אהבה ממבט/מחבת ראשונ/ה ומתכון לקוביות סלמון משגעות

מה קרה כשהתאהבתי במחבת ואיך הסלמון הצטרף לחגיגה

תמונת יח"צ- עידו כהן

לפני כחודש תוך כדי שיטוטים בפייסבוק, עצרו עיני בהשתאות אחר המחבתות היפות שראיתי בחיי. התחלתי לחפש פרטים והגעתי לשני, בחורה מקסימה שהיא בעצם בעלת חברת Pentole  ומייבאת לארץ את המחבתות המדוברות ועוד שלל מוצרים איכותיים ומעוצבים נוספים, שממש בקרוב יגיעו גם הם לישראל.

ראיתי כבר מחבתות מרהיבות בחיי אך מחבת מעוצבת כל כך- תכלת עם אננס, שחורה עם פלמינגו וצמחייה טרופית ודוגמאות מלהיבות אחרות, זה לגמרי חדש.

 Pentole זו בעצם חברה פרטית שנוסדה על מנת להכניס למטבח של כולנו ייחוד וגיוון. זוהי החברה הראשונה בישראל שמפתחת, מייבאת ואף משווקת מוצרים בתחום זה, כל המוצרים מיוצרים בהונג קונג וניתן לרכוש אותם דרך האתר הרשמי של החברה: www.pentole.co.il

מחבת פלמינגו צלמת: כרמל מילנר-סער
מחבת פלמינגו צלמת: כרמל מילנר-סער

לא סתם אומרים שאוכלים עם העיניים, אני תמיד מקפידה שהאוכל שאני מכינה יהיה קודם כל אסתטי ומעורר תיאבון, כך גם עם כלי מטבח, כשהם יפים, כיף לי יותר לבשל/לאפות.  כמובן שהייתי חייבת מיד לנסות בעצמי את המחבת המדוברת ולראות אם היפה היא גם איכותית, כי בכל זאת, יופי זה לא הכל בחיים ובטח שלא במטבח.

מחבת אננס צלמת: כרמל מילנר-סער
מחבת אננס צלמת: כרמל מילנר-סער

אז מתברר שמתחת ליופי ולעיצוב מסתתרים עוד כמה דברים חשובים לא פחות, אותם גיליתי תוך כדי שחנכתי את המחבת עם סלמון טרי (מתכון בהמשך).                 כשהבאתי לאמא שלי בשמחה מחבת מהסדרה, היא הסתכלה עליי בהתלהבות, חייכה ואמרה: "איזה עיצוב. אני רוצה לתלות את זה ליופי במטבח, חבל להשתמש בזה". מי חשב שבשלנית על, בת 76, תתלהב ככה מיופי ולא תגיד לי משהו על המחבתות והסירים של פעם לעומת היום. הצליח לי!

המחבתות שיש כרגע לחברה הן בקוטר 24 ס"מ, בקרוב תוכלו להשיג גם מחבתות גדולות יותר, מכסים מתאימים, סירים מעוצבים ועוד, אפילו יש אפשרות לעיצוב אישי עבור חברות (משמע: רק בכמות גדולה ולא ליחידים/ות), חריטה אישית על ידית המחבת, עיצוב ייחודי של סיר לעובדים/ות ועוד.

המחבתות והסירים  של החברה, עשויים/ות מאלומיניום עם ציפוי פנימי איכותי לגמרי נון- סטיק, תלת שכבתי ועמיד המונע הידבקות מזון. כמו כן, ציפוי חיצוני איכותי, פיזור חום אחיד ומהיר, מתאים לשימוש עם כל סוגי הכיריים (לרוב, יש לשים לב לדגם) וחשוב מכל כנראה: מאפשר בישול/ טיגון עם כמות מינימלית בלבד של שמן.

המחבת התבררה כנוחה מאד לעבודה, קלה לניקוי והידית שלה לשמחתי, עשויה מנירוסטה מוברשת, כך שהיא אינה מתחממת ואין שום בעיה לאחוז בה.

אז לרגל ההתלהבות שלי מהיופי וגם מהאופי של המחבת שבאמת התאהבתי בה (ובצדק) ממבט ראשון, החלטתי להכין בה מתכון חדש שלי, קוביות סלמון משגעות במרינדה מעולה. מנה קלה להכנה, מהירה וחייבת לומר שכל מי שאכל/ה ממנה, לגמרי ביקש/ה עוד.

* אז אחרי הפרגון למחבתות, מפרגנת לכם/ן את המתכון. נסו ותתאהבו!

צלמת: כרמל מילנר-סער
צלמת: כרמל מילנר-סער

קוביות סלמון משגעות של כרמל

קילו פילה סלמון טרי פרוס לקוביות בינוניות (כמובן שאפשר גם עם קפוא אך אין מה להשוות לטעם של טרי)

3 כפות רוטב צ'ילי מתוק

2 כפות רוטב סויה

3 כפות רוטב מייפל איכותי (מומלץ מייפל טהור קנדי- אם אין, עדיף להמיר בדבש ולא במייפל פשוט לעוגות)

שמן זית לטיגון

לקישוט (לא חובה):

1 פלפל צ'ילי חריף חתוך לעיגולי דקים

שומשום

אופן ההכנה:

חותכים את הסלמון לקוביות בינוניות (ראו תמונה), שמים בקערה ושופכים מעליו את המייפל, הסויה והצ'ילי המתוק.

מערבבים בזהירות, עוטפים בניילון ומכניסים למקרר לשעתיים התייחדות של הסלמון עם המרינדה.

שמים מעט שמן זית במחבת וכשהיא חמה, יש לשים את קוביות הסלמון במרווחים זו מזו, מפזרים עוד טיפונת צ'ילי מתוק על כל קבוצת קוביות במחבת, כך להכין כמה דקות, עד שצד אחד משתזף ואף משחים ואז להפוך לצד השני לאותה השחמה קלה. אם אתם לא בטוחים שהסלמון מוכן בדקו שהאמצע ורדרד מעט בהיר יותר מהצדדים (תטעמו אם צריך).

כשהסלמון מוכן יש להעבירו לכלי הגשה ולפזר מעליו מעט שומשום ועיגולים דקים של צ'ילי חריף (רק אם אוהבים/ות). הכי מומלץ להגיש על אורז בסמטי.

קוביות סלמון במרינדה משגעת צלמת: כרמל מילנר-סער
קוביות סלמון במרינדה משגעת צלמת: כרמל מילנר-סער

תיהנו ושיהיה בתיאבון!

 

לפרטים נוספים ולרכישה:  www.pentole.co.il

צילום תמונה ראשית: עידו כהן

צילום סטילס: כרמל מילנר-סער

 

 

 

 

 

 

כרמל מילנר-סער
צלמת סטילס, עיתונאית במאקו+מעריב. מנהלת תוכן ומדיה חברתית. בעלת העסק- הערך המוסף- כרמל מילנר-סער. אוהבת בני אדם, בעלי חיים, טבע, מילים וקולינריה. חיה באושר עם בת זוג מדהימה ושתי כלבות שהן החיים- מייפל וג'ינג'ר. לינק לדף העסק: https://www.facebook.com/Haerech.hamusaf/ לינק לדף הפרטי: https://www.facebook.com/carmel.saar