איזה סרט כדאי ללכת לראות

בקולנוע או בבית, המלצות סרטים מהזמן האחרון. לכו לראות.

בחורה עם מחשב נייד

כמו שאת

קייט (הילארי סוואנק) היא אישה מצליחה, יפה ומאושרת. בפתיחת הסרט אנחנו רואים אותה מנגנת בפסנתר במסיבת יום הולדת עם חברים. יש לה בעל מקסים, בית יפה, בעצם נראה שיש לה הכל. עד שיום אחד, הכל משתנה. קייט מאובחנת כחולת ALS, מחלה ניוונית סופנית.  בעלה מטפל בה בבית וכל יום לפני שהוא יוצא לעבודה הוא עוזר לה לעשות את הדברים שהיא כבר לא יכולה, אפילו להתאפר. כשהם מבינים שהם חייבים למצוא לקייט מטפלת היא מוצאת את בק. הסטודנטית שענתה למודעת הדרושים לתפקיד היא הכל חוץ מאחראית ומסורה, ובטח לא בעלת ניסיון בתפקיד כזה. למרות כל זה וכל הבלאגן שהיא עושה בימים הראשונים, מערכת היחסים והחברות בין השתיים מתפתחת במהלך הסרט ומחזירה את החיוך והשמחה לחייה של קייט. עצוב ויפה. הילארי סוונק  מעולה.

youre not you

טראש

הילדים המסכנים שחיים במזבלות בברזיל נקלעים לגמרי במקרה למלחמה בברוני פשע. שלושת הילדים: רפאל, גארדו וראטו, מועסקים במזבלה בפאבלות של ריו. יום אחד מישהו מהם מוצא ארנק. לכאורה סתם ארנק, אבל מאותו יום הכל משתנה. הם מבינים שיש פה משהו גדול ושהם מעורבים בזה עד מעל לצוואר. כולם מחפשים אותם: המשטרה, הפושעים ועוד. הילדים מבינים שיש פה סיפור ובזמן שהם עסוקים בלברוח מהשוטרים ומכל מי שמחפש אחריהם ואחרי הארנק, הם במסע לחשוף את הסודות שטמונים בארנק.  מדובר בכמה ילדים בגיל 14 בערך, שאני בטוחה שלא לקחו שיעורי-משחק והם פשוט מדהימים. סרט מעולה וחזק על השחיתות והעוני.

trash

עוגה

הסרט מפגיש אותנו עם קלייר סימונס , אישה חריפה וצינית ביותר, שבהתחלה אנחנו לא בדיוק יודעים מה יש לה ומה עובר עליה אבל ברור שהיא  סובלת מכאב כרוני ולוקחת עשרות כדורים כל יום לארוחת הבוקר. הסרט מתחיל במפגש של קבוצת תמיכה לנשים המתמודדות עם כאבים, וקלייר (הלוא היא ג'ניפר אניסטון)  מגיבה באופן קיצוני במיוחד במהלך שיחה על התאבדותה של אחת מחברות הקבוצה.  באותו רגע בערך מתבצעת החלטה לזרוק את קלייר סימונס מקבוצת התמיכה, ואז מתחיל המסע שלה לחקירה עצמית. את הסרטים של ג'ניפר אניסטון אני לא תמיד אוהבת. מה שאהבתי בסרט הזה הוא בעיקר המתח שהוא יוצר, עד אמצע הסרט בערך אנחנו לא מבינים עד הסוף את הסיפור. סרט רגיש והמשחק שלה טוב. בעיקר אהבתי את העובדה שהסרט הזה הוא לא מהסרטים שבדרך כלל היא משחקת בהם.

Cake Movie

התחלה חדשה

מפגש מיקרי בין מנהל מוזיקלי ניו-יורקי שפעם היה אחד הגדולים והיום הוא בעיקר כוכב עבר ומנהל עבר ובכלל הכל די עבר…..ובעיקר מביש את הסביבה בהתנהגות שלו, לבין מוזיקאית צעירה שבדיוק עברה להתגורר במנהטן, הופך כנגד כל הסיכויים לסיפור הצלחה מעניין ומקורי, עם הרבה מוזיקה. מדובר בסרט ניו-יורקי מתוק ביותר. אהבתי את הניגוד בין הגבר שהיה פעם כוכב והכיר את כל המי-ומי והיום לא ממש מועסק, והמוזיקאית הצעירה שבורת הלב שמוצאת את עצמה לבד בניו-יורק ולא ממש מבינה מה היא עושה שם. הוא מוצא את עצמו במשבר שמביא אותו לעשות משהו חתרני לכאורה ומקורי ויוצא מזה פרויקט מהמם. 

beginagain

וינסנט הקדוש

אם חד הורית לילד בן 12 עוברת לגור בשכונה שקטה בברוקלין. היא עובדת שעות ארוכות ולכן מחליטה להשאיר את הילד אצל השכן שלה, וינסנט (ביל מאריי), פנסיונר ובוגר מלחמות, עצבני ושתיין. נוסף לכל הוא גם חובב הימורי-סוסים ולא חושש מלחשוף את התחביב הזה לילד בן ה 12 עליו הוא שומר. ביל מאריי שחקן מעולה, איכשהו אני תמיד מתחברת לסרטים הלאו של מפגש בין ילד ומבוגר ששניהם מעט נונקונפרמיסטים. נעמי ווטס קצת פחות טובה בתור אחת שצריכה לשחק מישהי עם מבטא מזרח-אירופי שלא ממש מצליח לה אבל זה לא משפיע על הסרט המקסים הזה לרעה. וכמובן שיש Happy End.

st. vincent