אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים

ההרפתקאה הגדולה האחרונה שלי כללה גם מלחמה על חיי ויצאתי ממנה כשידי על העליונה. כשאני מתבוננת במראה, נשקפת אלי ממנה אישה שעלתה על מסלול החיים למיטיבי לכת ויכלה לו. אני סקרנית לדעת מה תהיה ההרפתקאה הבאה שלי

בחורה עם מחשב נייד

אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים. כך כתב הוגה הדעות החביב עלי דר׳ סוס, שבתוך סיפורי האי-גיון שלו מצאתי כל כך הרבה הגיון בריא. לאורך השנים היו לא מעט רגעים בהם הרגשתי שהצלחתי, או שניצחתי, או שכבשתי עוד יעד שהצבתי לעצמי. זה הרגיש טוב, או נהדר, ולפעמים אפילו הופתעתי מהאופוריה שהרגשתי. אבל אם אני כנה עם עצמי, באמת באמת, אני יכולה לזכור שבמקרים רבים התלוותה לרגע כזה גם תחושה מוצנעת של חוסר נוחות, אולי שזה לא בדיוק זה, משהו לא לחלוטין מגובש וברור. לרוב זה היה מוצנע כל כך שאפשר היה להתעלם או אפילו לא להרגיש.

ואז יצאתי למסע. זה היה לפני שנים לא מעטות, והמסע היה אל עצמי. כמו בספר של דוקטור סוס, גם המסע שלי התאפיין בשמחת המסע, הפתעות הגילוי, התעלות הנפש החופשיה וגם בנפילת האכזבה, חשיכת התקיעות ועוד ועוד. היום, אחרי כך וכך שנים של ׳המסע הגדול׳ של חיי, עם לא מעט הרפתקאות מסעירות להפליא וקשות לתפארת באמתחתי, אני עדיין שם, מטיילת ומגלה, עולה ויורדת ברכבת ההרים של חיי.
ההרפתקאה הגדולה האחרונה שלי כללה גם מלחמה על חיי ויצאתי ממנה כשידי על העליונה. מאז זה התחדד אצלי והפך לבהיר וברור: יש משהו שונה היום, משהו שהיה חסר פעם ונוכח היום: בכל בוקר כשאני מתבוננת במראה, נשקפת אלי ממנה אישה שעלתה על מסלול החיים למיטיבי לכת ויכלה לו. אני מתבוננת במראה ורואה מולי מלכה יוצאת לעוד יום שיביא אותה למקומות נפלאים. והמלכה הזו היא אני.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

בקיץ הבא אחגוג 50. חשבתי שזו תהיה הזדמנות נהדרת לצאת סוף סוף לטיול של אחרי הצבא שעדיין לא עשיתי. והנה, נקרתה בפניי הזדמנות הפז לנסות להתקבל ל׳מלכת המדבר׳, סוג של ׳טיול אחרי הצבא׳ משודרג. אני מגיעה למיונים עם רוח גבית תומכת: יש לי כמה חברות שעשו את המסלול וכל אחת מהן רואה בי חלק אחר שיעביר אותי בהצלחה את מסלול המיונים. כל אחת מהן במילותיה אמרה: ״תהיי את עצמך, ותעברי בקלילות״. בשבילי זה בדיוק האתגר: לא לעטות מסיכות, להיות אני, על כל חלקיי, ולגלות שזה בדיוק מה שנחוץ.

יום המיונים הגיע.
יש משהו רב עוצמה במספר כל כך גדול של נשים שחולקות מטרה משותפת. כל אחת הגיעה עם סיפור החיים שלה, עם החלום הפרטי שלה וכולן רוצות, ולו לימים ספורים בלבד, להשאיר מאחוריהן את היומיום שלהן ולהיות מלכות.

[youtube ioRQCxozPGY?autoplay=1 nolink]

נדמה לי שהחוויה שלי מהיום הזה היתה שונה קצת מזו של רוב הנשים שהגיעו. אולי זה קשור לכך שלא הייתי לחלוטין בקו הבריאות ואולי לא. כך או אחרת, ההרגשה שלי היתה שהחלקים ה׳מלכותיים׳ שלי – החברתיים, אוהבי האדם, אלה שרואות החברות התומכות שלי, הם איכשהו לא קיבלו ביטוי הולם ביום הזה, ובמקומם עברו אל קדמת הבמה חלקים אחרים, מסתייגים, ספקניים, נסוגים לאחור. למעשה, היום הזה עבר עליי בתנועה בין אלה לאלה. הנשים בקבוצה שלי היו שונות ומגוונות, כפי שקורה בחלוקה רנדומלית, כך שעם חלקן מצאתי שפה משותפת כמעט מייד, עם האחרות לקח יותר זמן ועם חלקן לא נוצר קשר. אולי ככה זה בעצם אמור להיות כשאת מגיעה ללא מסיכות, כפי שאת.
ככל שעוברות השעות מסופו של היום הזה אני יכולה להרגיש בתוכי משהו נבנה. נדמה לי שהופתעתי לגלות את עצמי כך, לא מתאמצת להיות מי שאינני רק כדי להגיע ליעד, והזמן שעובר מאפשר לי להיות רכה עם עצמי ולהאמין שכשאני כך – אני הכי טובה שאוכל להיות, בכל המובנים.

צילומים: יח"צ 'מלכת המדבר'צילומים: יח"צ 'מלכת המדבר'

 

ככל שעובר הזמן אני יכולה להרגיש איך נבנה בתוכי הרצון להעמיק את המסע הזה עם עצמי, בחברה נשית תומכת ומאפשרת. לבי רוחש תודות לנשות צוות ׳מלכת המדבר׳, שהפיקו ארוע יפה, מחבק ומדוייק. וזהו רק רמז למה שיכול לקרות במסע של שבוע וחצי.

>> חושבת שאת מלכה? הרשמי ליום המיונים ותצטרפי לקהילת המלכות שלנו. לפרטים לחצי כאן

רוצה לצאת למסע? אני מזמינה אותך להיות איתי בקשר

גלית סביליה
פסיכותרפיסטית גופנית בגישת ביוסינתזה. מלווה נשים בתהליכי שינוי ומשבר בחיים ונשים בתהליכי התמודדות והחלמה מסרטן. אני מטפלת כי אני נמשכת אל העיסוק במרכיבים העמוקים והמהותיים של החיים ולעבודה קרובה ואינטימית עם אנשים ועם עולמם הפנימי. בשבילי, ללוות אשה בתהליכי התמודדות עם קושי ותהליכי שינוי פנימיים משמעותיים, להיות איתה במקומות פגיעים וכואבים וגם במקומות שמחים ומרחיבי לב, להרגיש איתה את השינוי קורה לאט לאט ולשמוע אותה אומרת שהיא מרגישה את עצמה שונה, טובה יותר – זה המקום שבו אני רוצה להיות, זה מה שאני מבקשת לאפשר לאחרות.