שבוע אופנת הקוטור בפריס/ סתיו – חורף 2013-12

ובראש ובראשונה הקולקציה המדוברת (והראשונה) של ראף סימונס לדיור

בחורה עם מחשב נייד

מעטים הם בתי האופנה המציגים קולקציית הוט קוטור- כלומר קו אופנה בתפירה עילית מוקפדת ויוקרתית במיוחד. אחרי שנים של דעיכה בתחום, הדורש השקעה עצומה ובהתאם הרווחיות שבו לא גדולה למרות מחירי העתק של הבגדים, נידמה שחלה התעוררות מסוימת בשנים האחרונות ואופנה בתפירה עילית חוזרת לימי הזוהר שלה. אולי מפני שזהו סמל סטאטוס נחשק המעצים את המוניטין של בית האופנה המציג אותו. רק לאחרונה פורסם כי הצמד דולצ'ה וגבאנה מתעתד להציג לראשונה קו קוטור, בקולקציה שתוצג בעוד שבועות אחדים בסרדיניה לפני לקוחות פוטנציאליים, אצל ורסצ'ה חזרו להציג בחורף שעבר אחרי הפסקה של שמונה שנים את קו הקוטור "ורסצ'ה אטלייה" וגם "ארמני פריווה" הינו קו חדש יחסית שזכה כבר מתחילת דרכו להצלחה יתרה.

שבוע אופנת הקוטור לסתיו – חורף 2013-12, נפתח בפריס עם התצוגה של "ורסצ'ה אטלייה". אחרי שהחזירה לחיים את קו הקוטור של המותג, דונטלה ורסצ'ה עושה סגירת מעגל נוספת ומחייה עוד מסורת ותיקה עם הצגת הקולקציה במלון הפאר "ריץ" בכיכר ונדום, המקום שבו נהג אחיה ג'יאני ורסצ'ה להציג בקביעות את קולקציות הקוטור שלו.

אבל לפני כן, לתצוגה שתעשיית האופנה כולה חיכתה לה בציפייה דרוכה: תצוגת הקוטור הראשונה של המעצב ראף סימונס עבור בית כריסטיאן דיור, שהתקיימה אתמול. אחרי למעלה משנה של שמועות וספקולציות, אשר סבבו את מותג האופנה של דיור מאז נזרק משם ג'ון גליאנו בבושת פנים, נבחר המעצב הבלגי סימונס – ממעצבי האופנה הבולטים של העשור האחרון – לקחת את מושכות העיצוב ומונה למנהל הקריאטיבי של בית האופנה הוותיק והאלגנטי הזה. סימונס היה בשבע השנים האחרונות המנהל הקריאטיבי של מותג ג'יל סנדר, ונחשב למעצב חתרני בעל סגנון מינימליסטי ומאופק. לא הבחירה הטבעית לכאורה לעיצוב אופנה עילית. דווקא משום כך, הייתה זו בחירה מפתיעה ונועזת מצידו של ברנאר ארנו, הבעלים ויו"ר תאגיד המותרות LVMH (שהמותג דיור הוא בבעלותו, כמו גם מותגים נוספים דוגמת לואי ויטון, מרק ג'ייקובס, ז'יוונשי, סלין ועוד).

בהתאם לגודל המעמד, כל מי שהוא משהו בעולם האופנה הגיע לתצוגה המדוברת במפגן תמיכה יוצאי דופן. המעצבים: מרק ג'ייקובס, אלבר אלבז, ריקרדו טישי, אוליבייה טייסקנס, דונטלה ורסצ'ה, דיאן פון פירטנסברג, אזדין אלאיה ועוד, כל עורכי ועורכות האופנה הנחשבות, בראשן אנה וינטור, פרנקה סוזני, קייטי הורן, וגם קארין רוטפילד וכמובן שחקניות קולנוע כמו שרון סטון, ג'סיקה אלבה וסלבס נוספים שגדשו את השורות הראשונות .

חלל התצוגה היה בעצם חמישה חללים שונים, שקירות כל אחד מהם כוסה מן המסד ועד הטפחות בשלל פרחים רעננים, בסוג של מחווה לאהבתו המפורסמת של מר כריסטיאן דיור לפרחים: סחלבים לבנים בחלל אחד, כחולים בחלל האחר, מימוזות צהובות ושושנים ורודות בחלל השלישי וכן הלאה, אפילו אנה וינטור נתפשה לוחשת: "האם זה לא מדהים?! מיליון פרחים…"

אבל יופיים של חללי התצוגה, לא האפיל על יופייה של הקולקציה וסימונס הצליח לתרגם את האסטטיקה של תקופת כריסטיאן דיור משנות ה-40, לאופנה עכשווית ומודרנית המתכתבת באלגנטיות עם העבר. תחת ידו הבוטחת ויכולתו הורסטילית, הפכו אלמנטים אייקונים של דיור לנוכחים כמעט בכל דגם שעלה על המסלול, אחרי שעברו דרך פילטר העיצוב של סימונס.

כבר בדגם הפותח את התצוגה ובהמשך לכל אורכה, נראו האינטרפרטציות של סימונס לג'קט ה -"BAR" האייקוני של דיור. בתחילה בחליפה בסגנון גברי עם ג'קט טוקסידו שחור ומובנה ואח"כ בגרסאות פפלום מוגזמות בכוונה, אותם ציוות סימונס למכנסי סיגר אלגנטיים במקום החצאית הרחבה אצל כ. דיור.

שמלות סטרפלס צמודות בשחור, אדום ובורוד חיוור קיבלו אצל סימונס קו יותר גיאומטרי ושמלות מעיל באדום לוהט וכחול עם כיסים עמוקים (חידוש ענק בשמלות קוטור), מותן מודגשת וחצאית מלאת ווליום, יצרו נרטיב מודרני מבית היוצר של סימונס על אחת מהגזרות הכי מצוטטות של דיור. גרסאות נוספות של סימונס לגזרה שיצר דיור ושכונתה אז "המראה החדש", נראו גם בשמלות רקומות יפיפיות, עם מותן מודגשת וחצאית רחבה בטול ואורגנזה של צבעי כחול על שחור ובלבן עם רקמה צבעונית מעודנת בדגם שנעל את התצוגה.

הסטיילינג איתו בחר סימונס ללוות את הקולקציה, יצר מראה שהוא לחלוטין מודרני, אך בשימוש עם אלמנטים אשר היו נהוגים גם בעבר. החל מנעלי הסטילטו בעלות הקצה המחודד, הליפסטיק באדום עז ותכשיטי הפנינים שענדו הדוגמניות.

סימונס כבר הוכתר בעבר כמעצב חתרני ומתריס, הפעם הוא הוכיח שהוא עומד בציפיות הגבוהות שתלו בו וגם השכיל להבין, כי העתיד שוכן אי שם בעבר. ללא ספק עלה בידו למתוח קו אלגנטי עם תפרים בלתי נראים, מהמורשת האגדית של בית דיור לאופנת קוטור בת זמננו.

הדגם הפותח את התצוגה: גרסת סימונס לג'קט ה- "BAR" של כ. דיור עם מכנסי סיגר בחליפת טוקסידו נחשקת


מותני צרעה מודגשות, עוד אלמנט אייקוני מגזרת "שעון החול" של כ. דיור

פפלום מוגזם כמעט כמו שמלה (במעין דגם מוקטן של הגזרה האייקונית שיצר כ. דיור) מעל מכנסי סיגר צמודים


צללית "המראה החדש" בורסיה העכשוית של סימונס – עם כיסים – חידוש ענק בשמלות קוטור

שמלת מעיל עם אלמנטים אייקוניים מבית דיור: חצאית מלאת ווליום, מותן מודגשת וכיסים עמוקים

מודרניות עכשוית בורסיה על קלאסיקה של העבר – מושלם!



רקמה בטול כחול על בד שחור ונעליים תואמות עם קצה מחודד

הקווים יותר גיאומטריים, צבע הלימון נועז ועכשוי, בעוד ורסיה עכשוית על הצללית האייקונית של דיור

כנ"ל באדום עגבניה עז



פפלום מרוקם ברקמת חרוזים צפופה הנראית כמו קוויאר

וגם בחצאית

מחוך בורוד פוקסיה נועז עם שובל, מעל מכנסי הסיגר
התכשיטים:

הסלבס:

מרק ג'ייקובס

אלבר אלבז

אנה דה לה רוסו

אנה וינטור ולצידה בתה בי שייפר

מריון קוטייר

שרון סטון

נטליה וודקובה ובן זוגה אנטוניו ארנו (הוא הבן של הבעלים של תאגיד LVMH ועל כן שידוך מוצלח לכל הדעות…)

הנסיכה שרליין (אשתו של הנסיך אלברט ממונקו) – היא סוג הלקוחות אשר רוכשים אופנת קוטור ויש להן גם לאן ללבוש את זה…

*

מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.