איך לא להתנהל בשעת משבר

מומלץ לעקוב אחר השתלשלות הארוע הזה, סביר להניח שהוא כבר ילמד בקורסים לתקשורת וניהול מדיה חברתית תחת הכותרת "איך לא לכתוב את הדבר הראשון שעולה לך לראש" או במילים יפות יותר: "איך לא להתנהל בשעת משבר".

לכל חברה או עסק המכבד את עצמו יש היום דף פייסבוק (וגם אינסטגרם ויוטיוב וטוויטר ועוד…)דרכו הוא מנהל את התקשורת המיידית עם לקוחותיו. ההבדל בין ניהול דף פייסבוק או כל מדיה דיגיטלית אחרת לבית שירות לקוחות רגיל הוא הקצב וההפצה, ברגע שהעסק פועל ומגיב לא נכון זה בוער ומתפשט כמו אש בשדה קוצים (או כמו תגובה אלרגית לאוג ארסי).
בשנים הראשונות של המדיות החברתיות חברות עדיין התנהלו כמו פעם והרשו לעצמן להגיב ללקוחות מבלי להבין שתגובה מתנשאת, חצופה, מטופשת תהפוך לויראלית ותתפוס אותם עם המכנסיים למטה.
בשנים האחרונות יותר ויותר חברות וארגונים המוצאים את עצמם בפני משבר ברשת החברתית או בכלל בעולם התקשורת, נושמים עמוק ונותנים למישהו מקצועי לטפל בפדיחה.

הנה דוגמא למשבר שהתחולל ממש לאחרונה בארצינו הקטנטונת: חנה רדו, שאני בספק אם יש להציג אותה, היא יזמית, סמנכלית מקאן ישראל , נשיאת ומקימת סופרסונה, יו"ר מקאן ואלי, מדבר 19 ועוד ועוד, פמיניסטית, אשת עסקים ופעילה חברתית מעוררת השראה, נתקלה בפרסום של ועידת התיירות של כלכליסט עם תמונות הדוברים וגילתה שמבין 18 הדוברים המכובדים תהייה אשה אחת בלבד (כמה זה באחוזים? תעשו כבר את החשבון), חנה העלתה את מודעת הועידה עם הדוברים בדף הפרטי שלה(!) וכתבה: "כלכלה פורחת? הכנס הזה עושה פריחה" בתגובה בחר האדם שישב באותו רגע על המקלדת במחלקת הסושיאל של כלכליסט להדביק קישור עם כתבה על כך שחנה הועמדה לדין בעבר על שימוש במידע פנים. רלוונטי? ממש לא, אבל מישהו שם בחר להטיח בוץ בפרצוף של חנה ולנסות להשחיר ולהקטין אותה, כתגובה על הטענה העניינית והלגיטימית שלה.
כשחלק מחברי הפייסבוק של חנה כתבו שהתגובה לא ראויה ולא עניינית, במקום לעצור, לנשום עמוק, להרים טלפון ולהתייעץ, בחר אותו אדם מאחורי המקלדת לענות למגיבים בתגובה מתנשאת ומזלזלת: "עורכות הכנסים לא זקוקות לעצות. הן הזמינו נשים רבות לכנס ונענו בשלילה מסיבות שונות, אבל מקוות לעדכן את הרשימה בימים הקרובות כשיתקבלו תשובות חיוביות." מה שהגדיל את האש והבערה.
נכון לכתיבת מילים אלה, יש מאות תגובות לפוסט זה – and counting כמו שאומרים.

לסיום הארוע הזה, כמה ימים לאחר מכן, עוד 8 נשים "נמצאו מתאימות" והצטרפו לדוברים.

סביר להניח שהארוע כבר ילמד בקורסים לתקשורת וניהול מדיה חברתית תחת הכותרת "איך לא לכתוב את הדבר הראשון שעולה לך לראש" או במילים יפות יותר: "איך לא להתנהל בשעת משבר".

36707503_418411555339578_9082298746481410048_n