אלון גל: "תן לי 21 דקות, ואני אראה לך איך להביא הביתה עוד 3000 שקל בחודש בלי לעבוד דקה אחת נוספת"

בחורה עם מחשב נייד

בישראל של היום, גם משפחות שמכניסות 2 משכורות מתקשות לסגור את החודש. אלון גל טוען, שכל משפחה בישראל יכולה לייצר לעצמה משכורת נוספת ("משכורת שלישית") בלי לעבוד דקה אחת נוספת ובלי להתפשר על כלום. לטענת גל, הכסף הזה בורח לנו מבין האצבעות כל חודש (כ-36 אלף בשנה) רק כי בבית הספר אף פעם לא לימדו אותנו איך להתנהל נכון, איך לחסוך, איך להשקיע ואיך להיות צרכנים נבונים. אופטימיים אך סקפטיים, יצאנו לבדוק איך השיטה הזו עובדת.

זה כבר מזמן לא סוד שמשפחות בישראל בקושי "סוגרות את החודש". רובנו עובדים קשה (מאוד) עבור שכר שמספיק לשלם את החשבונות, ותו לא. לאור המצב הזה ובגלל יוקר המחיה, הרבה משפחות ויתרו על הרעיון של להגיע לביטחון כלכלי ושקט נפשי, שלא נדבר על התפשרות כואבת על ההנאות הקטנות של החיים.

אחרי "משפחה חורגת" ואחרי שעזר ב-20 שנות פעילות לאלפי משפחות לשפר את מצבם הכלכלי ואפילו להגיע לעצמאות כלכלית, אלון גל החליט שהגיע הזמן לפנות לאומה ולהוביל מהפכה צרכנית שתשפר את חייהם של המוני משפחות בישראל. לפרויקט החדש הוא קרא "המרוץ לדירה תוך 180 יום", ולטענתו כל ישראלי יכול לייצר לעצמו בקלות הכנסה נוספת ולהגיע לעצמאות כלכלית, גם אם כרגע זה נראה כמו משימה בלתי אפשרית.

את השיטה שלו, שהייתה שמורה עד היום רק לאנשי מקצוע או לבעלי האינטרסים, הוא חושף לראשונה לציבור בסדרת ווידאו רבת תעוזה, שעוררה עליו את חמת אפו של תעשייה שלמה. כעת, הגיע הזמן לברר, למה הוא עושה את זה?

alongal_pic2

אלון גל רוצה להגיע לסלון של כולנו ולהראות לנו את הדרך לעבר עצמאות כלכלית מלאה

אלון, תודה שבאת.
"הכבוד הוא כולו שלי".

תגיד לי, איך זה שכולנו עובדים כל כך קשה, ועדיין בקושי סוגרים את החודש?
"פשוט מאוד. בעולם שבו לא יודעים איך להתנהל כלכלית, ויש פרסומות בכל פינה ששואבות אותנו לקנות כל מיני דברים שאנחנו נורא רוצים ושוכחים מהם תוך 5 דקות, מאוד קל להיכנס לצרות. מאוד. יותר מזה, שיש מערכת כלכלית שלמה שעושה כסף מהצרות שלנו, אתה באמת מתפלא שזה המצב?"

למה אתה מתכוון, תסביר לי ולקוראים.
"בוא נתחיל קצת מנתונים כדי ליישר קו. 50% מהישראלים נמצאים במינוס כרוני, 80% מהישראלים נכנסים למינוס מתישהו במהלך החודש ומספיק הוצאה אחת לא מתוכננת של 8000 שקל אצל רוב המשפחות בישראל כדי לגרום לקריסה של התא המשפחתי מבחינה כלכלית".

וואו. איך זה קורה?
"אני מסביר את זה בסדרת הסרטונים החינמית החדשה שיצרתי, אבל בגדול… אנחנו חיים ברמת חיים שלא קשורה ליכולת שלנו (ומכאן כל תרבות המינוס), משתמשים בגורמים חיצוניים כמו בנקים וחברות האשראי כדי לממן את האוטו החדש והחופשה הבאה, ואז אוכלים אותה בתשלומי ריביות לא הגיוניים כל החיים בלי יכולת לצאת מהבור הזה."

ריביות? זה המקור לכל הצרות אתה רוצה להגיד לי?
"בוא תראה בעצמך: משפחה ממוצעת בישראל משלמת 2500 שקל רק על החזר של ריביות. קח את המשכנתא שיש לכולם (נגיד 6000 שקל בחודש), תוסיף שיפוץ קטן שעשינו בב150-200 אלף שקל ועוד 1200 שקל בחודש על החזר החודשי, ואנחנו כבר ב7200 במצטבר. עכשיו רגע, תוסיף פה רכב או שניים (שכמובן נקנו בתשלומים) עם החזר חודשי של 1500 שקל בחודש, ואנחנו כבר ב-8700 שקל עוד לפני שזזנו בכלל.

קח את כל ההחזרים האלה, תוסיף הלוואות קצרות טווח על טיטולים שקנינו באשראי, ואל תשכח כמובן את החבר הכי טוב של הישראלי (המינוס כמובן), ותגלה משהו כמו 2500 שקל בריביות שמוחזרים כל חודש."

אבל מה כבר אפשר לעשות אחרת? איזה ברירה יש לנו?
"תחשוב שבמקום לשרוף כסף כל חודש על ריביות, לא הייתה לך את ההוצאה והיית שם את הכסף הזה בצד כדי לממן את כל ההוצאות שלך, המתוכננות והלא מתוכננות כמו טיפול אצל רופא שיניים וכו', תאמין לי שהיה פה מספיק כסף לכולם."

נשמע שאנחנו קצת במלכודת שאי אפשר לצאת ממנה.
"זה רק נראה ככה מהצד. לא רק שאפשר לצאת מהברוך הזה, ברגע שמשפחה לוקחת את עצמה בידיים ומתחילה להתנהל חכם, אפשר לעשות מהפך של 180 מעלות. וזה יכול לקרות הרבה יותר מהר ממה שחושבים."

עכשיו סקרנת אותי… למה אתה מתכוון?
"מה אם הייתי אומר לך, שבלי לוותר על כלום, בלי להתפשר על שום דבר ממה שלבך חפץ לקנות, אפשר לחסוך עד 3000 שקלים בחודש רק בזכות קניות חכמות? ואני מדבר על כל משפחה עם ילדים, בלי יוצא מהכלל, גם אם המצב הכלכלי כרגע קשה."


אלון גל: "את החופשה הבאה שלך תעשה בלי הלוואה, זה שווה בכיס לפחות 4000 שקל"

איך זה הגיוני? אתה אומר שאנחנו לא יודעים לקנות נכון?
"זה בדיוק מה שאני אומר. בוא תראה רגע דוגמא שמסבירה הכל… חופשה פעם בשנה, נכון שמשפחה היום עושה בממוצע לפחות חופשה אחת בשנה?"

נכון. ב2017 7.6 מיליון ישראלים יצאו לחו"ל.
"מעולה. עכשיו, בוא תראה מה קורה. חופשה כזאת עם הילדים עולה סביב 20 אלף שקל. מה שלרוב קורה, זה שלא מתכננים ומתארגנים לקראת ההוצאה הזו מראש, וברגע האחרון שצריך לקנות כרטיס טיסה ולהזמין מלונות, אין לנו את הכסף בחשבון. אז מה עושים? לוקחים הלוואה כמובן. הלוואה כזאת תעלה 1500 שקל החזר חודשי במינימום. עכשיו תגיד, אתה יודע כמה הריבית על הלוואה כזו עם החזר של 1500 בחודש? 4000 שקל בשנה!"

מבאס… אבל איך אפשר היה לחסוך את ה-4000 שקל האלו?
"פשוט מאוד. כל מה שצריך לעשות כדי לחסוך את הכסף הזה הוא לשים 1500 שקל בחודש בחיסכון מיוחד לחופשה, לשריין את הכסף הזה ל-פ-נ-י החופשה במקום לשלם אותו א-ח-ר-י החופשה עם ריבית. מסכים איתי שזה בר ביצוע ולא צריך להיות גאון כדי לעשות את זה?"


התנהלות נכונה נטו, ואפשר להשאיר בכיס עוד 3000 בחודש בלי לוותר על כלום

האמת, הפתעת אותי… לא חשבתי  על זה.
"חכה, זה רק ההתחלה. רוצה לראות עוד דוגמה?"

ברור.
"קבל את זה… משפחה ממוצעת בישראל משלמת 2600 שקל בשנה על הדבר הזה שנקרא 'כפל ביטוחים'. לא הרבה יודעים, אבל יש חוק במדינה שאומר שאי אפשר להרוויח מביטוח, כלומר אם יש לנו כפל ביטוחים לא נוכל לקבל החזר הוצאות כפול בגובה יותר ממה שהוצאנו. אז במקום להשלים בביטוח הפרטי רק מה שבאמת חסר, אנחנו לא בודקים וקונים שוב סתם מה שכבר יש לנו. פשוט לזרוק כסף לפח. תוסיף לקופת החיסכון 2600 שקל, ועוד לא עשינו כלום."

שמע, יש לי תחושה שאנשים פשוט לא מודעים לדברים האלה. אני בכל אופן אף פעם לא חשבתי על זה.
"אל תרגיש לא נעים, אתה לא לבד. עכשיו אלה רק 2 דוגמאות, יש לי 30 כאלה שאספתי עם השנים, ואם תחבר אותם אתה תגיע לחסכון חודשי אפשרי של 3000 שקל חודש. וכל היופי, לא צריך לוותר פה על כלום. באמת שלא, רק להיות חכמים יותר ולדעת איך להתנהל נכון. אני קורא לשיטה הזו 'צרכנות נבונה'."

האמת, לפי מה שתיארת פה, אני מת להכיר את שאר 28 הסעיפים האחרים.
"אם אהבת את מה ששמעת, חכה… בסרטונים החדשים ששחררתי יש הרבה מעבר לזה. אני ממש מראה עקב בצד אגודל את המסלול השלם איך אפשר לצאת מהתקיעות הכלכלית שרוב המשפחות בישראל נמצאות בה עד למצב שעולים על המסלול הבטוח לעבר עצמאות כלכלית."

תקשיב, לא הייתי מתנגד לעוד 3000 שקל בחודש. זה נשמע טוב, אני רק מקווה שזה באמת יישומי ולא סתם באוויר.
"בסרטונים שאתה עומד לראות, צפו בחודשים האחרונים מעל 350,000 איש, והצוות שלי ואני קיבלנו אין ספור תגובות מאנשים שאנחנו לא מכירים שהחיים שלהם השתנו מקצה לקצה. הסר דאגה מליבך, לא נראה לי שתתאכזב."

עד מתי אפשר לצפות בסרטונים האלה? ואיך אני מגיע אליהם?
“זה ממש פשוט: נרשמים פה, ומקבלים גישה מיידית לסרטון הראשון – ה"מחלה הסופנית" שמונעת ממעמד הביניים להגיע לדירה ועצמאות כלכלית מלאה. אה, ויש מקום לכולם.”

מילה לסיום?
“מספיק שעזרתי למשפחה אחת בלבד להתחיל להתנהל נכון ולהגדיל את ההכנסה החודשית, ומבחינתי עשיתי את שלי. יאללה, סע מפה, אני מחכה לך ולכולם בסרטון הראשון 🙂"

 

קישור להרשמה לתכנית הליווי האינטרנטית –

 

"המירוץ לדירה ב 180 יום של אלון גל"