שלוש תצוגות בשבוע

תצוגות האופנה לקראת סתיו חורף 2013/14 הולכות ומתלהטות. 3 המרכזיות של השבוע החולף- פקטורי 54, רנואר ודלתא. הפרטים בפנים.

בחורה עם מחשב נייד

מה אומר לכן, מעולם האסקפיזם לא היה יותר נח.

כשבחוץ 32 מעלות ו 65% לחות. כשהילדים בימי הקייטנה האחרונים וחשבון הבנק מתרוקן, בפנים, במקומות הכי ממוזגים בת"א, מתקיימות תצוגות אופנה לסתיו-חורף 2013-14. בשבוע האחרון ביליתי בשלוש תצוגות אופנה של חברות מובילות בישראל- פקטורי 54, רנואר, ודלתא. ואת הרשמים מהן אביא לכן בפוסט המשולב הזה.

פקטורי 54

התצוגה של פקטורי 54 היתה עבורי האסקפיסטית ביותר. גם בשל המיקום וגם בשל הבגדים שהוצגו. פקטורי 54 היא יבואנית מותגים מובילה בארץ. בניגוד לחנויות המיושנות בכיכר המדינה, מעוזם של מותגי העל דוגמת שאנל וגוצ'י, בפקטורי 54 דואגים להיות עם יד על הדופק בכל הנוגע לקולקציות שהם מייבאים. תמיד הן יהיו החדשות ביותר שעלו על המדפים בבירות האופנה הגדולות בעולם, ושל המעצבים העדכניים ביותר, עם עדיפות לקווים צעירים ולבישים. ארמני, מארק גייקובס, קוואלי, ולנטינו, וג'וסי קוטור הם רק מעט מהשמות שתמצאו בחנוית המפוארות של פקטורי 54. כל זאת בניצוחו של סיימון אלמלם, מבכירי הסטייליסטים בארץ, שזכה בעבודת החלומות- להיות הקניין הבינלאומי של פקטורי 54  ואין ספק שהוא עושה זאת בהצלחה מרובה וקולע מצויין לטעמה של אוכלוסיית היעד.

ומי היא אוכלסיית היעד? לא ברור מי הלקוחות של פקטורי 54, שיכולים להשקיע אלפי שקלים בפריט אחד, אבל לאור העובדה שסניפים מפוארים של הרשת ממשיכים להפתח, הם מן הסתם קיימים. ואם בזכות אלו שיכולים להרשות לעצמם לקנות, אני יכולה להגיע בבוקרו של יום א' למוזיאון ת"א, לתצוגה היוקרתית ביותר שהוצגה בארץ בשנים האחרונות, אין לי שום ביקורת עליהם, מי שיש לו שיקנה. אני אהנה.

לובי המוזיאון באגף הישן שינה פניו והפך לחלל תצוגה מרהיב בו נבנה מסלול מפותל, כך שכל הצופים ישבו בשורה ראשונה או שניה. מולנו צעדו 40 דוגמנים ודוגמניות (ושני פרידן אחת), בבגדיהם של מיטב המעצבים. הרבה שחור ואלגנטי נראו שם. חליפות מחוייטות לנשים ולגברים, שמלות ערב מרשימות, מעילי צמר צבעוניים, הדפסים ומשבצות ונגיעות עדינות בכל הטרנדים לחורף הקרוב- עור, קטיפה, פאנק וגראנג' של שנות ה-90, ונגיעה בשנות ה-70. הכל נקי ומהוקצע, כיאה למותגי העל.

פקטורי 54 בפייסבוק

רנואר

עושה רושם שרנואר רוצה להיות גדולה. הרשת שפנתה לצעירים וצעירות חובבי טרנדים במחיר נגיש, עולה מדי עונה עוד שלב בדרכה להשפיע על טעמם של הלקוחות ולא רק לספק את רצונם המובן מאליו. בהתאם המוטו של הקולקצייה לסתיו חורף 2013/14 הינו LEAD DON'T FOLLOW

אני באופן אישי מתחברת תמיד לתצוגות החורף, אופציות השילוב, הבדים והצבעים נעימים לי יותר בחורף מאשר בקיץ. וקולקציית החורף של רנואר הולכת להיות מרשימה ועדכנית למדי.

כיאה לחברה צעירה הפונה לגילאים הצעירים, ברנואר הצליחו לגעת בכל הטרנדים המובילים ועם זאת להתייחס אליהם בצורה בוגרת שתדבר גם אל טווח גילאים גבוה מהמצופה. גראנג' ופאנק של שנות ה-90 הם ההשראה המרכזית לקולקצייה שעיקרה אופנת רחוב משולבת בפריטים אלגנטים. בין העיצובים בלטו פריטי ג'ינס משופשפים וצבועים, בגדי עור, קטיפה, ברוקד, ובדים מטאלים נוקשים ורכים, כשכוחם היה בעיקר בשילוב בינהם, אלמנט בולט למדיי העונה. הצבעים המאפיינים את החורף- שחור, לבן, בז', בורדו ואמרלד. ההדפסים אוריינטלים ולצידם הדפסי חיות ומשבצות.

בלטו במיוחד חליפות קימונו מודפסות שכללו מכנסי סיגר צמודים וג'קט קימונו אובר סייז מלווים בחגורת קשירה רחבה, ופריטי עור מדוייקים בינהם חצאית קלוש באורך מידי וג'קטים בעלי כתפיים שמוטות (חלקם עשויי עור וחלקם בדמוי עור). עוד אהבתי את פריטי הקטיפה – מכנסי סקיני מקטיפה ירוקה, טייץ מקטיפה בצבע בורדו עדכני ושמלות קטיפה בהשראת קומבניזון. פחות דיברו אליי, אך בוודאי יהיה להן קהל- חולצות בטן קטנות ששולבו עם מכנסיים או חצאיות בגזרה גבוהה.

לצד הבגדים תמכר בחנויות קולקציית אקססוריז משלימה- נעליים, תיקים ותכשיטים בהשראת שנות ה-90.

לשמחתי לפני התצוגה יצא לי להכיר את רונקו (רון קאהן), לשעבר המעצב הראשי של רנואר וטוונטיפורסבן והיום המנהל הקריאטיבי של הקבוצה. איש מקסים ומוכשר שללא ספק מוביל את רנואר לכיוון מלוטש יותר משהיתה בעבר. קראתי ברשת ובעיתונות לא מעט ביקורת על התצוגה ועל הסתירה בין המוטו הנבחר לבין התוצאה בפועל. אני חייבת לציין שאני לא מצפה מחברה כמו רנואר להמציא את הגלגל, או להוביל מהפך אופנתי. חברה מסחרית שכזו אמורה לתת פרשנות מוצלחת לטרנדים שהוצגו על המסלולים הבינלאומיים. את זה לטעמי היא עשתה השנה מצויין. כל שנותר לקוות הוא שהפער בין מה שנראה על המסלול לבין מה שיראה על מדפי החנויות, לא יהיה גדול מדי.

טווח מחירים אופנת נשים: חולצות אריג 100-250 ₪, חולצות ליקרה 20-200 ₪, ז'קטים 150-350 ₪, מעילים 200-550 ₪, מכנסיים 100-280 ₪, ג'ינסים 100-330 ₪, שמלות 130-400 ₪, חצאיות 50-250 ₪, סריגים 120-280 ₪, חגורות 50-120 ₪, נעליים 50-360 ₪, תיקים 100-280 ₪, תכשיטים 20-200 ₪.

טווח מידות : 32-46

אתר רנואר

דלתא

ואחרי שהתלבשנו, זה הזמן לזכור. אם לא נקפיד על הלבשה תחתונה איכותית, זה יגרע מאוד מהתוצאה הסופית. לשם כך ערכה דלתא תצוגה של קולקציית החורף שלה, כי גם בהלבשה תחתונה יש לא מעט התפתחויות, מבחינת הבדים, הגזרות והאופנות.

דלתא מתרחבת, ומציעה מגוון פריטים הכולל לא רק הלבשה תחתונה, גרביים ופיג'מות, אלא גם בגדי קז'ואל וקו גרבונים אופנתי. חשיבות גדולה במיוחד נותנת דלתא בשנים האחרונות לאיכות הבדים ועם זאת לא מקפחת את השימוש בצבעים והדפסים.

קבוצת ההלבשה התחתונה כוללת תחתונים וחזיות בסטים או בנפרד, עם דגש על תיפורים שלא יראו מתחת לבגדים ולצידם מחטבים מבדים דקיקים שלא יכבידו על הגוף. עוד בקבוצה- כותנות ובייבידול וקולקציית גרבונים עדכנית עם הבטחה לפיתוח מיוחד של גרבונים ללא רכבות. בקבוצת הFUN תמצאו פיג'מות והלבשת פנאי צבעונית, כולל מבחר רחב של הדפסי הכבשה NICI למעריצות, קבוצת הקז'ואל כוללת טרננינגים אופנתיים מפליז, קטיפה, פוטר וויסקוזה וקבוצת בגדי ספורט מציעה גופיות, גוזיות, טייצים ומכנסיים קצרים בצבעים שיעשו לכן חשק להתעמל.

טווח מחירים: חזיות – החל מ-139  ₪, תחתונים – החל מ-40 ₪, מחטבים – החל מ-79 ₪, פיג'מות – החל מ-190 ₪, גופיות – החל מ-60 ₪.

אתר דלתא

ושלא תגידו שאני לא מפרגנת לכן,

הקונה נחמה בפייסבוק