אל תפספסו את "מוצרט גרופ"

המלצה חמה: מופע מוסיקלי חוויתי ומיוחד ששובר את כל החוקים ומשלב מוסיקה קלאסית עם פופ, רוק והמון הומור

המוסיקה הקלאסית מלווה אותי מגיל צעיר לצד סגנונות מוסיקליים אחרים. הפעם האחרונה שישבתי באולם קונצרטים היתה לפני כשנתיים עם הבת הקטנה שלי. מאז אני שומעת מוסיקה קלאסית בעיקר, כשהקטנה שלי מתאמנת בנגינה על הפסנתר. כלי המיתר לא זרים לי וכששמעתי לראשונה על "מוצרט גרופ" תהיתי לאיזה עולמות חדשים הם יכולים לקחת אותי ועד כמה הם באמת יכולים ליצור מופע יוצא דופן, אחר, לא שגרתי ושונה לחלוטין מכל קונצרט ששמעתי עד היום.
promo_long
רביעיית כלי המיתר לא אכזבה. הם הופכים את הקלאסיקות המוכרות לעיבודים מיוחדים, המשלבים מוסיקה עכשווית והרבה קטעי הומור. הם שוברים את הסטיגמה של הנגנים הקלאסיים, הרציניים, המעונבים, השקטים והמסודרים ומוכיחים שאפשר לנגן יצירות קלאסיות אחרת.
הרביעייה מורכבת מ-2 נגני כינור Filip Jaslar ו-Michał Sikorski, נגן ויולן Paweł Kowaluk והצ'לן Bolek blaszczyk. הם מעידים על עצמם, שהם האלטרנטיבה לעולם המוסיקה הקלאסית המכופתר והם מוכיחים זאת בכל יצירה שהם מנגנים.
.

מוצרט גרופ - 3 - קרדיט צילום - Ottavio Tomasini
מוצרט גרופ, צילום: Ottavio Tomasini

.
המופע כולל יצירות של מלחינים כמו ויואלדי ומוצרט המשתלבים בסגנונות מוסיקליים מכל העולם. מוזיקת קאנטרי, כליזמר, הביטלס, מייקל ג'קסון, טנגו, גראנג', בלוז, סלין דיון, גרשווין, אלטון ג'ון, ג'יימס בונד, מונטי פייטון ואחרים. גם קטע מהסרט טיטניק היה על הבמה.
הרביעיייה מדהימה ומצחיקה את הקהל כל הזמן. הם מנצלים את כל הבמה. יושבים, עומדים, רוקדים ושרים. הופכים את כלי הנגינה לכלי תיפוף ולגיטרות וגם לאביזרים בימתיים. מוסיפים אביזרים שונים לפי הצורך: כובעים, פרחים, שרפרף, תמרור, גלגיליות ורדיו. כל יצירה רק נשמעת בהתחלה כמו שאנחנו מכירים, אך מהר מאוד הופכת להיות שילוב של סגנונות ויצירות, שעוברות בין תקופות ולא מאפשרת לקהל להשאר אדיש למה שקורה על הבמה. המעבר בין הסגנונות נעשה בהינד עפעף, בלי להתבלבל, עם המון קריצות ותיבולים. השילוב של הקטעים המוזיקליים אחד בשני כל-כך טבעי, שנדמה כאילו מאז ומתמיד זו היתה המנגינה. הם לא נחים לרגע ואפילו מפתיעים את הקהל עם שילוב של מעברונים בעברית. זה לא עוד מופע קלאסי סטנדרטי, שבו הקהל יושב בשקט לאורך כל היצירה ומוחא כפיים רק בסיומה, אלא מופע קצבי, שסוחף את הקהל מההתחלה ועד הסוף. לכל אורך המופע נשמע צחוק ברחבי האולם. הסגנון הקומי שלהם הופך את המופע למופע לכל המשפחה, שמאפשר גם למי שלא מתחבר ביום יום למוסיקה הקלאסית, להנות מכל רגע. היו רגעים שתהיתי אם הם נגנים או קומיקאים. רביעיה של וירטואוזים, שמפליאים להכיר את כלי הנגינה ולהשתמש בהם מכל הזוויות ולהפתיע בנגינה גם ביד אחת וגם בנגינה ביד אחת תוך כדי ריקוד. הייתי מוכנה לשבת באולם עוד ועוד.
מומלץ בחום. רוצו לראות לפני שהם עוברים למדינה אחרת.
עדיין מתלבטים? קבלו הצצה. חייבים לראות עד הסוף.
[youtube zxQ21-CTqrc nolink]

איפה, מתי, כמה?

תיאטרון ירושלים, יום שישי ה-24.6.16 בשעה 13:00, כרטיסים בקופות התיאטרון בטל': 02-5605755 או  דרך האתר או בבימות בטל' 6226*
אודיטוריום חיפה, מוצ"ש ה-25.6.16 בשעה 20:30, כרטיסים במשרדי ברק בטלפון 04-8377777 או באתר
מחיר כרטיס: 149-279 ש"ח