על ילדים ושינה- איך יודעים מתי להשכיב את הילד לישון?

בחורה עם מחשב נייד

הסערה הקרובה כבר ממש בפתח הבית, עוד מעט חוזרים הגשמים, הברקים והרעמים, ויש בינינו לא מעט מבוגרים וילדים שמפחדים ומתעוררים בבעתה בלילה. אז הפעם חשוב לי לשתף את העצות שיש לי כאמא לילדים שהיו מתעוררים בבהלה ורצו למיטה שלנו כדי להתכרבל, כדי שתוכלו לישון בשקט…. http://saloona.co.il/mp4dorit/?p=442?ref=blog_main

ולמי שתוהה אם אני ישנה טוב בלילה- לרוב כן, לעתים פחות. לפני שאני יועצת שינה אני אמא לארבעה ילדים, וגם הלילות שלי לא תמיד רצופים. ההרדמות לא תמיד זורמות כמו שאני רוצה, כשהילדים מפחדים כמו כל הורה אני צריכה למצוא פתרון, כשהילדים מתעוררים בלילה, אני צריכה להרדים חזרה; וכשהם חולים, גם אני לא לא ישנה בלילה…. אבל ברגע שאין רעשים, אין רעמים ואין מחלות- שנת הלילה היא מקודשת. גם שעת ההשכבה.

וידוי:
הילדים שלי, בני חמש וחצי ובת שנתיים ורבע הולכים לישון לא יאוחר משבע וחצי, לעתים רחוקות ובגלל אחר צהריים עמוס, בשעה שמונה בערב. את שעת ההשכבה קבענו על פי זמן השינה שהם זקוקים לו בלילה- 11 שעות. זה אומר שהם כל בוקר מתעוררים יקיצה טבעית, עם חיוך וחיוניות בין שש וחצי לשבע בבוקר. למען האמת, עם ארבעה ילדים, כמעט תמיד יש לפחות אחד שמתעורר הפוך ובלי חיוך, אבל לפחות הם מתעוררים לבד.

יש חשיבות רבה לשינה טובה, מספיקה ומספקת בכל גיל. החל מרמת הריכוז שלנו ועד יכולת הלמידה. לא פחות מכך, יש חשיבות לאופן שבו אנחנו מתעוררים בבוקר על המשך היום. אנחנו נוטים לחשוב שהילדים הקטנים יכולים תמיד להשלים שעות שינה, שבגן יש כל היום משחקים וזה לא נורא אם הם ישנו מעט פחות, אבל למעשה, גם בזמן משחק הילדים שלנו לומדים. המון. בין אם זה על מספרים ואותיות ובין אם זה על התנהלות חברתית עם בני גילם.

זוכרים שיצאתם לסופשבוע בלי הילדים וחשבתם שתישנו עד הצהריים, ובסוף התעוררתם באכזבה בשמונה בבוקר? אבל לפחות התעוררתם רעננים. פשוט, כי זה לא היה השעון, לא היה לחץ, פשוט התעוררתם כי הגוף קיבל דיי שינה. גם ילדים זקוקים לשנת לילה וליקיצה טבעית.

משך השינה הממוצע בלילה שלה ילדים זקוקים מגיל 3 חודשים עד גיל 5:
משך שעות שינה ושעת השכבה מומלצת לתינוקות
גיל 3-6 חודשים: כ- 10 שעות שינה בלילה
גיל 6-24 חודשים: כ- 11 שעות שינה בלילה
גיל 2-3.5 שנים: 10-12 שעות שינה בלילה (תלוי בשנת צהריים)
גיל 3.5-5 שנים: 11-12 שעות שינה בלילה (לעתים עדיין זקוקים לשנת צהריים)

אם קשה לכם להחליט מתי הזמן הנכון להשכיב את הילד, תערכו במשך שבוע רישום מתי הילד נרדם ומתי הוא התעורר (ביקיצה טבעית), כך תדעו בדיוק לכמה שעות שינה ילדכם זקוק בלילה, וכך תוכלו לקבל ילד רענן שמתחיל את הבוקר בחיוך.

בברכת שינה טובה, דורית.
יועצת שינה, מתמחה בתאומים ושלישיות.
0526-204221
https://www.facebook.com/tripletscansleep