אנשים מגיעים למצב שבו עליהם לפרק את רכבם בגלל מספר סיטואציות:
• אם הגעת למצב שהרכב שלך עושה לך מאוד ישן ועושה המון בעיות
• כאשר הרכב עבר תאונה, עלויות התיקון שלו גבוהות מאוד ואין סיבה לחשוב על תיקון או שמא לאחר התאונה הרכב הושבת וירד מהכביש
• כאשר הרכב עומד בחנייה ללא טסט בתוקף ואין כוונה לחדשו
• כאשר אין הצדקת כלכלית להמשיך ולהחזיק את הרכב
• הסיכוי למכירה של הרכב הוא נמוך מאוד עד סיכויים אפסיים
במידה ואתם נמצאים לפחות באחת מהסיטואציות הללו, כדאי שתחשבו על שליחת הרכב לפירוק ולהתחדשות ברכב חדש.
פירוק רכב מבטא את השלב האחרון בחייו של הרכב, כאשר הוא עובר פירוק, כל החלקים הרלוונטיים של הרכב נמסרים והברזל עובר תהליך שנקרא גריטה (הופך גרוטאה) ולאחר מכן לרוב נמכר למפעלים וחברות שצורכות את הברזל.
כל בעל רכב ששולח את הרכב שלו לפירוק יקבל עליו סכום מסוים שמשתנה לפי כל רכב, שנתון, מצב מכנה ועוד פרמטרים רבים. יש להבין שרכבים שמגיעים למצב של פירוק לא יהיו שווים את הסכום שיש עליהם ברכב ולרוב בעלי הרכב יקבלו עד אלפי שקלים בודדים.
חשוב לדעת שברגע שאתם שולחים את הרכב שלכם לפירוק, ישנה פרוצדורה במשרד התחבורה שעליכם לעשות, על מנת להוריד את הרכב מהכביש.
עליכם להגיע למשרד הרישוי או לשלוח מיופה כוח יחד עם רשיון הרכב ותעודת מזהה שלכם, ולמלא טופס שמגיש בקשה לבטל את רשיון הרכב. הפרוצדורה הזו בעצם מורידה את הרכב מהכביש ומזמן זה אסור לנסוע בו יותר, אלא רק למגרש הפירוק.
פירוקי הרכבים מבוצעים ברוב המקרים במגרשים פרטיים, שלצערנו לא כולם אמינים ולפעמים כאשר יאמרו לכם שהרכב פורק, הרכב ישאר וימשיך לנוע בחופשיות. לכן לפני שאתם שולחים את הרכב שלכם לפירוק במגרש מסוים, בררו עליו טוב.
אם אתם מעוניינים בשירות פירוק רכבים בלי דאגות, אנחנו בגרר הארץ שעובדים באזור תל אביב בעיקר אך מגיעים לכל הארץ, נגיע עד אלייך ובתוך זמן קצר גם נפנה את הרכב.