איפה את ברנדט – הסרט

"איפה את ברנדט", מבוסס על רב המכר מאת מריה סמפל

סיפור המסגרת של הסרט, מטעה ומתעתע, וגורם לנו להאמין כי ברנדט, כוכבת הסרט [השחקנית קייט בלנשט] אדריכלית מבריקה, נעלמה, כשלסביבה הקרובה שלה לא ברור איך ולמה? על ידי גורם חיצוני, או מתוך החלטה שלה להעלם, עייפה משגרת יומה הבטלנית, המשדרת שעמום וחוסר מעש, נתפשת כמתנשאת כלפי שכניה בפרבר בסיאטל, לא מפתחת קשרים חברתיים, והקשר היחיד שלה עם העולם הרחב מתקיים דרך העוזרת הוירטואלית.

איפה את ברנדט (צילום: Wilson Webb / Annapurna Pictures)
ניכר כי בעוד על המסך אנו רואים את ברנדט עסוקה בעיקר בריק, איך להעביר את שעות היום, מצפה לצלצול השעון על מנת לצאת להחזיר את ביתה מבית הספר, בתרגילי התחמקות משכניה הצבועים, מאמהות בוועד הכיתה ובמערכת יחסים סבוכה משהו עם בעלה, היא בעיקר משקיעה אנרגיות באיך לא לרצות אף אחד גם לא את עצמה. ברור כי בתוך תוכה יש סערות, אי שקט קבוע, היא לא מסוגלת להתמיד ולהתמקד בדבר אחד, ותמיד במצב של תנועה.
איפה את ברנדט (צילום: Wilson Webb / Annapurna Pictures)
תוך כדי התפתחות העלילה, מתגלה לצופה, כי הוויתורים שעשתה, לא נובעים מהעובדה שביטלה עצמה לטובת הקריירה של בעלה, או בשל רצונה להתמקד בהורות וגידול ביתה היחידה, ההתנזרות נובעת מכך שאיש עשיר אחד פגע בה בדיוק בנקודה הכואבת, הוא רכש בית שעיצבה בכישרון רב, בשיטות מקוריות של מיחזור, קיימות והתחשבות בזיהום כדור הארץ, בגינו זכתה בפרסים, בהערכה ובהכרה בינלאומית, ופשוט הרס אותו במחי יד והותיר את הקרקע לחניית צי המכוניות שלו.
רק אחרי שפגשה קולגה מעברה המפואר, הניצוץ נדלק שוב, כשהוא אמר לה:
"אנשים כמוך מוכרחים ליצור, אם לא את תהפכי להיות סכנה לחברה"
ניצת בה שוב אותו ניצוץ שהניע אותה 20 שנה קודם לכן.
רצף של ארועים לא צפויים בסביבת מגוריה, ורצונו של בעלה מתוך דאגה, לאשפז אותה, גרמו לה להחליט לנסוע לאנטרקטיקה לבד ללא בעלה ובתה כפי שהבטיחה לה.

איפה את ברנדט (צילום: Wilson Webb / Annapurna Pictures)
שם היא מצליחה לחזור לאהבתה הישנה, לאנרגיות שכל כך איפיינו אותה בעברה, ולתשוקה שלה ליצור.
לאורך כל הסרט, עוברת התחושה כי השאלה הנשאלת "איפה את ברנדט?" מתייחסת בעצם אליה כאדם, כאשה, כאשת מקצוע, איפה היא בתוך שגרת החיים האפרורית הזו?
זו היא שהלכה לאיבוד לעצמה, ורק כשהיא הבינה מה המחיר שהיא משלמת, ולאן זה הולך ומתדרדר, היא הצליחה להתרומם, ולא רק לא להוות סכנה לחברה ולעצמה, אלא להגיע למימוש ולפסגות חדשים.
סרט מומלץ, לכל מי שתוהה מה המטרות שלו בחיים, מה מרגש ומשמח אותו ובהחלט לא לנשים בלבד.

 

צילומים: Wilson Webb / Annapurna Pictures

veredyehuda
ראשית, אמא ל - 4 , רעיה מזה 32 שנה לאהוב נעורי, שותפי לחיים, ובהרבה מקרים גם לעבודה. מעצבת פנים, פריקית של טיולים והכרות עם עולם העיצוב על כל גווניו וסגנוניו. אוהבת לשלב טיולים, בארץ ובחו"ל עם חנויות עיצוב, לצלם, לקבל השראה ולשתף. נוהגת להשתמש בטרנדים גם בחללי העיצוב. תוך התחשבות בסגנון החיים של הלקוחות וחשיבה פונקציונאלית בטווח הארוך וכמובן עיצוב עכשיווי על זמני. בין לבין מבלה במטבח אהבתי הנוספת, מתנסה, מחדשת, בוחשת, ומעלה קלוריות....