איך לבחור תורם זרע ? או הרצון לייצר ילד מושלם

 

 

people-217250_1280 (1)

הרצון לייצר ילד מושלם.
בשלב בחירת תורם הזרע אני שומעת שוב ושוב ושוב את רצונן של נשים לבחור בתורם ה"מושלם", מתוך כוונה להגדיל סיכויי הצלחה לילד שיוולד ממנו. "אם כבר אני בוחרת, אני מעדיפה לבחור את הטוב ביותר, אם כבר אין לילד אבא, אז לפחות שיהיה תורם שווה במיוחד" הן אומרות שוב ושוב.
במקרים רבים אנחנו מרגישות שמציאת תורם "מושלם", יגרום ללידת ילד "מושלם" ובעצם כך אני בעצם אפצה אותו על המחסור באבא שאני מניחה שיהיה לו.
מצד אחד יש לנו נעלם גדול כי אין מולנו באמת איש אהוב שאנחנו מכירות ומקבלות ואוהבות אותו על תכונותיו הטובות והפחות טובות והגנטיקה הטובה והפחות טובה שלו ומצד שני יש לנו תחושת שליטה מלאה על הבחירה, הרי אנחנו בוחרות מתוך מגוון האפשרויות.
אז התורמים הם בני אדם, בדיוק כמו שבני הזוג, לו היו לנו, היו. יש בהם תכונות טובות יותר ויש תכונות טובות פחות, הם מוכשרים בדברים מסויימים ובדברים אחרים פחות, הגנטיקה שלהם נהדרת בחלקה ובחלקה נורמלית ורגילה.
ואיך כל זה קשור לקושי לבחור?
כי חלק מהקושי הוא הרצון לייצר ילד "מושלם", ישנו איזה שהוא רצון לנסות ולייצר מנגנון פיצוי על המחסור באב, שאותו אני לצערי בוחרת בעצמי עבור הילד שלי.
ואיזה ילד אנחנו באמת רוצות ליצור – האם ילד מושלם או ילד שלם ומאושר? ומה מרכיב את השלם והאושר? האם זה היופי, מראה כזה או אחר, החוכמה, אינטליגנציה רגשית גבוהה, או השכלה של המטען הגנטי שלו?
או שאולי זה בכלל הביטחון העצמי, השייכות, השמחה, הקבלה והאהבה העצמית, והמימוש העצמי בהמשך הדרך ?
ומה מכל אלה עובר בגנטיקה?
לאחרונה אמרה לי מישהי, אם אפשר לדאוג שהנתונים הגנטיים יהיו פגזיים ואני אדאג כבר לכל מה שמונחל מבית, אז לא צריך יותר מזה, יהיה מושלם לגמרי.
ואני חוזרת ואומרת – אין מושלם. כי החיים הם לא שחור ולבן. גם אנחנו לא מושלמות ואף אחד לא מבטיח לנו ולילדנו מראש שברמת IQ כזו או אחרת הילד יהיה שמח מאושר ויממש את עצמו, כמו שאף אחד לא יכול לומר שרק אנשים בגובה מסויים, או עם שיער כזה או אחר, או צבע עיניים חום או ירוק, הם אנשים ממומשים, שמחים ומאושרים.
וגם אני, חיפשתי לתקן ולשפר באמצעות בחירת התורם. עניין אותי שיהיה, בניגוד אלי, שזוף. שילדיי לא יסבלו כל כך במדינת השמש שלנו כמו שסבלתי אני בילדותי בעיקר. אז תיכננתי 🙂 והתוצאה לפניכם.. אוהבת אותה בדיוק כמו שהיא לבנבנה שלי. ואין לי ספק שזה לא מה שיכריע לה את החיים.
בבואכן לבחור תורם, נסו להסיר מעליכן את עול ה"מושלם", זכרו שאין צורך לפצות במראה או בתכונות אופי מסוימות, על המחסור באב. יש מקום חשוב לגנטיקה בבחינת בעיות וכשלים גנטיים שניתן וצריך למנוע אם אתן נשאיות לכשל גנטי כלשהו. יש להתחבר במראה ובמחשבה לתורם דרך האינטואיציה שלכן, זהו ילד שתישאו ברחמכם וחייב להיות משהו שמחבר אתכן לנתונים של התורם. אבל אין שליטה מלאה, אין מושלם וכל ילד שיולד לכן, יהיה מעולה ו"מושלם" עבורכן מרגע לידתו ולאורך חייו וזה מה שחשוב באמת. ובריאות.. כמובן 

הסדנא הקרובה ביום שישי 1.3.19  בין השעות 09:00- 13:00 תל אביב

פרטים נוספים בטלפון 054-4481515

מרב אדמתי
שמי מרב, אני אם יחידנית לאורי בת השנתיים. מאמנת אישית וקבוצתית בהכשרתי. עברתי מסע ארוך בדרך להורות שלי. מסע מטלטל, מבלבל, רצוף עליות ומורדות, ובסיכומו של יום, מעצים ומתגמל. היום אני מלווה נשים וגברים מתלבטים, המעוניינים בהורות יחידנית או משותפת במסע שלהם. מאמינה שלכל אחד הזכות להיות הורה, בדרכו שלו, לפי אמונתו ויכולתו. אשמח ללוות אתכם, בליווי פרטני או קבוצתי. ליווי רגשי וגם טכני ומעשי אל הדרך אליה אתם הולכים. באהבה מרב. www.habayitshelmerav.com