איזה סוג אינטליגנציה מניעה אתכם לפעולה?

לכל אדם יש כל מיני סוגים של מחשבות, בין אם זה חיוביות, שליליות או ניטרליות. האינטליגנציה הרגשית שלנו משפיעה על המחשבות שלנו והן, כמובן, מניעות אותנו לפעולות בחיים, ובכך עושות את ההבדל, האם נהייה אנשים מצליחים, ממוצעים או שנחיה באיכות ירודה במהלך חיינו.  השאלה הנשאלת היא איזה סוג אינטליגנציה רגשית מניעה אתכם לפעולות בחיים?

שלילית:

"אוףף איך זה קרה לי?!"

"למה אני כזה מטומטם?!"

אינטליגנציה רגשית שלילית היא כל אותם המחשבות השליליות שרודפות אותנו בחיי היום יום.

לכולנו יש אינטליגנציה רגשית שלילית שמתגנבת לנו מידי פעם למחשבות, השאלה היא כמה מקום אנו נותנים לה כשהיא מופיעה ואיך אנחנו שולטים במוח שלנו על מנת למגר את המחשבות השליליות כמה שאפשר.

אנשים אשר נותנים לסוג האינטליגנציה הזאת מקום רב בחייהם הם אנשים שתמיד מתמקדים בשלילי, אין להם מנוס ממחשבות שליליות שרודפות אותם בחיי היום יום, ותמיד יצליחו לראות את השלילי בכל דבר.  מבחינתם אף אחד לא מבין אותם, הרבה פעמים הם חושבים שהם לא יכולים לשנות שום דבר וככה עובד העולם. הם מתמקדים בעובדה שלא טוב להם ונופלים למרמור עצמי.

איכות החיים של אנשים אלה ירודה בדרך כלל ואין הרבה אושר אמיתי בחייהם.

כמובן שהכל יכול להשתנות! לא אבדה התקווה לאנשים אלה וגם הם יכולים למצוא את האושר בחייהם אם רק יהיו מודעים לעצמם ויבקשו עזרה בשינוי דפוסי החשיבה של המוח שלהם.

נטרלית:

"אני רוצה לפתוח עסק!"

"מתי תפתח אותו?"

"לא יודע, עכשיו אני לא מרגיש מוכן"

גם כאן, כמו באינטליגנציה רגשית שלילית, אצל כולנו קורות פעמים שאינטליגנציה רגשית ניטרלית תופסת מקום במחשבות שלנו, גם כאן, השאלה היא כמה מקום אנו נותנים לה כשהיא מופיעה ואיך אנחנו שולטים במוח שלנו על מנת למגר אותה כמה שאפשר.

אנשים אשר נותנים לסוג אינטליגנציה זו מקום רב בחייהם,  אלה הם אנשים שרוצים, אומנם, אך לא עושים כלום על מנת לקדם את השאיפות שלהם או את עצמם. הם אף פעם לא מרגישים מוכנים, זה אף פעם לא הזמן הנכון ותמיד נראה שיש המון הכנות מנטליות שהם צריכים לעשות על מנת לקדם את השאיפות שלהם או את עצמם.

איכות החיים של אנשים אלה היא בדרך כלל ממוצעת, הם חיים את השגרה, לא מתקדמים בצורה משמעותית בעבודה או בחיים האישיים.

חיובית:

"קרתה תקלה? לא נורא, נלמד ממנה ונתקדם הלאה"

היא כל המחשבות החיוביות והמקדמות שיש לנו בראש. לרוב צריך לאמן את הראש המון כדי לחיות בעיקר עם אינטליגנציה רגשית חיובית ולסלק מחשבות שליליות או ניטרליות ברגע שהן מופיעות.

אנשים אשר נותנים לסוג האינטליגנציה הזאת מקום רב בחייהם הם אנשים שלוקחים כל בעיה כאתגר, מבינים את הבעיה ואת מהותה וחושבים על הפרקטיקה, על הפתרון. הם מסתכלים על הצד החיובי בכל דבר ולא נפגעים בקלות.

אנשים אלה, יודעים איך לשלוט במוח שלהם, חושבים בצורה חיובית על עצמם ולא יתנו לאף אחד או לאף אירוע שקרה להם בחיים לשנות את המחשבות שלהם לרעה.

הם אנשים חזקים שבדרך כלל לוקחים את החיים בצורה טכנית, כלומר, לא לוקחים את החיים בצורה רגשית מידי, למשל אם קרתה בעיה גדולה בעבודה בגלל משהו שהם עשו,הם לא יתייחסו אל הבעיה כאל דאגה (אלא כאל אתגר) ובוודאי שלא יקחו את הדאגות איתם הביתה.

איכות החיים של אנשים אלה היא מעולה. אנשים אלה הם בדרך כלל מנהיגים בחברה ו/או אנשים מצליחים בכל תחומי החיים.

סרטון הסבר מיוחד שלי לגבי הסוגים:
[youtube FrBmSy-_XXg]

מתנה! חצי שעת שיחת אימון איתי

 

קרה לכם שהרגשתם שאתם בבעיה ואין מישהו בסביבה שיכול לעזור? מישהו שיכול לתת עצה טובה שתגרום לכם להבין מה אתם באמת רוצים ואיך אתם משיגים את זה? או מישהו שיכול לעזור לכם לצאת ממצב רגשי שנקלעתם אליו ולהכווין את סיטואציות בחייכם להצלחה? מתנה ממני! ללא כל התחייבות או תשלום! חצי שעת שיחת אימון. למימוש השיחה מלא בפרטים בשאלון הכנה לפיתוח אינטליגנציה רגשית.

מאמר זה הוא חלק ממאמרים נוספים מלאים שכתבתי לפיתוח אינטליגנציה רגשית * http://www.nimrodfeel.co.il

מוזמנים להגיב כאן דעתכם לגבי המאמר.

תודה, נמרוד יספיאן
מפתח אינטליגנציה רגשית

נמרוד יוספיאן - מפתח אינטליגנציה רגשית
היי, שמי נמרוד, חוקר ומפתח אינטליגנציה רגשית.מלמד איך לפתח אותה ולגרום לה להוביל אותנו לדרך חדשה ובטוחה, להשגת מטרות העל שלנו.מגיל 7 הטרידו אותי גישות של אנשים לא יכול להיות שזה מה שיש, כל השלילי הזה. קיבלתי מכות מילדים לכיתה עשו לי הרבה דברים רעים.עברתי דרך ארוכה עד שהבנתי שכל מה שעשיתי בזמן הזה שגדלתי זה לפתח אינטליגנציה רגשית חיובית.בתום כל שיחה איתי רוכשים עוד "פיסה" מהאינטליגנציה החדשה והמפותחת שלך, עוד שלב בהבנה ברורה יותר של השגת מטרות, שיפור אמונות ושחרור כעסים ובעיות.כל מה שלמדתי, למדתי מניסיוני האישי וכמו כל בן אדם חוויתי דברים עמוקים שהשפיעו עליי והביאו אותי לפתח את האינטליגנציה הרגשית שלי זה למה אני ממש טוב במה שאני עושה.אני אוֹטוֹדִידַקְט, חוקר פעיל של אינטליגנציה רגשית, משתתף בכנסים ובקורסים, לומד המון מקריאה מהאינטרנט, קריאה של מאמרים, מחקרים, סרטונים, ספרים, קריאת כף יד, קריאת אוזניים, קריאת תווי פנים, שפת גוף ועוד נושאים רבים מעניינים שאני לומד אותם כי זה מה שאני אוהב וזאת התשוקה שלי.