אור על החיים

בחורה עם מחשב נייד

חדש בהוצאת אסטרולוג

אור על החיים

מסע היוגה אל השלמות, השלווה הפנימית והחופש המוחלט

מאת: ב.ק.ס. איינגאר

מגדולי מורי היוגה בדורנו

תרגום מאנגלית: דורית אלון ומעוז אלון

* * * * *

367 עמודים, 118 שקלים

ב.ק.ס איינגאר הוא מן החשובים שבמורי היוגה בדורנו, ומחבר רב המכר הידוע "אור על היוגה" שראה אף הוא אור בעברית בהוצאת אסטרולוג .

איינגאר העמיד דורות של תלמידים ומורים ליוגה וכתב ספרים רבים בנושא. את הספר "אור על החיים" פרסם בהיותו בן שמונים ושש.

מדבריו של ב.ק.ס איינגאר:

"היוגה מאפשרת לך לגלות תחושת שלמות בחייך, שם אינך מרגיש עסוק תדיר באיחוי השברים זה לזה. היוגה מאפשרת לך למצוא שלווה פנימית שאינה נרעשת ונגעשת על ידי המאבקים והמתחים הבלתי פוסקים של החיים. היוגה נותנת בידך חופש מסוג חדש, שאולי לא ידעת על קיומו. ליוגי, חופש משמעו אי היותו נדכא על ידי השניות שבחיים, על מעלותיהם ומורדותיהם, תענוגותיהם וסבלותם. משמעו איזון וכן כי לבסוף קיימת ליבה פנימית שלווה בהוויתו של האדם שלעולם איננה מנותקת מהאינסוף הבלתי משתנה, הנצחי.

… כל אחד יכול לצאת למסע הפנימי; החיים עצמם שואפים להגשמה כפי שהצמחים מבקשים את אור השמש. היקום לא ברא חיים מתוך כוונה שכשלון הרבים ידגיש את הצלחת המעטים. באופן רוחני לפחות, חיים אנו בדמוקרטיה, חברה שוות הזדמנויות."

ב.ק.ס. איינגאר

"מה הביאנו לתרגם ספר זה? שמלא הוא באהבה ליוגה, באהבה לאדם ובאהבה לחיים; שהוא שוזר בד בבד את תורת היוגה עם החיים, כמארג אחד ובלתי נפרד; שקולו קול מלא-הרוך של מורה בא בימים, בשל וחכם לב, המביט על חייו לאחור, מושיט לנו יד מלווה ובוטחת בערוב ימיו, להראותנו הדרך. גורו, גו-רו, הוא זה שמסלק את החשיכה והבערות ומביא את האור ואת הידיעה. והנה, בבהירות מחשבתו ודברו, בנדיבותו ובגלוי לבו, שופך כאן איינגאר מאורו שלו על דרך היוגה.

הספר נכתב כמו בנשימה אחת, כסיפור הקולח מפי מספר, נע בקלות אנה ואן, מעניין לעניין, אך לעולם יודע את מקומו וזוכר את מחוז חפצו."

דורית אלון ומעוז אלון

דעתי על הספר: לאחרונה התחלתי להשתתף בשיעורי יוגה, אני נהנית, ותחושתי היא שגיליתי איזו שלווה פנימית, שאולי הייתה בי קודם, אך לא הייתי מספיק מודעת לה. ובספר אור על החיים, מצאתי כמה הסברים שהבהירו לי מה מצאתי וכיצד הגעתי לכך.  בפרק 4, מוסבר שהאדם אינו יכול לחוות שלווה פנימית מבלי להבין את פעולת הדעת ואת פעולת המודעות האנושית בכלל. כמו כן, היוגה מציעה לנו דרכים מועילות לתיקון כל מיני בעיות  נפשיות הגורמות לרבים מאיתנו סבל רב, הדבר מותנה בהבנת תיאור המודעות ע"י הפילוסופיה היוגית, נשמע אולי מסובך, אך כשקוראים בספר, הכל מתבהר ומובן. בדפים האחרונים של הספר, מצורפים איורים עם הנחיות  מפורטות, של כמה תרגילים חשובים, הנקראים אסאנות,  וצעד אחר צעד, כיצד יש לבצע  את התרגילים שמטרתן לעזור בפיתוח יציבות רגשית, ויש בכוחן להרגיע.