אז מה אורזים לחו"ל?

מה לארוז כשנוסעים לחו"ל? המסקנות והתובנות שלנו וגם… רשימת ציוד להורדה ולהדפסה

את החלק האחרון ביומן המסע שלנו ליער השחור, בחרתי להקדיש לצד הפרקטי של האריזה!
כשאורזים לחו"ל נדמה שהנטייה היא לארוז את כל הבית, "כדי שלא יחסר כלום" ולמרות שבמודע, גם אם (חלילה) תשכחו משהו, תוכלו לקנות שם הכל, עדיין- למי יש זמן לחפש ו/או להתעסק עם זה. אבל, צריך לקחת בחשבון לא רק את הדברים שרוצים לקחת, אלא גם את משקל המזוודה וכמובן- להשאיר מקום לדברים שתקנו שם.  כל זה הופך את מלאכת האריזה לפרוייקט מורכב, שאותי לפחות סיבך עד לאין שיעור.
כבסיס לאריזה נכונה, השתמשתי ברשימת הציוד שאותה ניתן להוריד באתר "המשפחה המטיילת" 
רשימת-ציוד
הרשימה הזו נוחה מאוד, כי היא מחולקת לקטגוריות של גיל ולקטגוריות של דברים לאריזה במזוודה ודברים לאריזה בתיק שמעלים למטוס. עומר ואני הדפסנו אותה ועומר היה זה שאחראי על הסימון של הדברים שרלוונטיים אלינו, על הסימון של מה שארזנו ועל הסימון של מה שאנחנו עוד צריכים לקנות/ להשיג.
אז ארזנו וחזרתי עם תובנות ומסקנות לגבי האריזה ולגבי מה היה יעיל באמת:
DSC_0010
1. בחירת הבגדים: החלק של הבגדים הוא הקשה ביותר, במיוחד אם אתם נוסעים לאירופה, או למדינה אחרת בה מזג האוויר הפכפך. לפני שאתם אורזים בגדים, בדקו את מזג האוויר הצפוי ביעד שאליו אתם נוסעים ואם יש טיפ מעולה, שאני קיבלתי מהמשפחה המטיילת- זה לבחור את הבגדים הכי יפים שלכם. לא רק בגלל שאתם בחו"ל, אלא בגלל שעם הבגדים האלו תצטלמו בכל התמונות ואתם ממש, אבל ממש, רוצים להיראות טוב בתמונות. אפילו עומר, שבדרך כלל לא לובש ג'ינסים, הסכים ללבוש ג'ינס בחו"ל…
ומה לגבי ארוך/ קצר? שוב- תלוי במדינה אליה אתם נוסעים, אבל השיטה הטובה ביותר היא שיטת השכבות. אנחנו נסענו ליער השחור, שם קר בבוקר, מתחמם בשעות הבוקר המאוחרות ויש מצב לגשם. אז לקחנו מכנסיים ארוכים (ג'ינס), חולצות קצרות, חולצות ארוכות דקות וג'קט מחמם (פליז או משהו בסגנון).
2. אל תעמיסו! בחו"ל לא צריך ללבוש בגדים "מהארון" באותה תדירות כמו בארץ וזה לגמרי בסדר אם תלבשו 3 ימים את אותו ג'ינס (ברוטציה).  מה גם, שתאמינו לי שעדיף לכם לנסוע עם מזוודה חצי ריקה ולמלא אותה שם, מאשר לחפש פתרונות לאריזה של כל מה שתקנו.
3. הדברים ההכרחיים ביותר שתמיד יש בהם שימוש: מגבונים, פלסטרים, קרם הגנה (אני אוהבת במיוחד את החדשים של דר' פישר), כובע שמש, חומר נגד יתושים (הג'ל- ספריי של Autan מומלץ במיוחד, כי הוא קטן, קל ושקוף) וחומר/ מגבוני חיטוי (אנחנו השתמשנו במגבוני החיטוי מסדרת אלכו ג'ל של דר' פישר). את אלו שימו בתיק הגב שלכם ו/או ברכב שאיתו אתם נוסעים. לא תאמינו כמה הם היו לנו לעזר במצבים שונים.


4. חטיפי אנרגיה ונשנושים קטנים! אל תעמיסו, אבל קחו איתכם כל מיני חטיפי אנרגיה וחטיפים קטנים, שמצד אחד לא תופסים מקום בתיק ומצד שני זמינים לנשנוש ולהעלאת המורל (ורמת הסוכר) בכל עת (מי אמר תורי ענק בפארק אירופה?). אנחנו למשל לקחנו את חטיפי האנרגיה החדשים של Tusso, שהתגלו כמשובחים ומפנקים במיוחד, עוגיות אוריאו (תוציאו מאריזת הקרטון) ואת הקרקרים עדשים כתומות של אסם.
DSC_0009
5. מצלמה טובה! ואחרונה חביבה, אבל זה אולי הדבר הכי חשוב (חוץ מדרכונים וכסף), היא המצלמה. מצלמה היא ממש הכרח ואל תתפשרו על זה, שהרי בסופו של דבר, התמונות והסרטונים שתצלמו הם מה שישאר לכם לדורי דורות. בהתחלה התלבטתי אם לקחת מצלמה או להשתמש במצלמה של הטלפון. למזלי, נחסכה לי הדילמה ברגע שקיבלתי לידיי להתנסות במכשיר הטלפון החדש של סוני- Sony experia Z5 Premium!
image004
המצלמה שלו מעולה, גם מבחינת הרזולוציה שלה, גם מבחינת האפקטים שאפשר לעשות איתה, גם מבחינת מהירות הצילום וגם מבחינת התצוגה של התמונות על המסך. אין ספק שהמצלמה הזו היתה שיחוק והעובדה שהיא משולבת עם טלפון, וחסכה לי בכך סחיבה של חפץ נוסף, היא בכלל גאונית!
תראו איזו חדות יש לצבעים ולפרטים הקטנים
תראו איזו חדות יש לצבעים ולפרטים הקטנים

כדי שלא יגמר לכם המקום לפתע פתאום, קחו איתכם כרטיס זכרון נוסף (או אפילו 2) ואל תבנו על מצב שבו תרוקנו את המצלמה ותעבירו את התמונות למחשב או למקום אחר בסוף היום.
6. וטיפ אחרון לסיום: החליטו מבעוד מועד (ממש כך) שבטיול הזה אתם לוקחים הכל בסבבה. שבו עם הילדים ודברו איתם על זה. החליטו יחד שלא משנה מה ישתבש (בתקווה שלא ישתבש כלום), זה לא יעיב לכם על ההנאה או כמו שעומר החליט ויישם: "תזרמו ותיהנו, כי זו חוויה של פעם בחיים" 🙂
DSC_0555
בא לי שוב…
 

Ya'arit Trabelsi
אמא + לא כל כך קטן, בעלת עסק לניהול תוכן וייעוץ שיווקי, מג'נגלת בין הדברים שחייבים לדברים שצריכים בשביל הנשמה