רזה ומצליחה: המסרים הסמויים שמ(ת)קיפים אותנו

בחורה עם מחשב נייד

כאחת ששמה עין ומחטטת במסרים המכוונים לנשים מצד מפרסמים לא יכולתי שלא לשים לב לשני קמפיינים שמסתובבים פה לאחרונה:

  • קמפיין השחור לבן – של קסטרו
  • קמפיין שלטי החוצות של סטודיו C

ונפתח בחדשות הטובות: אהבתי את השמלות של קסטרו, ואפילו מאוד!
העניין הוא שיש לי בעיה עם גל גדות. היא מושלמת לי מדי..היא רזה מדי, ועוד אחרי שילדה, אני מוצאת עצמי שואלת "כיצד ייתכן?!"
אוקי,תגידו, "גנים טובים", או תקראו לי "ממורמרת", לא אכפת לי.  לדעתי (וכאן נכנס הטון הרציני) בבחירה של דוגמנית כה דקיקה יש אמירה.
"רק אם את רזה ואפילו רזה מאוד את נראית טוב"
להערכתי חוק הפוטושופ לא חל על קסטרו וגל גדות, תשפטו בעצמכם.
יודעים מה, אם הוא לא חל על התמונה הזאת, זה אפילו חמור יותר, כי אין מצב שמרבית הנשים תכנסנה לג'ינס כזה. יוצר קצת תסכול,לא? ומה תחשובנה אלפי נערות שמוצאות בכך מעין תכתיב?
ולא יעזור אם הן יודעות שמדובר בדוגמנית והיא בכוונה ומראש רזה ומושלמת…לא…כשרואים את גדות מול העיניים שוכחים את כל זה

נטע דורון
גל גדות - קסטרו מכתיבים רזון קיצוני

מסתבר שאני לא היחידה שחושבת שמשהו לא בסדר בקמפיין האנורקסיה של קסטרו, כי גם חלק מחברי עמוד קסטרו בפייסבוק ביטאו בדיוק את המחשבות שלי בנושא (כמובן,נשים)- ואלה רק חלק מהתגובות
נטע דורון
הרזון של גדות מוגזם

קסטרו,כמדיניות, כמובן שאינה מגיבה לדברי אותן נשים. אז מה אם הן קהל היעד. זה פשוט לא באג'נדה שלהם לעסוק בענייני משקל גוף ודימוי עצמי של נשים ונערות. הם כאן כדי למכור.
אני הייתי שמחה להבין מראשיה מה יחסם לנושא עידוד הרזון הקיצוני, בפרט כאשר מכוונים לנערות שכל-כך פגיעות רגשית.
סטודיו C – אישה בת 35 כנערה בת 15?
ונעבור לקמפיין סטודיו C שמעלה כאידאל את המטרה לחזור למידת הגי'נס מהתיכון.
אין זה משנה אם את אחרי לידה, כמה לידות, או שאת בת 35, 40. כי גם אם גופך השתנה במהלך השנים, ואולי את אפילו לא בעלת משקל עודף, האידאל א-לה סטודיו C הוא להיכנס לג'ינס שלך כמידת הגי'נס מימי התיכון העליזים.
אז מה המסר כאן בעצם? בואי לסטודיו C, רק כך תוכלי להגשים את חלום הרזון והמושלמות – מידה 34 !
הרובד הגלוי מדבר לכאורה על חזרה לגזרה מחמיאה, אבל המסר הסמוי צועק שזה לא רק המשקל, זו ההוויה שלך שצריכה להשתנות, לקדש את הנעורים, ושאם לא את כישלון. סטודיו C מבקשים כנראה למכור לך חלום כלשהו שלעולם לא יוכל להתגשם. ומי בעצם רוצה לחזור להיות בת 15??
להעריך אישה בשלה? להתאים מסרים לאישה אחרי לידה? מה פתאום. זה לא מספיק אטרקטיבי. צריך להיות פופוליסטי ולהדגים חזק מה סטודיו C נותנים – תוצאות! (נעורים,אעלק)
נטע דורון
סטודיו סי - הג'ינס מהתיכון כאידאל המפרסם

אז מה המסקנה שלי מכל זה? עגומה.
המסרים עקומים. המסרים שפונים לקהל יעד נשי בלעדי מזלזלים בהן. הנשים והנערות מסתכלות רובן ככולן בעיניים כלות אחרי אידאל שקיים אולי רק בסטודיו המעצבים של משרדי הפרסום, החברות מרוויחות ו..העולם שותק…

Netta Doron
בלוג על הורות,דילמות בהורות ונשים.אמא. במקצועי: קידום עסקים ברשת הלינקדאין, בניית נוכחות בלינקדאין לחברות ולפרטיים לאתר המקצועי: http://nettadoron.com/ netdor@gmail.com