רוצה לישון כמו תינוק ! טיפים לשינה טובה

לשינה בקרב ילדים חשיבות עצומה לתהליך הגדילה ! במהלך שינה עמוקה מגיעה בלוטת יותרת המוח לשיא התפוקה בייצור הורמון הגדילה. ההורמון מזרז את תהליכי הגדילה וההתפתחות ומסייע בשיקום רקמות הגוף. הוא …

אינסומניה מוגדרת על פי הרפואה כשינה לא מספקת או באיכות נמוכה לפחות 3 לילות בשבוע.

מבין התופעות שלה ניתן לפגוש: קשיי הרדמות, התעוררות אחת או יותר באמצע הלילה וקושי לחזור ולהרדם ויקיצה מוקדמת.

הרפואה הקונבנציונלית מציעה מגוון תרופות משרות שינה ממשפחת הבנזודיאזיפינים ומקבוצת ה Z. לתרופות אלו תופעות לוואי ותופעות התמכרות.

נדודי שינה משפיעים מאוד על איכות חיינו. הם גורמים למצבי רוח, עייפות במהלך היום, פוגעים בזיכרון ובריכוז, עלולים ליצור בעיות ביחסים בין אישיים ומורידים את תפקוד מערכת החיסון שלנו.

מלטונין הוא הורמון לילי המופרש על ידי בלוטה במוח בזמן החשיכה. הוא מסמן למוח שבחוץ חושך והגיע השעה לישון. חוקרים בנושא הפרעות שינה גילו שהחשיפה לאור המוקרן ממכשירים אלקטרוניים כמו טלויזיה, מחשב וסלולרי דוחה את הפרשת המלטונין. נוסף על כך, השימוש במכשירים אלו מפעיל את תאי המוח ומעודד ערות.

לשינה בקרב ילדים חשיבות עצומה לתהליך הגדילה ! במהלך שינה עמוקה מגיעה בלוטת יותרת המוח לשיא התפוקה בייצור הורמון הגדילה. ההורמון מזרז את תהליכי הגדילה וההתפתחות ומסייע בשיקום רקמות הגוף.

מספר טיפים ברפואה טבעית :

רפואה משלימה

חשוב לזכור שהגוף דורש הירגעות הדרגתית לפני השינה ולכן מומלץ –

* לסיים לאכול לפחות שעתיים וחצי לפני השינה.

* קופאין לא בשעות הערב, הוא גם מעורר וגם מעודד הפרשת שתן. קופאין קיים   בתה, קפה, שוקו, שוקולד, קולה !

*  פעילות גופנית מומלצת ביותר, אך נחשבת מגבירה רמות עוררות. ותרו עליה בשעות הערב !

* ותרו על מנוחת צהרים.

* הימנעו מפעולות המעלות רמת מתח כמו צפייה בספורט או בסרט מותח, שיחת עבודה סוערת וכדומה.

* הימנעו מחשיפה לתאורה חזקה סמוך למועד השינה.

* ניתן להאזין למוזיקה שקטה.

* תרגילי הרפייה ונשימות מורידים את לחץ הדם וקצב הנשימה, הם מרפים את השרירים ומשרים רוגע בהגוף.

למשל – שכבו על הגב (עם כרית מתחת לברכיים), הניחו יד אחת על הבטן והשניה על החזה וקחו מספר נשימות עמוקות. שימו לב כיצד כפות הידיים מתרוממות. דמיינו כיצד אתם מרדימים איבר איבר בגוף: הרגליים נהיות כבדות על המזרן, כבדות ורפויות, אחר כך הגב – הרגישו אותו על המיטה שוקע במזרן, הראש נרגע, נשען על הכרית, נהיה כבד . . . וכך אם יתר האיברים. מדיטציה זו עובדת מצוין על ילדים שמתקשים להירדם. עשו זאת איתם כמה פעמים, שבו ליד והדריכו. לאחר שבוע הם יוכלו לעשות זאת לבד.

בהצלחה ושינה טובה !