שיפור בדימוי עצמי נמוך

בחורה עם מחשב נייד

דימוי עצמי נמוך הוא כמו צל שכמה שננסה- לא נצליח לברוח ממנו.

דימוי עצמי הוא מכלול המחשבות שאדם חושב על עצמו בהיבטים שונים וכולל בתוכו דימוי גוף, דימוי מקצועי, דימוי חברתי, משפחתי ועוד.
האופן בו אדם תופש את עצמו מכתיב את הדרך בה הוא מבין ומגיב למציאות חייו.
אדם שאינו מרוצה מעצמו יפעל לא פעם מתוך רצון להסתיר או לחפות על הצדדים שמהם אין הוא מרוצה.
חוויות שמעוררות אצל אדם עם דימוי עצמי נמוך תחושה של חוסר הערכה עשויות לעורר בו כעס ותוקפנות.
מיותר לציין שכל אלה משפיעים לרעה על היכולת לנהל מערכות יחסים אפקטיביות.
כבר בגיל הילדות המוקדמת כדאי לטפח את הדימוי העצמי על מנת לאפשר לילדים תפקוד יעיל ופיתוח כישורים חברתיים.
שיפור בדימוי עצמי נמוך מביא איתו שיפור בניהול המתחים, הכעסים ומערכות היחסים. שיפור בדימוי עצמי נמוך משפיע לטובה על איכות העבודה וחיי המשפחה.
שיפור בדימוי עצמי נמוך מפחית מתחים וכתוצאה מכך משפר את המצב הבריאותי.
איך נשפר דימוי עצמי?
ישנן דרכים רבות לשיפור דימוי עצמי נמוך.
הנה כמה מהן:
1. "להתווכח" עם מחשבות שליליות
שיטת העבודה מציעה לא לקבל את מחשבותינו השליליות כעובדה קיימת אלא לחקור אותן לעומקן.
2. רשימות: רישום יומיומי של
הדבר הטוב שקרה לי היום, משהו שאני מודה עליו, מחמאה לעצמי. (נראה טכני למדי אבל עובד)
3. משמעות.
ברגע שאדם מוצא לעצמו עיסוק משמעותי ולא בהכרח לפרנסתו- עולה קרנו בעיני עצמו.
4. סביבה תומכת.
שיפור בדימוי עצמי נמוך יקרה בסביבה שאינה שיפוטית ומבקרת ואין הכוונה להרעפת מחמאות אינסופית אלא לשיח שמזמין את הילד לתת משוב לעצמו , יותר על התהליך ופחות על התוצאות.
מיקוד בתהליך מגביר את הסיכוי להתמדה וכפועל יוצא- משפר הישגים.

לפרטים נוסיף על שיפור בדימוי העצמי הנמוך