אל תבקשו מאבו מאזן ומנתניהו לרדת מהעץ!

נתניהו ואבו-מאזן אל תרדו מהעץ!
נתניהו ואבו-מאזן אל תרדו מהעץ!

בנאומים שלהם בפני עצרת האומות המאוחדות, גם אבו מאזן וגם נתניהו טיפסו על עצים גבוהים. אנחנו קוראות להם לא לרדת משם, אלא להמשיך לטפס לצמרת ולהתבונן מעל ליער.

מאת ד"ר מרילין סמדג'ה, מובילת התנועה

נאומו של אבו מאזן באו"ם ב- 26.9.14  הבהיר שהוא "טיפס על עץ גבוה". שלושה ימים לאחר מכן, נתניהו "טיפס על עץ גבוה" לא פחות, בנאום שנשא באו"ם. אנו קוראות: אל תבקשו מהם לרדת מהעץ! להפך! דרשו מהם לטפס עוד יותר גבוה! עד שסוף סוף יגיעו שניהם לצמרת!

עד שסוף סוף יוכלו שניהם לראות מעל העץ, מעל היער.

על צמרת העץ הם יוכלו לקחת  נשימה עמוקה ואמיצה, נשימה של מנהיגים ערכיים, הרואים את טובת הכלל – ולא רק את החלקה הקטנה בה הם נטועים.

כך הם יוכלו להתרחק מהקולות הרועשים של המלחמה, של השנאה ושל האלימות, ולחשוב בראש צלול על הסכסוך שהם מנהלים ביניהם מעל הראש שלנו, מעל הראש של רוב הציבור הישראלי והפלסטיני. כי זה ידוע וברור, הרוב מבקש דבר אחד: לסיים עם הסכסוך המתמשך והנוראי, ולחיות סופסוף חיים שקטים. 

נתניהו ואבו-מאזן אל תרדו מהעץ!
נתניהו ואבו-מאזן אל תרדו מהעץ!

עזבו את הענפים השבריריים – התחברו לאקוסיסטם האזורי

על צמרת העץ, נתניהו ואבו מאזן יוכלו להתרחק מרעשי המלחמה הבוקעים מהקואליציות שלהם ומהאופוזיציות. הם יוכלו לראות את האקוסיסטם האזורי, את המתרחש בעולם, ולהבין שכדאי להם מאוד להשתייך לבריתות החדשות, לשם המלחמה הקשה יותר בין העולם הנאור לבין עולם הטרור השפל.

כך נתניהו ואבו מאזן יהיו עסוקים פחות בלהיאחז בכל כוחם בענפים השבריריים עליהם הם יושבים, ויהיו פחות מאויימים מהפוליטיקאים הקרובים להם, שמזעזעים את הענפים הללו.

אל תרדו מהעץ כדי להגיד לנו שאין תקווה

אנחנו קוראות: טפסו גבוה! כי לנו, האזרחיות והאזרחים, נמאס כבר מהמשחק של שניכם. כל אחד על ענפו, מציגים לנו פעם אחר פעם אותו משחק שחוק ומייאש: "אתה התחלת ראשון! לא, אתה!", "אני הקורבן! לא, אני!", "אתה תמיד אשם! לא, אתה!"

אל תבקשו מנתניהו ואבו מאזן לרדת מהעץ! לשם מה? כדי שיגידו לנו שאין תקווה ויחמקו מאחריות?

בואו ניתן להם אחת ולתמיד לטפס הכי גבוה שאפשר, עד הצמרת. אולי משם ישמעו את הקריאה החזקה שלנו: "דרוש מנהיג! דרוש חזון! דרושה ראיה רחבה!". ואם למזלנו שם, מעל הצמרות, מעל יער הסכסוך המתמשך, הם יבינו את המסר הברור של כל אחד מבנות העם ומבני העם שלהם, אזי נוכל סופסוף גם אנחנו לצאת מיער הסכסוך בו אנו חיים יותר מדי שנים. כדי להחזיר את התקווה!

אנו בוחרות בחיים!

—————————————————-

בואו לשוחח איתנו בדף של נשים עושות שלום בפייסבוק ובאתר האינטרנט שלנו. להצטרפות לפעילות שלנו ולקבלת עדכונים שוטפים אנא מלאו את הטופס הבא.