קלה להשגה – הגרסא העסקית

עבודה מהבית איך לנהל לוח זמנים ולהתמודד עם לקוחות טורדניים

בחורה עם מחשב נייד

בואו נודה באמת, במהלך חיי החיזור שלנו לימדו אותנו כל מני אלילות, חברות מנוסות או מומחים לעניינים שבינו לבינה לשחק אותנו קשות להשגה. לסנן אותו, להגיב למיילים רק אחרי יומיים או להעמיד פנים שהוא פשוט לא עושה לנו את זה ועם כל הבנאליות שבעניין – לחלקנו זה עבד מצויין.
אבל בעידן הוירטואלי לכל מי שעובדת מהבית והלקוח הסקפטי תוהה לעצמו האם היא באמת עובדת? חייבים להיות עם יד על הדופק ולא רק להראות תוצאות, אלא גם לשמור על זמינות גבוהה.
אצלי בחיים זה אומר סוללרי שמחובר נון סטופ לתיבת המייל ושיגור מיילים מהירים ללקוחות גם כשאני בסופרמרקט, בהליכה מיוזעת בדרך לגן של הילדה או בעיצומו של וויכוח סוער / שיחה סוערת. אם העבודה מחייבת – האצבע תמיד על הלחצן, כן, גם בשתיים בלילה, מגששת את דרכי באפילה לשירותים, אני עוברת ליד המחשב רק לבדוק אם התקבלו מיילים חדשים והפלא ופלא, שתיים בלילה והתיבה מוצפת. מסתבר שבודקים אותי גם אחרי חצות.
אז הלקוחות עדיין חושבים שאת מהבית ועובדת פחות? בואי תוכיחי להם אחרת.
1. נהלי מול הלקוחות לוח זמנים מוגדר ומסודר עם התחייבות על משימות וביצועים לפי תאריכי יעד. כך את והם תדעו למה לצפות.
2. היי זמינה עד גבול הטעם הטוב – מיילים, סמסים, טלפונים. לפעמים עדיף לתמצת הכל במייל או בסימוס מהיר במקום בשיחה ארוכה על דה ואה שבסופה לא קורה שום דבר חוץ משהחמצת חצי שעה יקרה בחייך
3. אל תחששי לערבב בין חיי חברה לחיים עסקיים. אנשים שסביבך צריכים להתרגל לעובדה שאם בחרת לעבוד מהבית ובעבודה אינטרנטית לה אין בדיוק יום ולא לילה, עליך להגיב גם כשאת באמצע שיחת נפש עם חברה – כל עוד כמובן זה לא סובל לדעתך דיחוי.
בנופשים או בצימרים, בג'קוזי עם בעלך, הכל הולך. אבל אם הלקוח מנדנד יותר מדי – אל תתני לו לחצות את הגבול. לפעמים מטלה שנראית לו היסטרית היא לא באמת בהולה ובהחלט סובלת דיחוי לאחר הוויקנד. אל תקריבי את חייך האישיים – דעי מתי לטפל בנושאים חשובים ומתי להגיד אחר כך, אם לא לקוחות אז לפחות לעצמך. ואל תקחי ללב כמו תלונה קטנונית או שני מיילים עוקבים ששואלים היכן את ? אתה ממש כאן אבל עוד חצי שעה אתכם . . .
4. בסוף החודש הגישי דו"ח מפורט על כל מעללייך בעבודה. עם תוצאות אי אפשר להתווכח ואם הלקוחות הסכימו אתך על גמישות הרי מבחינתם אם הם ראשונים בגוגל או קיבלו את כל הכתבות עליהן התחייבת זה לא משנה אם עבדת בשלוש בלילה או בארבע אחה"צ עת הילדה צפתה במעלליה של דורה – הסחורה הגיעה בשלום ולקוחות טורדניים? לפעמים שווה לנהל אתם שיחת בירור, להציב גבולות או פשוט להרגיע את המצפון שלך כי יכול להיות שהוא הבעייתי ולא הלקוח הטורדני…

קורן דור תוכן שיווקי שיווק בפייסבוק

קורן דור עושה עסק
קורן דור בעלת סטודיו לתוכן שיווקי, שיווק עסקי בפייסבוק. מעבירה הדרכה מעשית וקורסים דיגיטליי על שיווק בפייסבוק, באינסטגרם ובאינטרנט עורכת תוכן שיווקי וכתבת תוכן שיווקי, תוכן לאינטרנט לקידום אתר בגוגל – תוכן SEO, שדרוג תוכן ותחזוקת תוכן באתרי חברה ואיפיון אתרי חברה ממותגים ומסחריים, כתיבת ועריכת ניוזלטרים לחברות מסחריות ויצירת תוכן למועדוני לקוחות של חברות מסחריות כולל ייעוץ שיווק בפייסבוק – korendor@013.net בעלת רזומה עשיר וניסיון בעיתונות, כתיבה לאינטרנט ועוד.