קדרת עופיון עם אורז מלא וחצילים זריזה

יום עמוס, אין זמן לכלום? גם ביום עמוס לא מוותרים על האימון כושר קצר וארוחת צהריים בריאה וזריזה. אם אין זמן לבשל – מכינים קדרה! מתכון בריאותי לקדרת עופיון, אורז וחצילים – זריזה, קלה להכנה וטעימה להפליא, מצוינת כארוחת צהריים או ארוחת צהריים אחרי האימון.

היי,

אתם מכירים את זה שמתכננים משהו ובסוף עושים משהו שלא תכננתם בכלל וזה יוצא מעולה, ואפילו יותר טוב מהתכנית המקורית? אז גם אני תכננתי מאתמול להכין עופיון בתנור עם אנטיפסטי חצילים, אבל חזרתי הביתה מאוחר והבטחתי לעצמי שאכין אותו כבר מחר. הסיבה שתכננתי מתחתחילה להכין את העופיון קודם, זה שהיום יש לי יום עמוס מאוד, מלא עבודה, ביקור של טכנאי בצהריים, ועוד עבודה.

כבר הדלקתי תנור, ואז חשבתי שאני צריכה במקביל לתיבול העופיון, גם לתבל את האנטיפסטי חצילים ולהכין אורז. ואז עברה בראשי מחשבה: "אם אין זמן לבשל – מכינים קדרה" – ומיד כיביתי את התנור והוצאתי אותה לפועל.

זמן הכנה: 2 דקות

בישול: כ-30 דקות

מצרכים:

עופיון אורגני 1 טרי או מופשר

חצי חציל בינוני

בצל בינוני 1

כוס אורז עגול מלא (אורגני)

כפית גדושה של פפריקה מתוקה

כפית גדושה של בהרט

כפית שטוחה של מלח

חצי כפית פלפל שחור גרוס

אופן הכנה:

1. חותכים בצל 1 קטן לחתיכות גסות, עיגולים – איך שזה יוצא לכם הכי זריז, משמנים סיר בינוני עם מעט שמן זית באמצעות מברשת סיליקון.

2. אני תמיד מסירה את העור מהעוף, אז פשוט מכניסים סכין חדה מתחת לעור ומושכים. העור נפרד בקלות מהבשר, ובאותה קלות אנחנו נפרדים מהמון קלוריות משומן רווי שנמצא בעור של העוף. מפרידה את העוף לחלקים.

3. מוסיפה חלקי העופיון לסיר ו"סוגרת" אותם מכל צד.

4. חותכת כחצי חציל לחתיכות בגודל 1*1 ס"מ (בערך). לא צריך להשקיע יותר מדי בדיוק של החיתוך, כי בסוף הכל המרכיבים מתמזגים יחד בתוך התבשיל.

5. מערבבת, מוסיפה כוס אורז, 2 כוסות מים (שיכסו את העוף וירקות), תבלינים, נותנת לרתוח, סגרת עם המכסה ומנמיכה את האש, ו"שוכחת" להתבשל בצורה הזו כ-10-12 דקות עד שהמים מתאדים. תבשיל עדיין לא מוכן, כי האורז קשה.

6. מוסיפה עוד מים (בערך אותה כמות כמו קודם) ושוב מבשלת על האש נמוכה עד לאידוי מעט של כל המים, כ-15 – 10 דקות, מכבה את האש ומכסה את הסיר עם המגבת לאיחוד סופי של טעמים ומרקמים.

בינתיים, שהתבשיל קדירה מתבשל, בחרתי לעשות אימון כושר שלי כמו שאני אוהבת לעשות אותם – קצרים, אינטנסיביים ואפקטיביים, וכשהאוכל היה מוכן, הייתי כבר אחרי האימון, בתחושה מתוקה של ניצחון על הזמן. אימון הזה נתן לי תחושה גופנית מצויינת – הרגשתי שעשיתי את שלי היום כלפי הגוף שלי, וגם קיבלתי boost של אנרגיה אחרי האימון. דבר נוסף שהוא כיפי באימוני כושר קצרים – זו שליטה על הזמן. אני יודעת שגם ביום הכי עמוס אני מסוגלת לשמור על הכושר כי אני צריכה בסה"כ 20-25 דקות, ואני מסודרת לכל היום –  בלי לצאת מהבית או לתכנן נסיעה לחדר כושר ולהתאים לבוש מיוחד. תאמצו את השיטה שלי גם אתם ותראו איך חייכם וגזרתכם ישתנו לטובה, וגם תכלו לפנות יותר זמן לדברים אחרים ולעצמכם מבלי להיות משועבדים לחדרי כושר או כל מסגרת אחרת.

תהנו מהאימון:

[youtube m6d9YBrnQxU]

 ושיהיה בתיאבון!

 

לבלוג:  http://saloona.co.il/members/wowyourbody/

אם יש לכם שאלות, בקשות, הצעות – אתם מוזמנים להשאיר כאן תגובות ואני אשמח לענות על כולן

ערוץ שלי, לכל הסרטונים: http://www.youtube.com/user/wowyourbody

הצטרפו לדף שלי בפייסבוק:

http://www.facebook.com/pages/WOW-your-body-%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%94%D7%9B%D7%95%D7%A9%D7%A8-%D7%A9%D7%9C-%D7%92%D7%A0%D7%99/202304893136296

 

 

בהרבה אהבה, שלכם

ג’ני פלדשטיין קפלן

מאמנת כושר אישית ויועצת תזונה ואורח חייים בריא

עלית פיטנס