"אֶת הַגֶּשֶׁם שֶׁאֲנִי מַרְגִּישׁ עוֹד לֹא הִצְלַחְתִּי לְסַפֵּר לְאִישׁ" (נתן זך)

אני הסתובבתי שנים, עם התחושה שיש לי מה להגיד. שזה דחוף. שזה חשוב. שזה חייב לצאת. רק שזה לא מילים. זה מבנים.

צילום: עצמי
צילום: עצמי

זה תפיסה של איך הדברים צריכים להראות. איך הם צריכים להיעשות. כשעבדתי במשרדים של אדריכלים אחרים, הרגשתי את זה בוער מבפנים. הצלחתי לממש שם רק קצת. כמו התמונות של הקרחונים: שהחלק שמעל המים, הוא רק קצה הקרחון, והחלק שמתחת לפני המים, הוא עצום פי כמה.

הרגשתי שהשנים של לימודי האדריכלות ולימודי עיצוב הפנים, החשיפה הממושכת לכמויות המידע שספגתי בניו יורק ובלונדון, כשגרתי שם, ובכל המקומות שביקרתי בהם, ליטשו וליטשו את הליבה הזו. כמו איזה גוש עץ גס שמשייפים אותו שוב ושוב ושוב עד שהפינות מתעגלות והוא כולו חלק ונוכח.

צילום: עצמי
צילום: עצמי

קראתי את השיר של נתן זך, והזדהיתי כל כך עם השורה הזו על הגשם, בדיוק מה שהרגשתי! אבל החששות מלפתוח עסק משלי היו נוכחים גם הם, וכך הדברים נדחו, למועד ערטילאי. כל זאת, עד שהגיעה ההזדמנות הנכונה. פרוייקט גדול ומשמעותי של בית פרטי הכולל הוצאת היתר, הלקוחות פנו אליי לאחר המלצה ובחרו בי לממש את שאיפותהם בחלקת הקרקע היפיפיה שבבעלותם. אני חושבת שזה היה הרגע המדוייק שהשמחה, והבטחון הפנימי בידע, גברו על החששות, ויצאתי לעצמאות.

צילום: עצמי
צילום: עצמי

מאז חלפו השנים ואני מרגישה שזו זכות גדולה להיות במקצוע שמאפשר לי להגיד כל כך הרבה, בדרכים שונות- באופן חיבורי החומרים, בקומפוזיציה, בצבעים, במנח על הקרקע, ובאלפי דרכים שחלקן בולטות וחלקן מאד עקיפות ומרומזות. כל פרוייקט עיצובי מביא איתו שאלות אחרות על אופי הפתרון התכנוני, ומפגש חדש עם לקוחות מכל הסוגים, ואני נהנית להיות מאותגרת ולממש, כל פעם מחדש, את הדרך שלי להבין את העולם. מנסה למצוא דרך נקייה, פשוטה וצנועה לייצר חלל, מקום שהוא נעים ומזמין ומעניק שעות של עונג רק בעצם השהייה בו. אני מנסה לשכלל את אמנות ההקשבה לתנאים בשטח. מה הלקוח מבקש לעצמו ומה החלל מזמין שיתרחש בו ובנקודת המפגש הזו, מעניין אותי לייצר מפגש מיטיב תוך ההתערבות המועטת ביותר. מעניינת אותי המחווה הקטנה, האנושית שתצליח לייצר את ההרמוניה הזו בלי להכביר מילים. מבחינתי זה שיא האושר, להצליח לייצר הטבה משמעותית לאנשים ולמקום רק באמצעים ההכרחיים. מוזמנים לבחון את הדרך שלי:

www.gordinarchitects.com

 

צילום: תמר אלמוג
משרדי תכנית קרב, החברה למתנס"ים. צילום: תמר אלמוג
דירה בתל אביב. צילום: תמר אלמוג
דירה בתל אביב. צילום: תמר אלמוג

 

דירה בתל אביב. צילום: תמר אלמוג
דירה בתל אביב. צילום: תמר אלמוג