פילאטיס מה זה ולמה זה כל כך בריא לנו

בחורה עם מחשב נייד

פילאטיס

אחד החוגים הפופולאריים ביותר במרכזי ספורט, מכוני כושר ומועדונים שמקיימים חוגים למבוגרים ולצעירים, הוא פילאטיס.
מדובר בחוג אליו נרשמים נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, בין אם מדובר בכאלה שעושים פעילות גופנית על בסיס קבוע ובין אם לאו.

הרעיון שעומד מאחורי שיטה זו, הוא אימון של הגוף לבצע פעולות על בסיס יומי במאמץ מינימאלי מתוך כוונה שלא לשחוק את הגוף ולא לעייף אותו יתר על המידה.
במילים אחרות, לעבוד בצורה נכונה עם השרירים ולגייס אותם לכל פעולה כנדרש.
באופן כזה אפשר להגדיל את טווחי התנועה, לשפר את הגמישות ולמנוע הפעלת לחצים מיותרת בתנועות שונות שאנחנו מייצרים.

השיטה אומנם התפרסמה כבר בשנות השישים, אז החלו רקדנים רבים להשתמש בה, עם הזמן היא נחשפה לכלל הציבור כאשר בשנות השמונים פורסם ספר בנושא,
וכך עם הזמן החלו במקומות רבים ללמוד את עקרונות השיטה וכן להעביר קורסים שונים שמטרתם להכשיר מדריכים לתחום.
חשוב להדגיש, היום כמעט בכל קבוצת ספורט, מקצועית או חובבנית, מבצעים הרבה מאוד תרגילי פילאטיס וזה נחשב חלק בלתי נפרד מסט האימונים שהספורטאים עוברים.

חשוב להדגיש עוד נקודה, קיימים שני סוגים של תרגילים.
סוג אחד מבוסס על תרגילים שאנחנו מבצעים אך ורק עם הגוף, סוג אחר מבוסס על תרגילים שמבוססים על שימוש במכשירים, רצועות וקפיצים.
המטרה היא לייצר טווחי תנועה משמעותיים יותר וכן לאתגר את הגוף להתמודד עם כוח כובד מסוים.

מדוע זה חשוב שנבצע תרגילי פילאטיס
לא משנה במה אנחנו מתעסקים ביום יום ולא משנה גם אם אנחנו עושים פעילות ספורטיבית כזו או אחרת,
הרי שאנחנו צריכים לאמן את היכולות התנועתיות ולשמור על כך שנוכל לנוע בצורה חופשית, להשתמש בטווחי תנועה רבים ללא תחושת כאב או לחץ.
אלה דברים שאנחנו יכולים ללמוד לעשות בעזרת תרגילים פשוטים של פילאטיס.

ככל שנעבוד ונשקיע יותר בתרגילים אלה, כך אנחנו נפעיל את השרירים שלנו בצורה הרבה יותר נכונה, נחוש הרבה פחות כאב ויהיה לנו הרבה יותר נוח לבצע פעולות שונות, פשוטות ומסובכות.