הרכישה היא חלק משינוי המיקוד שמבצעת פריון בשנה האחרונה, במסגרתו עברה להתמקד בפרסום במובייל ■ לאומי יעניק אשראי של 20 מיליון דולר, וג'יי.פי.מורגן ישקיע 10 מיליון דולר
חברת פריון נטוורק רוכשת את חברת הפרסום הדיגיטלי האמריקאית Undertone בסכום של 180 מיליון דולר. Undertone מתמחה בפרסום בכל סוגי הפלטפורמות – מובייל ומחשבים נייחים. החברה, שנוסדה ב-2001, יושבת בניו יורק ומעסיקה 275 עובדים, כולל צוות פיתוח מצומצם ברמת גן. מניית פריון מזנקת ב-7%.
הכנסות Undertone בתשעת החודשים הראשונים של 2015 עמדו על 104 מיליון דולר והן צפויות להגיע ל-145-143 מיליון דולר ב-2015 כולה. 75% מההכנסות הגיעו מפרסום Impact במובייל או על פני מגוון סוגי מסכים (cross-screen). ה-Ebitda המתואם בתקופה זו עמד על 14.6 מיליון דולר, והוא צפוי לעמוד בשנה כולה על 23-21 מיליון דולר.
פריון מבצעת בשנה האחרונה שינוי בתחום פעילותה, בעקבות שינוי משמעותי שחל בעסקיהן של חברות המקדמות לקוחות באמצעות דפדפני אינטרנט. החברה החליטה לצמצם את פעילותה בתחום, דבר שבא לידי ביטוי גם בירידה חדה בהכנסות – 52 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2015, לעומת 153 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. גם בשורה התחתונה נרשמה ירידה חדה – והרווח הנקי של פריון הסתכם ב-6.7 מיליון דולר, צניחה של 78%.
פריון עברה להתמקד בתחום הפרסום במובייל, והיא מספקת פתרונות למפרסם ולאתרי תוכן. לצורך זאת היא גם רכשה לפני כמה חודשים את חברת MakeMeReach בסכום מוערך של כ-13-12 מיליון דולר. MakeMeReach פיתחה טכנולוגיה המאפשרת למפתחי אפליקציות מובייל לנהל קמפיינים פרסומיים ברשתות החברתיות, בדגש על אופטימיזציה של פרסום המתנהל במובייל.
מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום אמר עם פרסום העסקה: "זיהינו ב- Undertone חברה צומחת ורווחית, עם מיצוב ייחודי ובר קיימא בשוק וניסיון בעבודה עם מותגי פרימיום בעולם. יחד, אנחנו מבססים עצמנו כחברה המובילה בעולם בפתרונות פרסום High Quality למותגים ולמפרסמים. בכוונתנו להפוך את החברה לשם נרדף עבור פתרונות פרסום בעלי השפעה, המייצרים מעורבות וגולשים ומניעים אותם לפעולה".