איך יורדים 6 ק"ג ב-8 שבועות?

חפשים פתרונות איך לרדת במשקל בצורה יעילה אך מהירה? אפשר לעשות את זה נכון-כךתרדו עד שישה קילוגרמים בשמונה שבועות

לרדת 6 קילו בחודשיים (שאטרסטוק)

חודש שלם של חגים ופינוקים, בו נהנינו מארוחות משפחתיות ומקינוחים מושחתים לרוב הסתיים לא מזמן. בין ארוחה משפחתית אחת לשנייה, העלנו במשקל וחרגנו מהתקציב היומי המותר, "בחגים אנשים אוכלים ללא הפסקה, בלי חשבון. אחר-כך הם מרגישים אי נוחות, עולים במשקל ורוצים פתרון מהיר ומידי"מסבירה טופז דרזנר, דיאטנית ראשית שומרי משקל.

למה דווקא עכשיו?

"חזרנו לשגרה. החג הגדול הבא והמאתגר הוא פסח, יש לנו חצי שנה של התמדה. זה הזמן ללמוד מחדש איך מקפידים על אכילה מסודרת ומאוזנת, שומרים על כושר ויורדים בהדרגתיות במשקל".

סכנה לפניך! דיאטת כאסח

"אנשיםהם חסרי סבלנות, רוצים פתרון מידי, כמו דיאטות כסאח", מסבירה דרזנר. דיאטות כאסח הן דלות, לרוב מורכבות ממעט מאוד מאכלים מותרים, ואינן מספקות לגוף את כל אבות המזון לכן, הןעלולות לגרום לפעולה הפוכה: הן יהפכו אותנו לעצבניים, לחסרי סבלנות, יצרו נזקים ארוכי טווח לגוף, יגרמו לנו להיות ברעב תמידי ויקשו עלינו לשמור על דיאטה לטווח ארוך.

"בדיאטה בריאה, המטרה היא לקבל את כל אבות המזון ולאפשר ירידה במשקל ושמירה עליו לטווח הארוך".

5 טיפים לירידה יעילה במשקל

תכנון

ההתנהלות היום יומית הקבועה, מאפשרת ללמד אנשים איך להתנהל נכון: מה להביא לעבודה, מה להכין כנשנוש אחר-הצהרים, מה לבשל לארוחת צהרים ועוד. לשלב אורח חיים לצד ספירת נקודות . מסבירה דרזנר.

"אדם ממוצע יורד 500-700 גרם בשבוע, בקצב כזה ניתן להגיע לירידה של 6 ק"ג בתוך חודשיים" כל זאת בתנאי שיתמיד: יקפיד על תזונה, שמירה על תפריט לפי המלצות תזונתיות, פעילות גופנית וכדומה".

התפריט חייב להכיל את כל אבות המזון: חלבונים, (גבינות,ביצים, ועוד)פחמימות, (דגנים מלאים, לחמים מלאים),שומן ( עדיפות לשמנים מן הצומח כמו שמן זית , אבוקדו) ירקות, ועד 3 פירות טריים ביום. הקנייה נכונה של הרגלי אכילה, תאפשר ירידה מתונה ואפקטיבית במשקל ותשמור עליו לטווח ארוך.

קבוצת תמיכה

קבוצת תמיכה לירידה במשקל (צילום שאטרסטוק)

שתפו את הסביבה שלכם ברצון לרדת במשקל. בחרו אנשים שיחזקו כשקשה, יתמכו, יעזרו לכם להתמיד, יעזרו לכם לשמור על מוטיבציה ולא להישבר.זו יכולה להיות החברה הכי טובה שלכם, עמית לעבודה, בן או בת הזוג או קבוצת תמיכה,"פעמים רבות יעדיפו אנשים לבחור לעבור את התהליך יחד בקבוצות תמיכה,עם אנשים כמותם. ירידה במשקל במסגרת קבוצה,כשאתם שווים בין שווים, יוצרת מחויבות כלפי הקבוצה, וכלפי עצמכם להתמיד ולהגיע להישגים. כוחה של הקבוצה הוא גם במתן עצות, רעיונות,מתכונים ללגיווןהאכילה, האפשרות לשתף בקשיים שלכם אנשים שמבינים אתכם ושמתמודדים עם אותם קשיים, יחד קל יותר ללמוד איך לשנות הרגלים, להבין שאתם לא לבד". מסבירה דרזנר.

פעילות גופנית

פעילות גופנית עוזרת לנו להוציא יותר אנרגיה,לשמור על רמות הסוכר בדם, ובכך לתרום לתהליך הירידה במשקל. כחלק משגרת היום-יום שלבו פעילות גופנית:שעה הליכה, חצי שעה- שעה ריצה, שיעור אירובי, שעת רכיבה על אופנים, שחייה ועוד. הליכה למשל, משפרת סיבולת לב ריאה, מורידה לחץ דם והיתרון שזאת פעילות גופנית שזמינה לנו. מה שחשוב הוא להתמיד ולהבין שכל אחד יכול להתאים את הפעילות הגופנית לקצב שלו ליכולותיו.

שתיית מים

שתיית מים תורמת לשיפור קצב חילוף החומרים בגוף בכך שמאפשרת ניצול אנרגיה בצורה יעילה ביותר. ההמלצה לנשים היא לשתות כשני ליטר מים ביום, ולגברים מומלץ להקפיד על לא פחות משניים וחצי ליטר.

הציבו יעדים בני השגה

אם נתכנן לטווח הרחוק מדי או שנציב לעצמנו יעד לא ריאלי, האכזבה מהכישלון או המחשבה על הדרך הארוכה שלפנינויראו לנו קשים, מייגעים וארוכים, לא נראה את האופק ונתקשה להתמיד. מסבירה דרזנר. לעומת זאת, תכנון לטווח קצר הוא ממוקד, רואים את הסוף, את המטרה ולכן תהיה לנו יותר מוטיבציה להצליח. כשאנחנו מגדירים ירידה 6 ק"ג -8 שבועות,קל יותר להיות ממוקדים ובעלי מוטיבציה. ולאחר השגת יעד זה נוכל להמשיך לעבר היעד הבא.

לסיכום- חזרה לשגרה מאפשרת לנו לרדת במשקל, להתמיד ולשמור על אורח חיים בריא. אם נקפיד על תזונה מתאימה, כושר, שתיית מים, תמיכה ונציב יעד ממוקד וקצר נוכל לשנות הרגלים,לרדת בצורה מתונה ולהגיע למשקל הרצוי.

בונוס: תפריט ירידה במשקל

לחצו על התמונה

image001

 

>> מצטרפים לשומרי משקל ומתחילים לראות תוצאות. להצטרפות לחצו כאן

עדה אופיר
אמא לשתי בנות אהובות. כותבת תוכן, עורכת תוכן בוגרת בית הספר לכתיבה גיבור תרבות