תזונה בהתאמה אישית

לפני שנים רבות הערצתי את ד"ר אטקינס ואת הרעיון של דיאטה ללא פחמימות, ירדתי במשקל פלאים,

תחזקתי באופן מתמיד כשנה 30-20 ג"ר פחמימות (דל פחמימה), עד שנהייה לי קשה מדי בלי פירות, בלי קטניות.

עד שד"ר אטקינס נפטר והודיעו שמשקלו מעל 110 ק"ג. תהיתי איך יכול להיות אדם שמורה על דרך אך לא הולך בה בעצמו.

במשך השנים הבנתי שהשאיפה צריכה להיות איזון ולאו דווקא איסורים והתנזרות אם אין לה בסיס.

לי אין בעיה לחשוף את  תוצאות הדם שלי.  רמות הסוכר שלי מאוזנות וזה הריי האתגר שלי לשמור את הסוכרת מאוזנת ללא כדורים,

A1C OCT2017.jpg

האתגר שלי לשמור את התזונה שלי מאוזנת ושפויה כשאני יודעת מה הם המזונות שאני רגישה אליהן בדיוק, בריאות מותאמת אישית כבר אמרתי..

אני הולכת בדרך שאני מתווה לאחרים פחות בשר אדום/עוף, קצת פחות ביצים, קצת פחות שומנים רוויים, ללא מוצרי חלב, ללא סוכר, כן לדגנים מלאים,

כן לקטניות וכן פירות (אינדקס גליקמי נמוך) וירקות כמה שיותר במיוחד בשייק הבוקר.

בדיוק כמו שאני מאמינה שתרופות לא מתאימות ופועלות על כולם באותה המידה, כך גם התזונה צריכה להיות מותאמת אישית, מה שטוב לי אולי לא טוב לך.

יש שפע בעולם הזה ואני משתמשת בו בתבונה ובדרך הנכונה עבורי. לא אוכלת פחמימות פשוטות בכלל!!!

במשך שנה כשהייתי מחוברת למשאבת אינסולין ראיתי בדיוק איך רמת הסוכר שלי עולה ביחס למה שאני אוכלת (וללחץ כמובן),

אז יצרתי את הגירסא שלי לדיאטה, שעטנז של כמה עולמות ומתוך ההבנה המדעית ששומן (ושומן טוב) יעכב את הכניסה של הסוכר לזרם הדם.

סידרת מאמרים בעיתון המדעי המקצועי LANCET נמצאו המסקנות הבאות התומכות בגישתי:

1. צריכת פירות גבוהה יותר, ירקות וקטניות נמצאה קשורה בסיכון נמוך יותר לתחלואה לא קרדיווסקולרית, ותמותה כוללת.

2. צריכת פחמימות גבוהה נמצאה קשורה בסיכון גבוה יותר לתמותה כוללת, בעוד ששומן הכולל וסוגים בודדים של שומן היו קשורים לתמותה כוללת נמוכה יותר.

Higher fruit, vegetable, and legume consumption was associated with a lower risk of non-cardiovascular, and total mortality.

Benefits appear to be maximum for both non-cardiovascular mortality and total mortality at three to four servings per day (equivalent to 375–500 g/day).

High carbohydrate intake was associated with higher risk of total mortality, whereas total fat and individual types of fat were related to lower total mortality.

בנוסף, אני מבצעת בדיקת דם פשוטה בקליניקה שלי כדי לגלות בדם שלו את הנוגדנים למזונות שיכולים לגרום לאי סבילות למזון כדי להתאים ספציפית את התזונה לאדם.

הנוגדנים שמצאתי בשכיחות הגבוהה ביותר הם: הנוגדנים לגלוטן (חלבון החיטה), נוגדנים לקזאין (חלבון החלב), נוגדנים לאלבומין (חלבון הנמצא בביצים) עוד על כך

ועל תסמונת המעי דליף, תוכלו לשמוע בהשקה לספר שלי
27/11/2017
בשעה  20:00 הרצאה אינטימית
אווירה מצוינת
מקום מיוחד החרושת 2 כפר סבא

https://www.facebook.com/events/1809904052634890/permalink/1809911729300789/

התמונה של ‏‎Dr Liat Edry‎‏.

ד״ר ליאת אדרי
אני מדענית מומחית בבילוגיה רפואית. בעלת תואר שלישי בנוירוביוכימיה, פוסטדקטורט בביולוגיה תאית והתפתחותית בבית ספר לרפואה, אוניברסיטת תל אביב. פוסטדוקטורט נוסף ממדעי המוח במכון וייצמן ובקיצור דוקטור לביולוגיה רפואית. אני מרצה על בריאות ממגוון היבטים מדעיים, לשם פיתוח מודעות להתנהלות בריאה המשלבת תזונה, מדעי המוח, מדעי הרפואה, מדעי ההתנהגות ובודהיזם. מנהלת מחקרים קלינים ברפואה משלימה ועושה דיקור סיני כשצריך. לצד הידע הרב והמגוון, יש לי יכולת ונסיון רב בהנגשת שפה מדעית גבוהה בקיצור מדעי החיים הבריאים.