איזה ספר כדאי לקחת לטיסה

השאלה הזו חוזרת על עצמה אז החלטתי לאסוף כמה המלצות מהזמן האחרון. ההמלצות במלואן כאן: על מה, ולמה.

בחורה עם מחשב נייד

לכבוד הקיץ שהגיע, והחופש, ועוד מעט החגים, ובכלל – נדמה שכולם טסים או לפחות נוסעים. אז קחו כמה המלצות שונות ומגוונות. ולכל אחת סיבה.

ספר צביעה למבוגרים

מה יש עוד להגיד שלא נאמר? כולם מדברים על זה! נדמה שכולם, או יותר נכון כולן, הצטיידו בספר כלשהו, עפרונות או צבעים, וצובעים במרץ. מדובר בטרנד ששוטף את העולם בכמה שנים האחרונות. בישראל הוא חדש, ונדמה שתוך כמה שבועות כבש את כולנו.
colorbook

על מה?

אני קיבלתי להתנסות את הספר: כל צבעי השקט – בודהיזם.  לכיף ליופי ולרוגע.
הבטיחו לי שמדובר בספר שירגיע אותי, ירחיק קצת את המחשבות מהחום, הלחות, והזעם ברחובות (והרכבת הקלה). בספר יש מאה איורים שמזמינים אתכם למצוא שקט והרמוניה בסמלים האמנותיים של הבודהיזם, ולאמץ את שתי הדרכים של הפילוסופיה הזו: תשומת הלב והריכוז. מנדלות, פניו המחייכות של הבודהה, עץ ההתעוררות ופרח הלוטוס – כל אלה מסתתרים בין דפי הספר ומחכים שתפיחו בהם חיים.
אני יושבת וצובעת, וזה די נחמד. לבד או עם הבת הקטנה של החבר שלי.

ולמה?

כי כשאת בחופשה, או בטיסה ארוכה, או בהמתנות מכאן לכאן, יש לך זמן בשפע ואת לא מרגישה שאת מבזבזת אותו. את לא צריכה לקום בשעה היעודה בבוקר, את לא מרגישה שאת סתם צובעת במקום לעשות כביסה/כלים/רגליים. אפשר פשוט להתמכר לעניין ולהירגע. גם ילדים מאוד יהנו. הקטנה שלו, בת 6, צבעה יחד איתי. חילקנו תפקידים מי צובעת מה, ועבדנו יחד. ובינינו אם את יוצאת לחופשה גם ככה תקחי איתך ספרים, אז מה זה כבר להוסיף עוד איזו חבילת עפרונות?

האמת על פרשת הארי קברט

את הספר המקסים הזה מאת ז'ואל דיקר קיבלתי כבר לפני שנה וחצי והוא פשוט ישב על המדף וחיכה בסבלנות לרגע המתאים. למה? תיכף תבינו.
kabert

על מה?

מרקוס הוא סופר צעיר ומצליח שהתפרסם בטירוף לאחר שהוציא את הספר הראשון שלו. אבל עכשיו יש לו בעיה: יש לו דד-ליין, אבל הוא מנסה ומנסה ופשוט לא מסוגל לכתוב את הרומן החדש שהתחייב לסיים תוך כמה תוך חודשים. הוא תוהה האם זו מחלת הספר השני, ושואל את עצמו שאלות רבות: אולי הוא בכלל לא כזה סופר מוצלח? מה יהיה אם הוא לא יכתוב עוד ספר? עד שפתאום משהו קורה: הארי קֶבֶּרט, חבר טוב ומרצה לשעבר של מרקוס, אחד הסופרים המפורסמים בארצות הברית, נרדף על ידי העבר ותוך יממה בערך מוצא את עצמו מואשם ברצח שאירע יותר משלושים שנה קודם לכן.  מרקוס, המשוכנע שהחבר שלו לא אשם, עוזב הכול כדי לנסוע לניו־המפשייר ופותח בחקירה פרטית מטעמו. את השאר תקראו בספר.

ולמה?

הסיבה העיקרית שהספר הזה חיכה לי כל כך הרבה זמן על המדף הוא הגודל שלו. אני לא קוראת ספרים עבים בדרך כלל. לא רק בגלל שאין לי סבלנות אלא גם בגלל שאורח החיים שלי לא מאפשר לי לסחוב איתי לכל מקום ספר של 500 עמודים ומעלה. אז מה עשיתי? חיכיתי שיהיה לי זמן לצאת לחופשה ולקחתי איתי את הספר הזה. במזוודה הוא לא תפס הרבה מקום, וכשחזרתי מהחופשה כבר כמעט סיימתי אותו. ספר מצויין, לא לפספס אותו!

המיילדת מן ההרמון

כבר כתבתי פה בעבר על ספרה הראשון של רוברטה ריץ', המיילדת מוונציה. מדובר בספר שהוא מעין המשך אך גם מי שלא קרא את הראשון יכול לדעתי בקלות להתחבר אליו.

image_hameialedet_minharamon_master

על מה?

הסיפור מתרחש בקונסטנטינפול בשנת 1578. תקופת האימפריה העותמאנית. חנה ויצחק לוי, יהודים גולים מוונציה, התגברו על מכשולים רבים בדרך והתחילו חיים חדשים באימפריה העות'מאנית. חנה משמשת בתפקיד החשוב של מיילדת ההרמון שנקראת לשם מעת לעת, אך לא מספיק. יש משבר לידות ולא נולדים מספיק תינוקות, כל שכן יורש בן זכר. לילה אחד חנה מזומנת בפתאומיות אל הארמון המרהיב ופוגשת את לאה, בת איכרים יהודייה שנחטפה באלימות. הסולטאן חומד את לאה ורוצה שתעמיד לו יורש, אך בתנאי שהיא בתולה. ופה מתחיל הסיפור להסתבך.

ולמה?

כי מדובר בספר טיסה קלאסי! הוא קליל, מהיר, מעניין וסוחף. אני מאמינה שתיכף תמצאו את עצמכם בנבכי האימפריה העותמאנית, גם אם אתם לא נוסעים דווקא לטורקיה…
חופשה נעימה!!
קליק למועדון הקוראות שלנו, לעוד ספרים מדהימים והמלצות לחופשות ולא רק.