איך לקבל יותר עוקבים ולייקים באינסטגרם – המדריך המלא

בחורה עם מחשב נייד

השאלה “איך מעלים עוקבים באינסטגרם?” מעסיקה רבים מאיתנו. האינסטגרם יכול לשמש כערוץ שיווקי חזותי ממוקד ומכוון מטרה במיוחד עבור המותג שלכם ולשמש הזדמנות לבניית קהל נאמן שגדל וצומח ביחד עם העסק שלכם. למעשה, יותר מ-500 מיליון משתמשים באינסטגרם מעיינים באפליקציה זו בכל יום, מה שהופך אותה לבית עבור חלק מהקהלים המעורבים ביותר בעולם.

אולם כמו כל רשת תקשורת חברתית שקיימת בעולם, קיימות הדרכים הנכונות לשימוש בפרופיל שלכם באינסטגרם, הדרכים הלא נכונות לשימוש באינסטגרם והדרכים החכמות לעשות שימוש בפרופיל שלכם.

בפוסט הזה, נראה לכם כיצד לעשות שימוש באינסטגרם בדרך היעילה ביותר להעלאת המעורבות ולהגדלת מספר העוקבים באופן משמעותי עם הזמן – דרך המאפשרת לכם להשיג כמות גדולה של משתמשים אמיתיים, ולא חשבונות מזויפים שלא פעילים.

למדריך המלא אנא לחצו על הקישור כאן

1. איך להשיג עוקבים באינסטגרם ע"י בהאשטאגים (תיוגים) הנכונים

המטרה שלכם באינסטגרם היא לגרום לקהל הנוכחי שלכם להיות מעורב באופן סדיר תוך הגדלת מספר העוקבים האמיתיים שלכם בפועל. העלאה של תמונות חדשות, מעניינות וכובשות תענה על הדרישה הראשונה, אולם על מנת להתחיל לצמוח ולגדול תגלו שתיוג התמונות שלכם הינו דבר חשוב ביותר. תיוג התמונות שלכם מקל על האנשים למצוא את התמונות שלכם באמצעות חיפוש של מונחים ספציפיים אלה.

אם כן באלו תיוגים עליכם לעשות שימוש? בדיוק כמו עם הרשת טוויטר ועם אתרים חברתיים אחרים, משתמשים באינסטגרם עושים שימוש בתיוגים מסוימים ולא באחרים. במידה ואתם עושים שימוש בתיוגים פופולריים בתוך התמונות שלכם, הסבירות שלכם להגיע למשתמשים חדשים ולהתגלות על ידם, גדולה יותר.

להלן 10 התיוגים הפופולריים ביותר הקיימים כיום באינסטגרם:
האשטאכים באינסטגרם

אם הסתכלתם על הרשימה למעלה ואמרתם, “אבל אף אחד מהתיוגים האלה אינו מתאים עבור המוצרים או עבור המותג שלי”, סביר להניח שאתם צודקים. השימוש בתיוגים הוא דבר אחד, השימוש בתיוגים הנכונים הוא דבר אחר לחלוטין.

תיוגים פופולריים כמו אלה המצוינים ברשימה למעלה סבורים להעניק לכם מעורבות נוספת ומספר גדול יותר של לייקים, אולם הם לא יביאו לידי מעורבות גדולה יותר לטווח הארוך, לגיוס עוקבים חדשים שמגלים עניין וחשוב עוד יותר, להגדלת המכירות.

במידה ואתם מעוניינים לתייג את התמונות שלכם כראוי, יהיה עליכם למצוא ולהשתמש בתיוגים הרלוונטיים ביותר לעסק שלכם שקיימים בשוק. זה אומר לערוך את המחקר המתאים על מנת לוודא כי אתם עושים שימוש בתיוגים שלא רק מתארים את המותג שלכם, אלא תיוגים שניתן לחפש אותם גם באינסטגרם.

על מנת למצוא תיוגים רלוונטיים, תרצו תחילה לעשות שימוש בכלי מקוון חינמי כגון IconoSquare או Keyword Tool.

באיור שלהלן, עשינו שימוש בכלי Keyword Tool למציאת תיוגים רלוונטיים, שייכים ופופולריים עבור הלקוחות שלנו, המתעניינים בשעון המותג שלנו על ידי חיפוש אחר תיוגי מפתח שיש להם קשר קרוב למוצר שלהם.

בתור דוגמא, במסגרת חיפוש אחר התיוג #שעון, באפשרותנו להוציא את הרשימה המצוינת להלן הכוללת תיוגים נוספים של מילות מפתח ביחד עם מספר הפעמים שנעשה בהם שימוש (פופולריות).
באפשרותכם לגלות גם תיוגים רלוונטיים יותר ואת הפופולריות שלהם במידה ואתם עושים חיפוש אחר כל אחת ממילות מפתח היעד שלכם ישירות באפליקציית אינסטגרם.
תרצו לעבור את התרגיל הזה ולנסות מילות מפתח שונות המתארות את המותג ואת המוצרים שלכם, ולהרכיב את רשימת מילות מפתח התיוג שלכם תוך כדי התרגיל.
זכרו כי האינסטגרם מאפשר שימוש במקסימום 30 תיוגים לכל פוסט. נוסף על כך, המילים הפופולריות ישתנו עם הזמן, לכן וודאו לחזור למילות מפתח התיוג שלכם בכל כמה חודשים על מנת לוודא שאתם עושים שימוש במונחים הטובים ביותר שקיימים.
באפשרותכם גם לגנוב רעיונות לתיוגים ממתחרים או מחשבונות דומים בעלי עוקבים מהסוג שאתם שואפים להשיג, אולם בסופו של דבר תרצו ליצור את קבוצות התיוגים הפרטיות שלכם לשימוש, אשר מתקשרים לחשבון הספציפי שלכם.

טיפ מקצועי 1:

להלן טריק בו אנו עושים שימוש עבור בתי העסק המסחריים של הלקוחות שלנו כדי להגדיל מעורבות ולהגיעה לקהל המטרה. עבור כל מוצר וקטגוריית מוצר עבור חנויות של לקוחות, ערכנו מחקר במטרה לראות מהם התיוגים הפופולריים ביותר באינסטגרם סביב קטגוריות מוצר אלה. מצאנו 15-20 תיוגים פופולריים עבור כל קטגוריה של מוצרים אותם הם מוכרים, וכמו כן מצאנו גם בסיס של 5-10 תיוגים פופולריים המתארים את המותג ואת הצעה השיווקית של המוצר שלהם באופן כללי. לבסוף, יצרנו גם רשימה של תיוגים ספציפיים מקומיים פופולריים המתקשרים למותג שלהם.

כל הקבוצות האלה של תיוגי מילות מפתח, מאוחסנות אצלנו בקבצים מבוססי ענן כמו Google Sheets. הדבר מקל ומייעל מאוד את הדברים ברגע שאנחנו מתכננים להעלות תמונה חדשה באינסטגרם, וממוטב עבור מילות המפתח הרלוונטיות ביותר.

באפשרותנו לפתוח בקלות את Google Sheets ולהעתיק מותג סטנדרטי, מוצר ומיקום של תיוגים ספציפיים להעלאה עם כל תמונה. חלק מכלי התזמון של אינסטגרם מאפשרים לכם גם לשמור תבניות כיתוב בהן תוכלו לעשות שימוש על מנת לאחסן את קבוצות התיוגים שלכם.

ביצוע העבודה טרם עריכת המחקר, ארגון ושמירה של התיוגים הישימים והפופולריים ביותר יחסוך לכם כמות עצומה של זמן בהמשך הדרך, יגביר את המעורבות שלכם ויסייע בלהשיג עוקבים חדשים.

טיפ מקצועי 2:

במידה ופרסמתם פוסטים באינסטגרם מזה תקופה מסוימת ואתם מרגישים שכאילו פספסתם את כל ההזדמנויות האלה כדי לבנות את הקהל שלכם על ידי שימוש בתיוגי מילות מפתח, הסירו דאגה מליבכם. עדיין תוכלו לחזור ולפרסם תגובה עם רשימות מילות מפתח התיוג החדשות שלכם ולצפות במספר הלייקים ובמספר העוקבים המצטרפים בכמויות.

טיפ מקצועי 3:

תיוג בפוסטים באינסטגרם הינו דבר נכון, אולם עליכם גם לעשות שימוש בתיוגים בתוך הסיפורים שלכם על מנת להגדיל עוד יותר את הסיכוי להיראות על ידי משתמשים העוקבים אחר אותו תיוג ספציפי.

באפשרותכם לעשות שימוש במדבקות תיוג (אותן ניתן למצוא בתפריט המדבקות של אינסטגרם בזמן שאתם יוצרים סיפור) או לבצע תיוג פשוט ישירות בתוך הכותרת שלכם להגדלת הסיכוי שיציינו אתכם בתוך סיפור מתויג.
כעת שהמשתמשים יכולים לעקוב אחר תיוגים, לסיפורים שלכם באינסטגרם יש סיכוי להיראות הן על ידי אנשים העוקבים אחרי התיוג הזה והן על ידי כל אחד שרק בודק את התיוג.

2. השתמשו בפילטרים הנכונים באינסטגרם

תיוגים של מילות מפתח אינם הדבר היחיד שעליכם לשים לב אליו. קהילת משתמשי האינסטגרם מגיבה לפילטרים מסוימים של תמונות בעדיפות גדולה יותר מאשר לפילטרים אחרים. לשימוש בפילטרים מועדפים אלו יכולה להיות השפעה על המעורבות שלכם.

להלן 10 הפילטרים הפופולריים ביותר הקיימים כיום באינסטגרם על פי Iconosquare:

  • רגיל (ללא פילטר)
  • Clarendon
  • Juno
  • Lark
  • Ludwig
  • Gingham
  • Valencia
  • X-Pro II
  • Lo-fi
  • Amaro

TrackMaven הריצו מחקר על חשבונות אינסטגרם במטרה לראות כיצד פילטרים השפיעו על מידת המעורבות וגילה כי הפילטרים בשם Mayfair, Hefe וגם Ludwig יצרו את האינטראקציה הגדולה ביותר.

נתוני אינסטגרם של TrackMaven

דבר חשוב יותר מהפילטרים המועדפים על קהילת אינסטגרם הכללית הם הפילטרים המועדפים על הקהל המסוים שלכם. קחו בחשבון גרף מותאם זה המתאם בין שימוש בפילטר לבין מעורבות מתוך חשבון האינסטגרם הפרטי שלי:

פילטרים IconoSquare של אינסטגרם להעלאת עוקבים באינסטגרם.

באפשרותכם לעשות שימוש ב- IconoSquare לסקירת איכות הביצועים של החשבון הפרטי שלכם על מנת להבין מה נכון ומה לא נכון עבורכם כרגע.

למדריך המלא אנא לחצו על הקישור כאן