.
סטודנטים לעיצוב אופנה לומדים המון דברים
לא כולם עיצוב ולא כולם אופנה
לפחות, לא רק.
הם לומדים גם תולדות הלבוש,
ובשנים האחרונות מתעמקים במבנה של בגדים תקופתיים.
מתעמקים ממש,
ובשנה ב' מכינים בעצמם עותק "נאמן למקור" של לבוש תקופתי
כולל כל התוספות והנפחים
.

.
תצוגת האופנה של שנקר בשבוע האופנה 2019
שעמדה בסימן הקשר בין העבר להווה
נפתחה בשורה ארוכה ומרהיבה של תלבושות תקופתיות
רובן לבוש של נשים,
שמעורר מחשבות בנושאי דימוי גוף ואידיאלים של יופי.
שמלות צרות מותניים,
עמוסות נפחים מאחור ומהצדדים
וכולן בצבעי הקשת העזים
.

.
על המסלול צועדות בשורה ארוכה תלבושות
כמו מסרט תקופתי על סמי-הזייה
שבו המאה ה-16, ה-17, ה-18 וה-19
משמשות בערבובייה צבעונית יפהפייה.
.

.
את הדגמים התקופתיים
הציגו על המסלול סטודנטים משנקר, שהדגמים נוצרו למידותיהם,
ולהצגת 30 הדגמים העכשוויים הצטרפו אליהם דמויות מהקהילה הלהטב"קית
מתוך בחירה של המחלקה לעיצוב אופנה לתמוך בקהילה בכלל
ובמאבק על הפונדקאות בפרט,
תחת הכותרת "כולנו שונים וכולנו שווים".
.

.
לרגע אני עוצרת להתפעל מהזכות שנופלת בחלקי כל שנה
לחזות בעבודות של סטודנטים ושל בוגרים במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר
שמדורגת היום במקום השישי
ברשימת המחלקות לעיוצוב אופנה המשפיעות בעולם.
.

.

.
בעבודות העכשוויות שיצרו סטודנטים מהשנים ב-ד
הם מבטאים היטב את ההוויה שלהם
כתלמידים שעדיין מתנסים ובודקים את גבולות היצירה,
את גבולות היכולת הטכנית
וגם את גבולות הגוף.
הם לא מוגבלים בשאלות של מסחריות,
לא בהכרח מתלבטים האם הבגד מחמיא ללובש.ת
לא מחוייבים לתווית "אופנתי"
וכן ל"יצירתי"
.

.
רבים מהדגמים המוצגים הם צבעוניים מאוד
מעיזים מאוד
מוגזמים ומופרזים
מדגישים פרטים גדולים או קטנים
ונראה שהיוצרים התעלמו מגבולות של מין ומגדר
ופשוט חגגו את חדוות היצירה
.

.
העבודות שהוצגו הן תוצרים מהקורסים:
מחויטים, בגדי גברים, סריגים, בגדי ספורט, עיצוב אופנה בערכי הקיימות,
Old & Fashion (יצירה של דגם חדש ועדכני בהשראת דגם ארכיוני),
עיצוב תלבושות לבמה, ועוד
.

.
המסלול חגג את היצירתיות בפרץ שוקק של צבעים
והקהל – הצבעוני ויצירתי בעצמו – חגג איתו
.

.

.

.

.

.

.
* * *
.
ת(ק)ראו איך התרשמתי מהתצוגות של שנקר בשנים הקודמות
| סתיו 2015 | אביב 2017 | אביב 2018 |
.
* * *
.
צילום: אבי ולדמן (יח"ץ)
אלא אם צוין אחרת