומם את החוויה לגבהים להם ראוי ספר זה. ממליצה בחום רב ונתראה בבת ערובה.

לרכישת עותק דיגיטלי/מודפס באתר אינדיבוק:

אסירה: https://bit.ly/2QYoxJ5

 המארז: https://bit.ly/2CjtKCh

מוזמנים להמשיך לעקוב אחר סקירותיי:
הסקירות של איה

ayaib
שמי איה ואני תולעת ספרים, מורה לאנגלית לשעבר ומשפטנית טריה. בבלוג זה אעלה את סקירותיי לספרים אותם קוראת כדי לשתף אתכם במחשבותיי ובתחושותיי לגביהם. מקווה שתהנו.