אלמרסא – מסעדת שף בעכו

מסעדת אלמרסא

ביסטרו ים תיכוני – שילוב בין המטבח האירופאי והמקומי

עכו זכתה להכרה בתור אתר מורשת עולמי כך שטבעי שהיא נמצאת על מפת התיירות העולמית וכמובן ידועה גם למטייל הישראלי. בזכות אתריה ההיסטוריים, גם השטח הקולינרי קיבל מנוף. אחת ממסעדות השף הידועות והאהובות היא אלמרסא. אחד ממורי הדרך שמתמחה בעכו המליץ עליה ואמר שזוהי אחת המסעדות הטובות שיש.

אמנם החומוס בעכו ידוע כאחד המשובחים ביותר אבל מי שחפץ לקנח סיור היסטורי מרתק בארוחה משובחת, שלא רק מענגת את החייך אלא גם את העין, יבוא למסעדה ממנה נשקף נוף מרהיב של נמל הדייגים של עכו. אין ספק שלאכול ארוחה טובה תוך כדי התבוננות בנמל שוקק החיים ובסירות המטיילים וסירות הדייגים הפוקדות את הרציף, זה שדרוג של החוויה הקולינרית.

המסעדה אוהבת לשלב בין סגנונות בישול שונים ולשחק עם טעמים והשראות. התוצאה היא מנות מגוונות ואנינות כקדירת פירות ים של שרימפס, קלמרי, סרטנים, מולים וצדפות בציר סרטנים, פילה מוסר על מצע של פריקי ולבנה צ'ינקליש, קובה עכואי, הממולא בפירות ים טריים על מצע של מג'דרה וטחינה ומנת הדגל – סביצ'ה דג ים, מוגש על לבנה צ'ינקליש ופיסטוק חלבי. שילוב נהדר בין המקומי לאירופאי, המבוסס על דגה טרייה וחומרי גלם מקומיים.

המבנה העתיק (משנת 1210) ששימש כבית המכס בתקופת העות'מנית ומחסן נשק בתקופת הצלבנים, מוסיף לאותנטיות. אחרי השקיעה רואים ספינות תיירים מקושטות באורות צבעוניים שטות אל הים. התיירות בימים אלה היא כמובן תיירות מקומית ולמרות שאין תיירים מחו"ל, עדיין רואים מטיילים רבים שפוקדים את העיר.

המסעדה בבעלותם של המסעדנים מרוואן וחמודי ברגות, ילידי העיר. פגשנו את חמודי (31) בחור נמרץ שישב איתנו לפני שרץ למסעדה האחרת שפתח בשותפות שמיועדת לקהל צעיר יותר: סאמא בר – רופטופ ומשם נהנים ממשקאות ומנוף מהמם של עכו העתיקה. חמודי גם פעיל ביותר במיזם חשוב – בית מלון בוטיק בעכו והוא מקווה שייפתח בתחילת 2021.

המלצרית הנחמדה, סטודנטית לרפואה שלומדת באיטליה ובשל הקורונה נתקעה בארץ. למרות הקורונה המסעדה כמעט מלאה.

אכלנו בר ים. דג עסיסי מאד ועשוי בדיוק במידה. דומה ללברק אבל יותר בשרני. הצלייה של הדג הייתה מדויקת והשאירה טעם של עוד…

הקינוח היה כנאפה הבית בסירופ קרמל ותבלינים. טעים ביותר.

היינו שם זמן רב משתכננו. זו הייתה חוויה לכל החושים ולא רק קולינרית.

ובקיצור למה כדאי? שילוב מנצח של מטבח ערבי גלילי ומערבי צרפתי. שף בעל כישרון קולינרי יוצא מן הכלל. ומסעדה במבנה היסטורי ויפה כשנוף של נמל עכו והחומות משלימים את החוויה.

מסעדת השף  אלמרסא, נמל הדייגים, עכו העתיקה,

שעות פתיחה: א'-שבת: 12:00-23:00;

טל': 04-9019281