אמאל'ה עכבר! – על הדברה יעילה שתסיר דאגה מלבך

הדברת עכברים

מפגש לא נעים..

סביר להניח שכל אחת מאיתנו נתקלה באיזשהו שלב בחיים בסיטואציה הלא נעימה של היתקלות עם עכבר בדירה. על פניו מדובר בחיה חמודה הדומה לאוגרים החמודים אותם רבים מגדלים כחיית מחמד. אך כאשר מדובר במכרסם קטן המסתובב לנו באופן חופשי בדירה ומגיע אלינו ממקומות מזוהמים כמו מערכת הביוב שלנו – החיה הקטנה הזאת הופכת בעינינו למפלצת מפחידה ומטרידה במיוחד שממש לא היינו רוצות להיתקל בה!

הדברת עכברים

קיים חשד לעכבר בבית? חשוב לפעול נכון ובזמן

אז נכון, סביר להניח שהמשפט הבא לא ירגיע אתכן ממש אך חשוב לדעת זאת – אין לחשוש מעכבר שיבוא בלילה וייתן לכן ביס עסיסי. העכברים רגישים מאוד לקול וכל תזוזה קלה תגרום להם לברוח באופן מידי. מדובר באחד מהמכרסמים "החרדתיים" ביותר, לו אויבים רבים, לכן הוא נמצאת בכוננות בריחה מתמדת. יחד עם זאת, במידה וקיים חשד כי ישנו עכבר בבית עלינו לטפל בבעיה בהקדם זאת על מנת למנוע מהעכבר "להרגיש בנוח" במבנה, דבר שעלול לגרום לו לשהות במקום זמן רב ואף להתיישב לו במקום ולהקים לו משפחה נחמדת. בנוסף, העכברים עלולים להפיץ מחלות זיהומיות דרך הגללים שלהם ברחבי הבית.

אז כיצד מדבירים עכברים בבית?

מלכודות דבק – שיטה זו נחשבת לפחות הומנית, העכבר נדבק לדבק עליו שמנו פיסת מזון כדי לפתותו, והוא סובל עד שהוא נופח את נשמתו.

מלכודת קפיץ – מלכודת זו גם אינה הומנית במיוחד, ברגע שהעכבר מגיע למקור המזון הברזל ניתח עליו ומוחץ אותו. ברגע שזה יקרה סביר להניח שאנו נשמע את החבטה החזקה ונדע כי העכבר למעשה חוסל.

מלכודות פח – שיטת הדברת עכברים זו הומנית יותר, בה שמים מקור מזון בתוך המלכודת אשר נסגרת על העכבר ברגע שהוא יוצר מגע עם המזון. יש לבדוק מידי פעם אם העכבר אכן נתפס ואז לאזור קצת אומץ…אם אתן לא מסוגלות לעשות את זה בעצמכן אז לבקש מהבעל או מישהו שיקח את המלכודת וישחרר את העכבר המפוחד בשטח פתוח.

הדברה אלקטרונית – שיטה הומנית נוספת היא שיטת הדברה באמצעות גלי קול בלתי פוסקים (שאינם בטווח השמיעה האנושית) אשר מטרידים את העכברים ומרחיקים אותם מהמבנה.

הקדימו תרופה למכה!

אין ספק כי המצב האידיאלי הוא הימנעות מהמפגש עם העכבר מלכתחילה! ניתן להפחית את הסיכויים למפגש כזה על ידי ביצוע מספר פעולות מניעה, כגון: איטום הרמטי של הבית וסתימת חורים ואזורים שבהם העכברים יכולים להתחבא, ניכוש העשבייה בחצר הבית, לדאוג לניקיון הבית ולמנוע השארת שאריות מזון המהווה ניחוח מפתה עבור העכברים בעלי חוש הריח המפותח. אופציה נוספת היא שימוש בפיתיונות מורעלים בשטח הפתוח, אך כמובן ששיטה זו אינה הומנית ולא מתאימה לכל אחד.