איך מתקבלים לניהול פרויקטים בתחום הפינטק?

בעשור האחרון שני תחומים מרתקים שולבו יחדיו ויצרו הזדמנויות תעסוקה חדשות. מחד, התחום הפיננסי והבנקאות ומאידך טכנולוגיה והייטק. הכינוי שניתן לשילוב בין השניים הוא "פינטק". הביקוש העצום שיש עצום לחברות העוסקות בנישה זו הוביל לשורה של אקזיטים מעניינים כמו חברת "ברקס" שרכשה ב-50 מיליון דולרים את וויב הישראלית, ארבעה חודשים בלבד לאחר הגיוס הראשון של החברה (בסך 4.3 מיליוני דולרים באפריל 2021). הצלחה נוספת בתחום הייתה של חברת "סימפלי" שנמכרת ב־100 מיליון דולרים ל"פלייוויר", וחברת "פיוניר" שהחלה להיסחר בנאסד"ק בסוף יוני 2021 לאחר מיזוגה עם חברת SPAC.

כל ההצלחות הללו קשורות לחזון של היזמים הישראלים בפיתוח מוצרי אבטחה ופלטפורמות ממוחשבות המקלות על ביצוע פעולות פיננסיות. לצד המתכנתים והמשקיעים נדרשים גם מנהלי פרויקטים המסוגלים להוביל את החברה מרעיון למוצר פעיל בתוך זמן קצר, לפני שהמתחרים עושים זאת.

איך מתקבלים לעבודה כזו?

כדי להיכנס לתחום זה לא נדרש ידע רב בכלכלה או בפיתוח תוכנה. קורס מנהלי פרויקטים פשוט מעניק את הידע הדרוש כדי להתחיל לחשוב באופן מערכתי ולנהל את הפרויקט מלמעלה. אילו נושאים נלמדים בקורס? מגוון תחומים שנדרשים למילוי התפקיד באופן אופטימלי.

למעשה, תפקידם של מנהלי פרויקטים הוא להיות חוט מקשר בין צוות העובדים האמון על פרויקט הפיתוח, דרישות הלקוחות וההנהלה ואילוצי זמנים ותקציב. לצד כול אלה, נדרשת ממנהל הפרויקט יכולת להניע עובדים באמצעות כישורי תקשורת מפותחים, גם אם אין בידו את הסמכות הפורמלית שיש בידיו של סמנכ"ל הפיתוח.

נוסף לכך, מנהלי פרויקטים לומדים כיצד להשתמש בתוכנות המייעלות את ניהול הפרויקט ומסוגלים להציג באופן חזותי את התלות של צוות אחד בביצוע המשימות של צוות נוסף. למשל, אם הקוד ליצירה של פיצ'ר חדש טרם נכתב, לא ניתן להוסיף פיצ'ר אחר. מנהל הפרויקטים לומד לעבוד עם צוות הפיתוח ולהבין אילוצים אלה כדי ליצור לוח זמנים קפדני לביצוע הפרויקט, תוך עמידה בדרישות התקציב המוקדש לו.

מה השכר שמקבלים כיום מנהלי פרויקטים?

השכר בתחום זה, בדומה למקצועות אחרים בחברות היי־טק משתנה בהתאם לארגון ולניסיון שצבר העובד בתחום. שכר של מנהל פרויקטים זוטר בשנה הראשונה מתחיל מ-11,000 ₪ בממוצע ועולה ל-15,000 ₪ בממוצע לאחר שנתיים. אחרי חמש שנים בכירים בתחום כבר זוכים לשכר מתגמל של 25,000-17,000 ₪, כול זאת לצד תנאים סוציאליים והטבות רבות.

עובד שמשלב ניהול פרויקטים עם תחום ידע נוסף כמו כלכלה, פיתוח תוכנה, מערכות מידע ותחומים אחרים יכול להרוויח שכר גבוה יותר בהתאם לדרישות התפקיד בארגון.

התקדמות למשרות ניהוליות נוספות

תחום זה מעניק גם צוהר למשרות ניהוליות נוספות בחברה. העובדה כי מדובר בתפקיד שדורש אחריות, ראייה מערכתית והנעת עובדים, הופך את העובד למועמד אידיאלי לעתודה ניהולית בחברה. לא בכדי, מנהלי פרויקטים רבים התקדמו לתפקידים של סמנכ"לים, ולעיתים גם לתפקידי מנכ"ל. בדרך־כלל נדרש תואר בניהול כדי להמשיך ולעלות מעלה לראש ההיררכיה הארגונית.

כמובן, שקידום בתפקיד מאפשר לדרוש שכר גבוה יותר, תנאים והטבות בחברה או להתקדם לארגונים גדולים ובעלי מוניטין בתחום הפינטק. כפי שציינו בהתחלה היו לא מעט אקזיטים בתחום בשנים האחרונות, שהעניקו לבעלי המניות והאופציות בחברה, תגמול כספי נאה.

לסיכום, אם אתם מחפשים את הדרך המהירה והקלה להשתלב בתחום ההייטק, בלי לעבוד בתפקידי פיתוח תוכנה, ניהול פרויקטים עשוי להיות התחום המתאים עבורכם. ניתן ללמוד אותו בקורס ממוקד הכולל תאוריה והתמחות מעשית, תוך רכישת הכלים לניתוח אירועים המתרחשים במהלך התפקיד בפועל. בקורס רוכשים ידע גם בעבודה עם תוכנות לניהול פרויקטים, וכן היכרות עם שיטות מתקדמות לביצוע התפקיד בהצלחה.