איך לבחור חברת שמירה לעסק?

בחורה עם מחשב נייד

חברת שמירה מציעה מגוון רחב של שירותים עבור בעלי עסקים. הדבר החשוב מבחינת בעל העסק הוא לוודא בחירה בחברה הנכונה.

בשביל זה הוא צריך לשים לב למספר כללי מפתח:

א. המלצות של לקוחות קודמים – המלצה יכולה לתת אינדיקציה מצוינת לרמת המקצועיות של חברת שמירה מסוימת. המלצה אובייקטיבית היא דרך לסנן בין הצעות של חברות שמירה ולוודא בחירה מוצלחת. המלצה גם מעלה את הסיכוי לכך שהלקוח יהיה מרוצה מהבחירה שלו.

אפשר לאסוף המלצות דרך אתרי האינטרנט, בשיחות עם קולגות או אפילו בהתייעצות עם חברים ובני משפחה. במידת הצורך ניתן גם לבקש מנציגי חברת השמירה בעצמם פרטים על לקוחות קודמים שיכולים להמליץ על השירות.

ב. סוג השירות – כל בעל עסק צריך לקבל שירות אבטחה שמותאם בצורה מדויקת לצרכים שלו. התאמה לצרכים באה לידי ביטוי בבחירת כמות המאבטחים לעסק, בשעות האבטחה ובאופן שבו ניתן לקבל מענה לדרישות בזמן חירום או באופן בלתי צפוי.

סוג השירות מוגדר על ידי בעל העסק, אך התפקיד של חברת השמירה הוא לענות על כך בצורה מלאה ויסודית. חברת שמירה שלא מצליחה לעמוד בסטנדרטים ובדרישות צריכה להיות מוחלפת על ידי בעל העסק בחברה אחרת.

ג. הסמכה וניסיון – ברמה הטכנית, כדאי לבחור חברת שמירה לפי פרטים ונתונים על הסמכה וניסיון של העובדים. רצוי לאסוף כמה שיותר מידע מן הסוג הזה ולא להתפשר. הסמכה קובעת את רמת המקצועיות של העובדים ואת היכולת שלהם להתמודד עם מצבי חירום. הניסיון נמדד לפי מספר השנים שבהן החברה מספקת את השירות עבור בעלי עסקים.

כמו כן, יש להבחין בין חברות שמירה שמציעות שירות לאנשים פרטיים או עסקים קטנים בלבד, לבין חברות שמסוגלות להתמודד גם עם הדרישות של מוסדות ציבוריים, ארגונים, תאגידים וכן הלאה. גודל החברה ומספר העובדים שהיא מעסיקה יקבעו את שביעות הרצון של הלקוח ואת היקף האבטחה באתר.

האם כדאי לבחור חברת שמירה לפי המחיר?

הטעות הכי נפוצה בענף האבטחה היא לבחור חברה לפי שיקולי מחיר בלבד. למרות שיש חברות שמציעות שירותי אבטחה בעלות נמוכה בעשרות אחוזים בהשוואה לחברות אחרות, זו לא פעולה מומלצת שעלולה להתגלות כטעות בלתי הפיכה.

בסופו של דבר, המטרה של חברת אבטחה היא להעניק לבעל העסק שקט נפשי. לקוחות שבוחרים חברת אבטחה רק לפי המחיר לא יכולים להשיג את היתרון הזה ועליהם לבדוק את המקצועיות.