קמפיין ההלבשה התחתונה שפונה לנשים בכל גיל, בכל מידה, בכל גזרה

מותג ההלבשה התחתונה ליה לונדון, ליהק נשים שאינן דוגמניות לצילומי קמפיין קולקציית החורף של המותג. מה מביא, עורכת דין, מהנדסת מכונות, סטארטפיסטית ואם לחמישה, להצטלם לקמפיין החושפני בתחתונים וחזייה?!

בחורה עם מחשב נייד

שירלי רחמוט (2)

שירלי רחמוט

בת 36, עובדת בחברת סטארט אפ -"תמיד הייתי מלאה, אז אני לא מודל היופי הסטנדרטי, אבל אני בריאה, מתאמנת בפילאטיס ובאגרוף, מתנדבת ב־SOS חיות ואוהבת את עצמי ואת מי שאני. למרות שאני לא מודל היופי הסטנדרטי – אני מודל יופי ויכולה להיות מודל לחיקוי. המשפחה שלי תמיד נתנה לי תחושה שאני הכי יפה והעצימה אותי, מה שתרם תמיד לתחושת הביטחון העצמי שלי".

MATILDA_by elomi 300 nis 120 nisמתוך הקמפיין הבינלאומי של ליה לונדון (תמונות יח"צ)

שינוי אידיאל היופי הוא תהליך שמתרחש כבר מספר שנים בעולם האופנה. דימוי הגוף הנשי המשתקף אלינו מבעד למגזינים, קמפיינים והפקות אופנה, נמצא במגמה של שינוי הדרגתי, עם שיתוף של דוגמניות ודוגמנים במגוון גילאים, מידות, ומוצאים אתניים. הקמפיינים הללו אומנם גוזרים קופון יחצ"ני מתבקש כי הם עדיין יוצאי דופן בתעשיית האופנה, אך כל אחד ואחד מהם תורם את תרומתו הקטנה לשינוי בתפיסת מודל היופי המקובל.

במותג ההלבשה התחתונה "ליה לונדון", ברשות המנכ"לית יפעת דה-לרנה ובשיתוף איש היח"צ והשיווק גולן נהרדעא, יזמו מהלך בנוסח השינוי המתרחש בתעשיית האופנה, והזמינו נשים לאודישנים באמצעות הרשתות החברתיות, לתפקיד השגרירות החדשות של המותג. המהלך עצמו איננו מקורי. כבר בשנת 2004 יצאה חברת Dove בקמפיין שטבע את המושג "נשים אמיתיות" – המשמש מאז כדי להגדיר נשים עם גוף שאינו תואם את הסטנדרטים הדרקוניים של עולם האופנה. תחת הסלוגן Real Beauty צולמו לקמפיין קבוצות של נשים שונות בחזיות ותחתונים ואחרי עשור בו שלטו דוגמניות רזות מאוד בקמפיינים ועל שערי המגזינים, היה זה קמפיין מהפכני ופורץ דרך. העובדה שבליה לונדון בחרו לצאת עם מהלך דומה, אין בה כדי להפחית כהוא זה מחשיבות הקמפיין, שחוגג את המראה הטבעי המשתנה מאישה לאישה ועובדה היא, שההיענות הייתה מדהימה. מאות נשים הגיעו לאודישנים שהיו פתוחים לכל המידות ובסופם נבחרו 11 נשים לתפקיד, כולן מצהירות שהן גאות בנתונים הטבעיים שלהן ושלמות עם עצמן ועם גופן.

מסתבר שחלום הדוגמנות ואפילו דוגמנית ליום אחד בלבד, הוא משהו שמקנן אצל נשים רבות. על אף שמדובר בקמפיין חושפני במיוחד, אחרי הכל זהו מותג להלבשה תחתונה, הגיעו המוני נשים צעירות ובוגרות, מלאות ורזות ואפילו נשים דתיות, אף אחת מהן לא נרתעה, גם כאשר הוסבר לכולן שהצילומים הם בתחתונים וחזייה.

יצוין ש"ליה לונדון" הינו מותג הלבשה תחתונה בינלאומי, שבסיסו בלונדון ומעבר לפן האופנתי/סקסי בקולקציות שלו, מתמקד המותג בפריטים בהתאמה אישית במידות ובגזרות המדויקות למבנה גוף שונים, כולל עם חזיות למידות גדולות וגדולות במיוחד, חזיות ספורט, מחטבים ואף בגדי ים. המוטו של המותג הוא שהלבשה תחתונה איכותית, נוחה ומותאמת אישית, משדרגת את תחושת הנשיות והפרזנטוריות החדשות, מעידות שאומנם זה כך.

לי זיקל (1)

ליא קיזל

בת 35 מתל אביב, עוסקת בחינוך פורמלי, עו"ד בהשכלתה ופעילה חברתית "זה מאוד לא אופייני לי להיות חלק מקמפיין הלבשה תחתונה, או בכלל, אבל נמשכתי לזה דווקא מהמקום הפמיניסטי שבתוכי. אני מאמינה בקמפיין של נשים אמיתיות. זהו מסר חשוב כאשר חברה כמו ליה לונדון בוחרת לתת לנשים אמיתיות לבוא ולהיות הפנים שלה".

ויקה ( ויקטוריה) כהן (1)

ויקה (ויקטוריה) כהן

בת 57, מנהלת חשבונות עצמאית, או טו טו סבתא לראשונה  – המסר של ויקה לנשים הוא שאת יכולה לאהוב את עצמך בכל גיל ובכל משקל: "כדאי לזכור שאיך שאת מרגישה בתוכך, זה מה שאת מקרינה החוצה לעולם. תעזי, תחלמי, תחיי את הרגע ובעיקר תעופי על עצמך!" לפני 4 חודשים החליטה ויקה בצעד אמיץ לתרום כליה לחברתה הטובה. עבור החברה הייתה זו השתלה שנייה, כיוון שהראשונה לא צלחה. ויקה מספרת שההנאה הגדולה ביותר עבורה היא לראות את האושר של חברתה והתרומה הזו העניקה גם לה אושר גדול.

איסלאם סעאפין  (1)

איסלעם סעפין

בת 29, נולדה ביפו וחיה בת"א, מנהלת בית קפה -"אני רוצה להיות חלק משינוי מהותי בתפיסת האישה ולהראות שיופי יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות. אני שלמה עם עצמי ועם איך שאני נראית, אוהבת את עצמי בדיוק כמו שאני ומרגישה שמכאן הדרך שלי רק מתחילה".

טל שרעבי (2)

טל שרעבי

בת 29, בוגרת לימודי קולנוע -"משהו חייב להשתנות בדימוי הגוף של האישה, כדי שגם לאישה ממוצעת לעיתים אפילו לא מלאה אלא רק עם חזה גדול, לא תהיה הכניסה לחנויות הבגדים חוויה קשה ומתסכלת".

מעיין פרידברג  (2)

 

מעיין פרידברג

בת 31, עורכת דין  – מעיין מספרת שהמשרה שלה במשרד עורכי דין גדול, תובענית במיוחד. כבחורה עם חזה גדול, חשובה לה מאוד הנוחות והנראות בבגדים והקולקציות של מותג ליה לונדון הן עבורה בחירה טבעית. לקמפיין הנוכחי היא הגיעה אחרי שחברה טובה ראתה את ההזמנה ליום האודישנים ואמרה לה שהיא חייבת ללכת. כאשר הבינה את משמעות הקמפיין היא רצתה לקחת בו חלק. "כשמדובר בהלבשה תחתונה, הרבה יותר נעים לראות נשים שהן כמונו ושאפשר להזדהות איתן, בין אם הן רזות או מלאות. לכולן יש מקום וזה משדר אמינות מול החברה".

מולי קוטלר (2)

מולי קוטלר

בת 29, תזונאית הוליסטית עלתה לארץ לפני 7 שנים מלוס אנג'לס ומאובחנת עם מחלה המחלישה את הגפיים ואת כפות הרגליים. מגיל 5 היא נעזרת בתומכים לכפות הרגליים והברכיים. עבורה הקמפיין הוא משימה, להיות הדוגמנית הראשונה עם מגבלה פיזית בישראל. לדעתה ליה לונדון מעבירה מסר מדהים וחשוב בחשיפה של מגוון רחב של נשים חכמות, יפות, אטרקטיבות, סקסיות – וכל אחת מהן היא מודל של יופי.

אנה אגייב (1)

אנה אגייב

בת 39, אם לארבעה, תומכת חינוך בחינוך המיוחד וסייעת במחלקת פיזיותרפיה בבית אבות -"כמי שמגדלת ארבעה ילדים לבד ומלאת שמחת חיים ואושר, אני מאמינה שאישה עוצמתית וחזקה, היא אישה שעומדת בפני עצמה והעצמאות שלה היא נפשית, כלכלית וחברתית".

נוגה גולדברג  (2)

 נועה גולדברג

בת 28, מהנדסת מכונות בתעשייה האווירית –  במהלך היומיום עוסקת נגה בהרכבת מטוסי F15. היא הגיעה להשתתף בקמפיין כחלק מתהליך פנימי במהלכו היא מנסה דברים חדשים בחייה ודוחפת את עצמה כדי לראות כמה רחוק תוכל להגיע בתחומים שונים שאינם קשורים בהכרח לתחום העיסוק שלה, אלא לעולמות שונים שהם לא חלק מעולמה. "קמפיין שמציג נשים בגילאים שונים ובמידות שונות והוא יפה וסקסי, הוא הוכחה שאין מודל יופי אחד ומעביר מסר שכולנו חלק מהיופי הזה, שלכולנו יש מקום ויש בזה עידוד עבור כולם לאהוב את עצמנו".

נטלי רוט (2)

נטלי רוט

בת 36, אם ל -5 ילדים (4 בנות ובן), בעבר ניהלה פרויקטים בחברת נדל"ן – כיום היא עם תינוק בבית ופועלת להקמת מרכז הדרכה להורים טריים. "הסיבה בזכותה החלטתי להשתתף בקמפיין של ליה לונדון היא הבנות שלי והעולם אליו הן גדלות. ההתעסקות הגוברת שלהן בנראות החיצונית ומהו אידיאל היופי אליו הן שואפות, גרמו לי לרצות להיות חלק מכל המהלך הזה. חשוב לי שהשיח המשפחתי שלנו הוא לא סביב דיאטה, ומה נחשב ליפה או לא יפה. מאוד חשוב לי שהן יבינו שכל אישה יפה, שיראו מודל יופי אחר וידעו שאימא שלהן משתתפת בקמפיין שמראה שיש הרבה סוגי נשים, הרבה צורות שונות של יופי".

ליאת סנטו (1)

ליאת סנטו

אם ל – 5 ילדים, ​אחראית הסעות במועצה האזורית כוכב יאיר – "התקשיתי למצוא חזיות למידתי עד שהגעתי לליה לונדון וגיליתי עולם שלם של צבעים ושל נוחות. אני מאמינה שבכל חלון ראווה צריכות להיות בובות רזות ומלאות כדי שנשים לא יירתעו מלהיכנס, ושבבתי ספר לעיצוב ילמדו לעצב גזרות מחמיאות לכל מידה".

EXPRESSION 2 _by freya 300 nis 100 nisמתוך הקמפיין הבינלאומי של ליה לונדון (תמונות יח"צ)

צילומי הקמפיין הישראלי : אסי ביטון

ניתן להשיג : ליה לונדון; פייסבוק; אינסטגרםשירות לקוחות: 03-6480653

*

מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.