איטום גגות – שומרים על בטיחות ביתנו

תחזוקת ביתנו אינה דורשת הרבה מאיתנו. חשוב לוודא אחת לכמה זמן שהחלל הפנימי אינו סובל מעובש בתקרה ושאין רטיבות שמצטברת כתוצאה מחדירת נוזלים ממשטח הגג. בכדי לוודא זאת באופן מקצועי, כדאי להזמין בדיקה על ידי אנשים מקצוע אחת לשנה שתפקידם לבדוק שאין בלאי באיטום ובמידה ויש כדאי להחליפו בכדי להימנע מנזקים עתידיים.

פעולת איטום גגות מתבצעת על ידי זיפות הגג או באמצעות יריעות ביטומן. שתי הדרכים די נפוצות בישראל למרות ששימוש בזפת חמה הרבה יותר שכיח עקב מחירו הזול. בעיקרון, פעולת הזיפות כל כך פשוטה (יחסית) שעם מעט הבנה וגישה נכונה אתם יכולים לבצע אותה בעצמכם ולחסוך משמעותית בעלויות של השכרת אנשי מקצוע.

לפני כל פעולה שמתבצעת, יש לבחון את משטח הגג בדקדקנות. רצוי לבצע סריקה מקיפה ולוודא שהמשטח נטול פסולת ואשפה שהצטברה במהלך תקופת החורף. רק לאחר שתפנו את כל האלמנטים השונים שהצטברו על הגג, תוכלו לדעת איזו עבודה כדאי לכם לבצע והאם ישנם סדקים או שברים שדורשים תשומת לב מיוחדת.

זיפות הגג

לאחר הניקיון, יש לשטוף את המשטח באמצעות צינור גינה ולתת למים העומדים להתייבש. לאחר מכן, הזפת צריכה להגיע לטמפרטורה מסוימת ולקבל מרקם ספציפי וצמיגי שלאחר מריחתו הוא מתקשה בתוך הסדקים והשברים וגורם למניעה מוחלטת של כניסת נוזלים לחלל הבית או חרקים וגורמים לא רצויים.

מריחת הזפת צריכה להתבצע באופן אחיד, שכבה בודדה ואיכותית שמכסה את כל המשטח אך אין צורך להגזים בכמות. התייבשות החומר דורשת 24 שעות ורק לאחר מכן ניתן לסייד את הגג.

הלבנת הגג מאפשרת שמירה אופטימלית של חומר הזפת במהלך חודשי הקיץ מפני שהיא מונעת את התחממותו והתקלפותו ממשטח הגג. בנוסף, הסיוד שומר על טמפרטורות תקינות בתוך חלל הבית מפני שהצבע הלבן מונע קליטה של קרני שמש וחימום יתר.

פריסת יריעות ביטומניות

דרך נוספת לאטום את הגג היא באמצעות לוחות ביטומן. מדובר על חומר קשיח במיוחד, שמגיע בצורת משטחים בעובי של 20 מ"מ. את הלוחות מעלים על גג הבית ובאמצעות להבה מחממים את הפינות של היריעות ומחברים אותן אחת לשנייה. התהליך הזה יקר פי כמה וכמה מזיפות הגג אך איטום גגות שמתבצע באמצעות היריעות הללו מחזיק למשך 10-20 שנים.