תערוכת בוגרים לעיצוב במכללה למינהל בשת"פ עם עיריית ירושלים

בוקר טוב,

כיצד יראו בתי הספר של העתיד?

הדמיה א פורמאלי (2)\
צילום- סתיו רוזנבאום

ציטוט:
אוצרי התערוכה הם שי עיד אלוני וטלי כהן אנדרסון שמרכזת את הפרויקט: "קראנו לפרויקט "מעצבים חינוך" ומיד היה ברור לכולנו כי המשימה העיקרית היא למצוא את הכלים הנכונים שדרכם נצליח לגרום לחינוך לפגוש את העיצוב ולהתמזג אחד בשני. כיוון שמדובר בעיר ירושלים היה עלינו להתבונן על הקוטביות והמורכבות שבה, להתייחס למצבים הייחודיים הקיימים בה, עם האתגרים של החינוך בעולם, ובאמצעות כלי העיצוב שלרשותנו, לייצר חדשנות.

אסטרטגיית העבודה הייתה, לימוד מבוסס פרויקטים, בשיתוף פעולה עם בעיות מורכבות מהעולם האמיתי. מתוך גישה ושאלות אלו, אני מאמינה כי עיצוב טוב משתמש בידע רב-תחומי המגיע מעולמות של חקר משתמשים, אפיון חווית משתמש, ובסיס תאורטי רחב. באמצעות כל אלו וכלים טכנולוגיים העומדים לרשות הסטודנטים, פרויקט זה היווה הזדמנות מצוינת ליישום גישות יצירתיות המגיבות ונותנות מענה לצרכי המשתמשים השונים, בעיר מורכבת ומאתגרת זו – ירושלים. כולי תקווה כי הצלחנו לחולל שינויי משמעותי בקשר שבין חינוך לעיצוב ושהתערוכה והקטלוג ישאירו חותם רב על המבקרים בה."

תערוכה חדשה של סטודנטים שנה ד' בבית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למנהל מציגה דגמי עיצוב חדשניים של מרחבים בבתי ספר. התערוכה מוצגת במוזיאון ישראל, אשר בימים אלו אינו פתוח לקהל הרחב עקב מגבלות הקורונה. במסגרת התערוכה מוצגות 70 עבודות של בתי הספר השונים בעיר, אשר חלקם נמצאים במצב של קריסה ובפיגור משמעותי של משאבים מול מערכת החינוך. בסופה של התערוכה יבחרו שלוש עבודות אשר על פי הן יעצבו את מרחבי הלימוד החדשים.

ביסוד התערוכה ההנחה כי מערכת למערכת החינוך בהיותה לא חדשנית ומתקדמת וכי אינה מאמצת את ההתפתחות הטכנולוגית והמחשבתית שתפסה תאוצה בשני העשורים האחרונים. בתערוכה יציגו הסטודנטים חשיבה מחודשת על המרחבים הפיזיים במערכת החינוך הישראלית על ידי שילוב של חשיבה ארכיטקטונית חדשנית וחשיבה פדגוגית מתקדמת כפי שנעשה בכל העולם המתקדED.

קדם לתערוכה, מחקר איכותני מעמיק בבית הספר אותו בחרו לעצב על מנת להבין מה הצרכים, הן של התלמידים והן של הצוות המקצועי, על מנת להנחיל דרך עיצוב החלל תהליך למידה יעיל ומכוון יותר. הפרויקט בשיתוף עם מנהל החינוך של עיריית ירושלים ודמויות המפתח במערכת החינוך בעיר, נעשה במטרה לקרוא תיגר על עיצוב בית הספר המסורתי ולבחון כל מוסד על פי צרכיו. הסטודנטים איתרו סוגיות עיצוב ותכנון רלוונטיות, חקרו וגיבשו הצעות לעיצוב יצירתי של המרחב כמשלים לגישות הפדגוגית החדשות, אותן הם ייחסו לכל ביה"ס בהתאם לדנ"א שלו ולרלוונטיות המתפתחת בארץ ובעולם.

במסגרת שיתוף הפעולה בין ביה"ס לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל לעיריית ירושלים יעצבו הסטודנטים 14 בתי ספר ייחודיים הפזורים ברחבי העיר – בית הספר ראשית, התיכון לאמנויות ע"ש צ'ארלס א' סמית', תיכון קדמה, בית ספר המכיל ?פלא?, מעלה ערב, אולפנת אמונה לאמנויות, בנות ירושלים, ענבר, פלך בנים, בית הספר לחינוך מיוחד אל באסמה, בית ספר אל בכרייה ב, בית ספר מדעי טכנולוגי, רואד אל קודס.

ד"ר גוין סאס, דיקאן ביה"ס לעיצוב וחדשנות, המכללה למינהל: "אנו מוקירים וגאים בשיתוף הפעולה שנעשה עם מוזיאון ישראל אשר לראשונה יציג אצלו תערוכה של סטודנטים לעיצוב. הסטודנטים עמלו רבות על מגוון עיצובים חדשניים, מקוריים, בזוויות ייחודיות, לחללי בתי הספר המורכבים ביותר במדינה, במטרה לקדם ולייעל את הליך הלמידה כך שהמידע הרלוונטי ייטמע אצל התלמידים וייתן להם כלים אשר ישמשו אותם בחייהם הבוגרים ככלל והמקצועיים בפרט

"/https://wetransfer.com/downloads/30078d4b4e90ecca4924c8f8902e6a2320200714132129/55e580