כשילדה מבינה את הקשר שבין סיבה לתוצאה זה נשמע כך – קלואי: "אני מרגישה שכולם חושבים שאני לא מתנהגת יפה. בגלל זה נותנים לי ממש פחות הפתעות. לי יש יותר פחות הפתעות. לי נותנים יותר פחות הפתעות יותר מכולם.
לפעמים ילדה מגלה שאין קשר בין סיבה ותוצאה – יערה: את יודעת רחלי, איך קוראים לביצה שקיבלתי? ביצת המזל. וזה נותן המון מזל. יצא לי צבע ורוד ושקוף וזה היה התגשמות החלום שלי
והנה הברקה בשפה העברית. ניצן לא השתתף במשחק המכוניות במפגש. שאלתי אותו, ניצן למה אתה יושב ולא משתתף? ניצן ענה: אני משתתף, האוטו שלי חנוי.
ניצן לימד אותי שני דברים:
א. למילה חניה יש פועל סביל – חנוי
ב. לפעמים, ילד שנראה יושב ולא פעיל במשחק, למעשה משתתף בדרך שלו.
אסיים בשיחה קצרה על טוב ורע מתוך משחק סוציודראמטי טיפוסי.
עימנואל: אתה תהיה הרע.
יונתן: אני לא רוצה תמיד להיות הרע.
עימנואל: אבל הבנים הם תמיד הרעים.
יונתן: לא נכון, אבא שלי לא רע והוא בן. גם הדוד שלי הגדול הוא בן והוא לא רע. וגם הדוד הכי הכי קטן שלי הוא בן והוא לא רע.