אם יכולתי ללכת למסעדה ולבחור רק קינוחים למנה ראשונה, שנייה ואחרונה, הייתי עושה את זה. מאז שאני זוכרת את עצמי, אני בן אדם של מתוק, לא משנה אם זו גלידה, עוגה או עוגיות, ואם אפשר תארזו לי את הכל ביחד. ולכן, לפני שנה, כשמותג גלידה מוביל חיפש אשת שיווק ותוכן שתנהל לו את הנכסים הדיגיטליים שלו, היה לי ברור שקוראים לי.
לפגישת ההיכרות הגעתי חמושה במצלמה. מיד אחרי ששמעתי את סיפור המותג, התרגשתי כמו ילדה קטנה בחנות ממתקים וחיכיתי לרגע שבוא אזכה לקבל הצצה אל מאחורי הקלעים של ממלכת הגלידה, המקום שבו כל הקסם קורה. כיאה למתרגשת שאוהבת לתעד ולשתף, התחלתי לצלם את הבסקטות הגדושות בגלידות המעוצבות. תוהים מה זה בסקטות? אותם כלי מתכת המלאים בגלידות שמעטרים את הוויטרינה, המקום בו נלקחות החלטות הרות הגורל, איזה טעמים ניקח היום. כן, טעמים ברבים, כי טעם אחד זה לחלשים.

בצילום מוצר ובכלל בשיווק הברור מאליו הוא לתעד את התוצר הסופי, ובמקרה הזה גביע הגלידה רגע לפני שהוא נעלם. אבל הסיפור המרתק באמת הוא, כל מה שהלקוחות לא רואים, הרלוונטי והבלתי צפוי, שהוא תהליך הכנת הגלידה. משלב חומרי הגלם עד לשלב תקיעת הכף ביצירת האמנות. כשאני מצלמת גלידות, כל פעם בסניף אחר, אני עדיין מתרגשת כל פעם מחדש, לספק הצצה לתהליך שמשלב בתוכו ערבוב המרכיבים, פיסול ולפעמים גם ציור. לכל סניף גישה קצת שונה בעיצוב הגלידות. יש סניפים שבונים אותן לגבוה ויש את אלו ששומרים עליהן שטוחה. כך או כך, בכל הסניפים, בלי יוצא מהכלל, הן טעימות מדיי. סמכו עליי #אחת_שיודעת.
[youtube z1CndPszuhY nolink]
לגלידה אלדו יש כ-40 סניפים ולכל סניף יש את הסיפור הייחודי שלו. אם זה הלקוחות הקבועים שמזמינים בכל פעם את אותם הטעמים או הלקוח הנאמן שמגיע כל יום באותה השעה בדיוק, רק כדי לקנות את האייס קפה שלו. הסיפורים הקטנים והאישיים האלו, הם בדיוק הסיבה שלפני שאני מתחילה לחשוב על הלוקיישנים והמנות אותן נצלם היום, אני אוהבת לשבת עם הבעלים ולשמוע את הסיפור, הסיפור הייחודי שלו. הדרך שהוא עשה עד שהחליט להפוך לזכיין, הטעמים החזקים ביותר בסניף, קהל היעד, שעות הפיק והרגלי הצריכה. הריאיון שאני עושה לו, משלים לי את הפאזל ומוסיף רובד לסיפור שנספר לאחר מכן לאוהדים בפייסבוק ובאינסטגרם, סיפור כזה שיחזק אצלם את החיבור ויגביר את הנאמנות למותג. סיפור שהוא הרבה מעבר לגלידה. זה לא מקרי שהפוסט החזק ביותר שהעלינו עד היום, היה על הסיפור של מוטי הבעלים של אחד מסניפי אלדו בירושלים. פוסט שזכה להכי הרבה שיתופים ותגובות, כי בסופו של יום אנשים אוהבים לקנות מאנשים. בתנאי כמובן, שהגלידות משובחות, אבל זה כבר הברור מאליו.

רשת גלידה אלדו זו דוגמה ללקוח שאני נהנית כל כך לספר את הסיפור שלו בתמונות ומילים. לקוח שתמיד פתוח לשמוע את הרעיונות שאני מעלה, אם זה לפיתוח גלידה חדשה בהשראת טרנדים בינ"ל שאני מזהה באינסטגרם ואם זה לפעילויות בסניפים. לקוח שלא מפסיק לחדש ולהתפתח, לקוח שכיף לי לצמוח איתו ביחד כבר שנה.
רוצים שותפה לדרך? פרטנרית שתעזור לכם לספר את הסיפור הייחודי של העסק שלכם במילים ובתמונות, שתחשוב יחד אתכם מה עוד אפשר לעשות ואיפה אפשר לחדש? אני כאן.