רעב – הצילו! כל הפתרונות בבית ובחוץ

מכירים את זה שחוזרים הביתה רעבים, ומוכנים לטרוף הכל? ג'ני מציעה פתרונות פשוטים שיעזרו לכם לשמור על הגזרה וגוף בריא וכל הטיפים לאכילה בריאה גם מחוץ לבית, בטיולים, לימודים ולעובדים שעות ארוכות מחוץ למשרד.

מכירים את זה שחוזרים מהעבודה מאוחר, נורא רעבים וכבר לא יודעים מה בא לכם לאכול

כי בא פשוט לתפוס ו..לטרוף הכל!

אז במקרים כאלה אני פשוט מפעילה כלל ״אם יש ספק – אין ספק״. הירקות!!!

משקיעה עוד 5 דקות בסלט חתוך בנונשלנטיות – עגבניות לחצאים, פלפל לעיגולים –

לא מתאמצת מדי בחיתוך, חתיכות עבות ובשרניות.

סלט עם חסה, עגבנייה, פלפל רמירו, חצי אבוקדו, כף שמן זית, מלח אטלנטי, פלפל שחור ומעט חומץ בלסמי.

במקרים ה״קשים״ יותר של רעב – אפשר פשוט לאכול ירק שלם, פלפל /מלפפון/עגבנייה כמו שהוא.

הירקות והסלט מרגיעים את הרעב ומסדירים את המחשבה לכיוון המאכלים ה״נכונים״.

הטיפים של קוראי הבלוג לנצח את הרעב הפתאומי

תודה רבה קוראים יקרים שלי על הטיפים נפלאים בהתגובות לפוסט הראשוני שהעליתי בפייסבוק:

שמעון – הכי חשוב ויפה שאת מדגישה את זה לא לפעול מתוך רעב. קודם להרגיע את הרגש

ואז לפעול עם השכל לכוון מאכלים שמקדמים את הבריאות והגוף האלוהי.

רות – השיטה שלי מכינה בכל בוקר בכלי גדול סלט לכל היום וכשמאוד רעבה ועייפה מנשנשת

ממנו ומשם חושבת בבהירות על השאר.

שרון לנשנש פלפל שושקה הוא מתוק כמו חטיף.

בתיה למי מאד מתחשק משהו מתוק שמזכיר גלידה,
אפשר לשים בבלנדר יוגורט, פרי או שנים, שנים שלושה אגוזים, תמר,מעט סירופ מייפל

טהור (האמיתי) ממש קצת. וזה טעים בריא ומחליף את הגלידה או משהו מתוק שלא בריא.

נעים מאוד! הירקות

אז אם עד עכשיו הירקות הם לא האורחים הקבועים אצלכם בכל ארוחה ורצוי ביותר בתחילת

הארוחה – אני מציעה שזה יהיה השינוי הראשוני והדחוף שתעשו. זה ייתן המון – עוזר לווסת

תחושת רעב ושובע, ויטמינים, אנרגיה טובה לגוף, עוזר בהרזיה – רק בריאות!

ירקות גם מהווים דלת כניסה לשפע של טעמים למאכלים ולתזונה שלנו, לאין סוף שילובים

וגרסאות לסלטים, מוקפצים, ירקות אפויים בתנור, מרקים ומנות נוספות. קל יותר להתחבר ולהתמיד

באורח תזונה בריאה כאשר יש אפשרות ליהנות משפע עצום של טעמים ואפשרויות, מה שהופך

את החוויה של מעבר ובניית הרגלי תזונה טובים יותר לנעימה, חיובית, מאפשרת ומהנה במיוחד.

זה מה שמבדיל מדיאטות זמניות כולן שנועדו לכישלון משום שהן מתמקדות על מה ״לא לאכול״

וכך יוצרות רצון מוגבר למאכלים "אסורים", וקורה לא מעט שאף מעלים במשקל בסיום הדיאטה.

.

7 טיפים כשרעבים מחוץ לבית:
.
1. לשים תפוח, אגס, או כל פרי או ירק אחר בתיק כשיוצאים לעבודה, לסידורים וכו'
ולאכול אותו בדרך הביתה במידה ורעבים על מנת להרגיע מעט את הרעב ולהיות בתחושה
נינוחה יותר וזמן להכין ארוחה מסודרת.
.
2. כדאי להחזיק בתיק באופן קבוע "שקית ההפתעות" עם אגוזים שונים – שקדים, קשיו,
פקאנים, אגוזי מלך, מקדמיה כו'. 7-10 / חופן אגוזים יעשו את העבודה
3. לטיול אפשר לקחת ירקות שטופים רצוי שלמים, פירות, אגוזים, תמרים, ביצים קשות, גבינות עיזים,
טונה או סלט טונה, חזה עוף בקופסה אטומה, שוקולד מריר 85 %, פשטידות או ירקות אפויים בתנור,
אבוקדו שלם. כדאי גם לקחת סט של סכו"מים, צלחת, מגבת קטנה לפרוס עליה את הפיקניק המאולתר.
.
4. מתלבטים איזו תוספת לבחור במסעדה? שעועית ירוקה, ירקות בתנור, סלט ירוק (עם שמן זית) –
כולן מצוינות, משביעות ודלות בפחמימות. בגזרת הפחמימות – בטטה, תפוח אדמה אפוי, אורז
.
5. רעבים באמצע הדרך? בכל תחנת דלק ניתן לקנות גביע שמנת או יוגורט לא ממותק. היתרון של שמנת –
ללא חומרים משמרים, אחוזי שומן טבעיים (ללא תהליכים כימיים מיותרים שחלב עבר), משביע יותר מיוגורט,
מכיל יותר חלבון ושומן רווי מעניק אנרגיה לגוף.
..
6. יום לימודים ארוך?

בעקבות שאלות רבות על מה אוכלים במסגרות של יום לימודים ארוך, שעות עבודה אינסופיות או עבודה מחוץ
לבית, משתפת את ״תיק האוכל״ שלי שאני לוקחת איתי ליום אימונים ארוך מאוד מחוץ לבית. תמיד יש איתי
ירקות – אני מאוד אוהבת לקחת איתי שומר כי הוא גדול, משביע ומרענן, גזרים, מלפפון ועגבניות תמר.
סנדוויץ מלחם שיפון ביתי מרוח בטחינה גולמית וצפתית עם אורוגולה (ארוחה הבאה), תבשיל שעועית אזוקי
או מנה בשרית (ערב), תפוח לאחת הארוחות ביניים או למקרה שלא אספיק לאכול את התבשיל או
את הסנדוויץ בזמן.
קופסת הפתעות שלי עם אגוזים – תוספת לתבשיל, סנדוויץ וארוחות ביניים ונשנושים לפי הצורך.
הרבה מים וכוס תרמית עם קקאו 100% לא ממותק להרמת אנרגיה ופינוק
מכניסה הכל לתיק קירור וכך הכל יישמר טרי במשך הזמן עד לארוחה הבאה. כל ההתארגנות הזו
מאפשרת לי לאכול אוכל בריא וטעים כל 3 שעות בערך כמו שכתבתי גם במדריך לתזונה לגוף חטוב.
.
7. עובדים שעות ארוכות מחוץ לבית או מחוץ למשרד?

חם בחוץ והאוכל דורש אחסון. אני לוקחת גם תיק מקרר –  עם ירקות
(שמתי 2 גמבות, שומר, מלפפונים, עגבניה ואבוקדו), פירות – 2 בננות, הכנסתי גם קופסה
עם חזה עוף ומעט קינואה כארוחת ערב וקופסת קוטג׳ לארוחת ביניים קטנה. אני אוהבת שליטה
במה שאני אוכלת ולכן אני מעדיפה לדאוג מראש להספקת מזון בריא שיספיק לי לפחות ל 6 שעות
(2 ארוחות), ואני לא אצטרך לחפש משהו בחוץ ולסכן את המטרות הכושר שלי באוכל לא בריא או
לרעוב ולצבור רעב עד שאחזור הביתה. תכנון מראש אמנם נראה בהתחלה כסיבוך אבל זה הופך
את הבחירות האוכל מחוץ לבית לקלות הרבה יותר ונטולות התלבטויות. וקרה ולא אכלתי את הכל –
מקסימום זה חוזר איתי הביתה, אבל אני מעדיפה לשים קצת יותר מאשר פחות.

.

מתכונים ורעיונות נוספים למנות הירקות – ראשונות ותוספות – מהירות וטעימות.

סלט קולורבי וגזר אסייתי ב -5 דקות

קולורבי, גזר, פלפל רמירו וזוקיני – בפודפרוססור, עם חצי אבוקדו, חצי כף שמן זית, קצת שמן שומשום ומלח אטלנטי – טעים ולא שגרתי.

אנטיפסטי מירקות שונים

האנטיפסטי עושה את דרכו לתנור. זו התוספת המועדפת עליי לארוחת הערב. בינינו, ההשקעה לא גדולה

– לא מבחינת הזמן ולא מבחינת המאמץ – אבל היתרון הוא עצום! מעניק נפח לארוחה ומשביע ומצוין לגזרה,

תומך בכושר ובריאות שלנו ומשאיר אותנו אנרגטיים ולא כבדים. זה לא מחליף את הסלט מירקות הטריים

כמובן שאני אוכלת, איך לא, בתחילת הארוחה.

אופן ההכנה:

הירקות – סלק, שומר, בטטה, זוקיני, ברוקולי (אפשר כמעט כל סוג ירק. מצוין – פלפלים, קולורבי,

כרובית, חציל, שום, גזר, דלעת, פטריות וכו')

תיבול – כף שמן זית, מלח אטלנטי, פלפל שחור, פפריקה מתוקה ומעט אורגנו. את הירקות ואת
התבלינים את מערבבת בכלי נפרד ומעבירה למגש ולתנור (50-60 דקות בחום נמוך 150-165 מעלות).
באמצע האפייה אני מפזרת כמה טיפות מים על הירקות.
.

סירות ירקות ממולאות בכל טוב – נשנושים בריאים לחורף

עוד ב ארוחות קלות ומנות ראשונות

חזה עוף ברוטב עגבניות וברוקולי – ארוחה בריאה ב – 15 דקות

ארוחת צהריים בריאה בחצי שעה – מרק כרוב, דגים או עוף עם ירקות בחלב קוקוס, קינואה

עוד ב מתכונים בריאים וטעימים

מאמרים נוספים בתזונה:

פחמימות או לא להיות!

מכירים את שיטת ה"אחר כך"?

הבחירות הכי טובות במסעדה כדי לשמור על הגזרה

רשימת הקניות המומלצות שלי – בדרך לסופר אוכלים בריא

תפריט תזונה מנצח בלי לספור קלוריות – אוכלים בשביל לרזות

עקרונות התכנית תזונה SUPER HOT BODY – להרזיה וגוף חטוב!

איך עוברים ארוחה משפחתית בשלום בלי להשמין

בולמוסי סופשבוע – לומדים לאכול בריא גם בסופשבוע

מי הזיז את השוקולד שלי?

ועוד הרבה מאמרים נוספים בקטגוריות שונות (סרגל מצד ימין)

תעקבו אחרי בדף הפייסבוק שלי – מדי יום אני מעלה מתכונים קלים, בריאים וטעימים, רעיונות,

טיפים להצלחה שלכם, עצות ועדכונים נוספים שיעזרו לכם להגיע לגוף בריא וחטוב.


. חדשים בעולם הכושר ותזונה ורוצים להתחיל להתאמן ולאכול נכון ? קלי קלות!

קראו איך לבנות שרירי הבטן במהירות ותכנית אימונים יעילה ותכנית תזונה לגוף חטוב SUPER HOT BODY

ותתחילו את המהפך האישי שלכם!

נתראה שם!

בהרבה אהבה, ג’ני