אהבה למרחקים ארוכים/ ניקולס ספארקס – אהבה עזה ממות

בחורה עם מחשב נייד

הספר כמו שאר ספריו של ניקולס ספארקס אינו יצירה ספרותית משמעותית אבל הוא מצליח לרתק ולרגש .

על העלילה :

איירה ליוונסון, בן ה- 90 באחת מנסיעותיו מכוניתו מתנגשת בעץ והוא מוצא את עצמו במכוניתו לאחר שהתדרדר במדרון מושלג. הוא משוכנע שחייו עומדים להסתיים כי אף אחד לא ימצא אותו במדרון אליו הידרדר עם מכוניתו. מתוך העילפון בו הוא שרוי הוא מוצא לצידו את אשתו, רות, שנפטרה לפני תשע שנים. רות שומרת עליו שישאר ערני למרות הפציעה וכדי שאיירה אכן ישאר ערני הם מנהלים דו שיח בו הם נזכרים בשנות חייהם ביחד.

 סופיה סטודנטים לאמנות בשנה האחרונה ללימודיה מתאוששת מפרידה כואבת מבן זוגה בריאן. מרשה – חברתה הטובה של סופיה, משכנעת אותה לצאת מהדיכאון בו היא שרויה ולצאת לערב של רודאו ומסיבה מחוץ לקמפוס. במסיבה הגורל מפגיש אותה עם לוק רוכב שוורים וחוואי, שונה עד מאוד מהנערים שהכירה בקולג'. בין לוק לסופיה מתחילה להירקם מערכת יחסים של חברות ואהבה והיא נחשפת לעולם שלא הכירה עד כה.

ניקולס ספארקס מביא בספר שתי עלילות מקבילות הנעות בשני צירי זמן , אך יש ביניהן דברים משותפים – האומנות והסודות שכל אחת מהדמויות שומרת בבטנה. ויש גם דברים שונים.

לקראת הסוף מה שהיה צפוי מתברר הקשר בין שני הזוגות. כמובן שכדי לגלות מהו אותו קשר לא אספר כדי לא לקלקל את הקריאה ותצטרכו לקרוא את הספר.

ומה חשבתי :

בתקופה האחרונה קראתי מספר ספרים שהעלילה בהם היתה מורכבת משתי עלילות שונות ולעיתים זה פגם בהנאת הקריאה. בספר הזה המעבר בין העבר וסיפור חייהם של איירה ורות להווה וסיפורם של סופיה ולוק אינו גורם לתחושה של נתק, למרות שאין רצף בין הפרקים המתארים את סיפורו של כל זוג היתה לי תחושה של המשכיות.
הקריאה בספר זורמת וקל היה לי להתחבר לדמויות.

זהו רומן על אהבה, זוגיות וחברות, מערכות יחסים,החיים והמוות שגרם לי לכמה שעות של הנאה וכיף וקשה להפסיק את הקריאה, כשנאלצתי להפסיק את הקריאה חיכיתי לחזור להמשך הקריאה בו כדי לגלות מה קורה לשני הזוגות. בסופו של הספר הרגשתי גם תחושת אכזבה ואת הסיבה תגלו אם תקראו את הספר וגם תחושה של שמחה.

מומלץ למי שמחפש כמה שעות של הנאה. לפעמים צריך גם ספרים כאלו שבסיום הקריאה בהם מרגישים תחושת הנאה של אותם רגעים וממשיכים הלאה.

72973

 

מירי נחמן
מנחת קבוצות "אמצע החיים והגיל השלישי" ואחות במקצועי. נשואה ואם לבן ובת בוגרים. קוראת הרבה ,תולעת ספרים מגיל צעיר. אוהבת לבשל,להאזין למוזיקה,לטייל, לאסוף גמדים ומגנטים מכל העולם. מזמינה אתכם להפליג איתי למרחקים בעולם המחשבות אותן אני כותבת בלילות.