אני אהבה לשרימפס

בחורה עם מחשב נייד

הסרט האיטלקי שיצא השנה "אני אהבה" (במאי:לוקה גוואדניניו) לא יוצא לי מהראש מאז שראיתי אותו. כגרגרנית ידועה, אהבתי במיוחד את הסצנה בה הגיבורה (השחקנית טילדה סווינטון) נכנסת לסערת רגשות בגלל מנה מאוד צבעונית של שרימפס על מצע רטטוי, אותה היא אוכלת במסעדה. החדר מוחשך וכל האור ממוקד בה, באכילה ובעונג העילאי שמציף אותה.

הסרט מספר על משפחה אריסטוקרטית ומאוד עשירה (עם משרתים וכל הטקס) ממילאנו, איטליה. אם המשפחה, ממוצא רוסי, מתאהבת בחבר של בנה, שהוא שף. נכון שאוכל וסקס יכולים למכור כל סרט, אלא שכאן יש עלילה והתפתחות וגם המשחק מצוין. בקיצור – לכו לראות!

צילום: Magnolia Pictures

אתם יודעים איך זה – באים הביתה ומה מתחשק לאכול? שרימפס. הקלאסי – עם חמאה, שום ויין לבן כבר לעוס עד אין קץ (לא מוריד דבר מהטעם הנפלא, אבל יאללה, צריך קצת לחדש). פתחתי את התנ"ך שלי לענייני דגים ופירות ים ומצאתי בו מספר מתכונים. מה צריך עוד לארוחת ערב שבת חוץ מסלט קיסר אמיתי, לחם שאור טרי וכוס יין לבן, צונן וטוב (או אדום טוב, לאלה שלא מוכנים עדיין להודות שיש יין לבן טוב). וכמובן – זוג חברים שבא לאכול – כי כמו ב"אני אהבה", האנשים עושים את האוכל.

צילום: "הגרגרנית"
צילום: "הגרגרנית"

סלט שרימפס ופלפלים מטוגנים

4 מנות

החומרים:

1 כוס שמן זית
2-3 פלפלים אדומים, מנוקים וחתוכים לרצועות דקות
2-3 פלפלים צהובים, מנוקים וחתוכים לרצועות דקות
1/2 כפית פתיתי צ'ילי (בלשון העם: צ'ילי פלייקס). אפשר להוסיף או להפחית, לפי הטעם
4 שיני שום קצוצות
500 גרם שרימפס מנוקים, ללא השריון וללא המעי השחור (להשאיר רק את הזנב)
מיץ מ-2 לימונים
1/2 צרור פטרוזיליה קצוצה
צרור קטן של בזיליקום, קרוע ביד לפיסות קטנות
1/4 כוס חומץ בן יין אדום
מלח

אופן ההכנה:

  1. במחבת לחמם 3/4 כוס שמן זית עד שלוהט. להוסיף פלפלים ולטגן עד שהם מתרככים ומקבלים צבע שחום. להוציא אותם עם כל המיץ שמתקבל במחבת לקערה גדולה.
  2. לשפוך את שארית שמן הזית למחבת ולטגן קצרות את השום והצ'ילי פלייקס.
  3. להוסיף את השרימפס למחבת. לטגן ולהפוך אותם, עד שהם הופכים לוורודים.
  4. להוריד את המחבת מהאש, להוסיף מיץ לימון, פטרוזיליה ובזיליקום ולערבב היטב.
  5. לשפוך את תכולת המחבת לקערת הפלפלים. להוסיף את החומץ והמלח (לפי הטעם).
  6. בשלב הזה אפשר לשים במקרר כדי שכל המרכיבים יספגו את הטעמים או פשוט להגיש את הסלט כמו שהוא, חמים מעט. לדאוג לנגב טוב-טוב את הקערה עם לחם כדי שלא תישאר אף טיפת רוטב בתחתית.

בתאבון!

השוונץ:

  • ספר שהוא אליפות העולם בעיני בענייני דגים ופירות ים הוא Cucina Del Mare מאת Evan Kleiman. הספר הזה הוא אוצר בלום של מתכוני דגים ופירות ים, למנה ראשונה, מרק, סלט, פסטה או עיקרית, בוואריאציות בישול/טיגון/אפיה שונות. קניתי אותו בפריז לפני המון שנים והוא ממשיך לשמש אותי נאמנה. הכל בו יוצא תמיד טעים!!!
  • אני כל כך אוהבת לשוטט בשוקי פריז, להסתכל בעיניים מצועפות על הדגים ופירות הים שיש להם שם ולדמיין מה הייתי יכולה לעשות עם כל השלל הזה במטבח שלי. נכון שאין בכלל ריח רע בדוכני הדגים שם?
הגרגרנית
מאז שאני מכירה את עצמי, אוכל מעניין אותי. להכיר, לגעת, להריח, לבשל, להאכיל ולאכול. בבלוג "הגרגרנית" אתם מוזמנים לקרוא את המחשבות שלי בנושאים הקשורים לאוכל, אבל לא רק.תמצאו אותי כאן: http://hagargeranit.wordpress.comמוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם: hagargeranit